חדשות היום

טכנולוגית מיפוי תלת מימד ישראלית תאפשר להעריך פגיעות של בתים בארה”ב לנזקי אקלים

טכנולוגיה ישראלית שפיתחה חברת הסטארטאפ GEOX תשמש את חברות הביטוח בארה”ב כדי להעריך את הפגיעות של בתים בארה”ב לאסונות טבע כולל סופות הוריקן וטורנדו, שריפות, גשמים חריגים, שלג וברד. גאוקס פיתחה יכולת מבוססת בינה מלאכותית שמאפשרת לבצע הערכה של עמידות של כל מבנה על פי ניתוח של צילומי אוויר בהתאם ל-40 תכונות שונות, כמו סוג הגג, שיפוע, מיקום ועוד. ההערכה המדויקת מאפשרת להציע לכל בעל נכס פרמיה דיפרנציאלית שמשקפת את מידת הסיכון המדויקת.

ביצוע הערכות הסיכון עבור חברות הביטוח האמריקאיות יעשה במסגרת הסכם שחתמה גאוקס עם ענקית האנליטיקה העולמית EXL, שפועלת ממטה מרכזי בניו יורק עם 50 משרדים בשש יבשות ואשר מעסיקה 33 אלף עובדים. החברה עובדת עם חברות הביטוח הגדולות בעולם ותשלב מעתה את הטכנולוגיה הישראלית בשירותים שניתנים למבטחים. יכולות הפענוח תסייענה לחברות הביטוח לגלות ניסיונות של הונאות ובמקרה של אירועים חריגים לבצע הערכת נזקים מהירה על פי השוואת צילומי אויר לפני ואחרי האירוע.

איציק לביא, מייסד ומנכ”ל גאוקס, מסר שהדרישה לביצוע הערכות סיכונים של מבנים גברה בעקבות אירועי הטבע החריגים שעוברים על העולם בשנים האחרונות, כולל סופות ההוריקן ההרסניות באמריקה, שיטפונות יוצאי דופן באירופה ובסין ומקרים רבים נוספים שעלו לחברות הביטוח ולתושבים עשרות מיליארדי דולרים. ביצוע הערכת סיכון למבנה מאפשרת לחברות לשקף את רמת הסיכון למבוטחים באופן הוגן. הטכנולוגיה האוטומטית חוסכת לחברות את הצורך במשלוח סוקרים לכל בית בעלויות גבוהות, שבסופו של דבר מתגלגלות ללקוחות, ומאפשרת לעקוב אחת למספר חודשים כדי לבחון אם חלה התדרדרות בתחזוקת המבנה שמשמעותה הגברת הסיכון.

הסטארטאפ GEOX הוקם בשנת 2018 על ידי איציק לביא, בוגר יחידת המודיעין 9900, המשמש מנכ”ל, אלי לביא, מנהל טכנולוגי וגיא עטר, מנהל פיתוח עסקי. בין המשקיעים בחברה שותפות שור-טק הבורסאית וקרן ICM, שמנהלת מעל ל-20 מיליארד דולר. גאוקס מעסיקה 24 עובדים, מתוכם 15 במרכז פיתוח בישראל ונמצאת בתהליך של התרחבות וקליטת עובדים חדשים על רקע הצמיחה בעולם. ההסכם החדש עם EXL מצטרף להסכם קודם שנחתם עם החברה הממשלתית האוסטרלית Geoscape  למיפוי וניתוח של 18 מיליון בתי אב ברחבי היבשת לצרכי ביטוח, ניצול נבון של אנרגיה, פריסת רשתות סלולר וערים חכמות.


קרדיט תמונת כותרת: GEOX

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות