חדשות היום

ניסטק רכשה ציוד טכנולוגי מתקדם בשווי של כ-6 מיליון ₪ למפעלי ההרכבה האלקטרוניים שלה בפ”ת, מעלות וקצרין

קבוצת האלקטרוניקה ניסטק ביצעה השקעה נרחבת בציוד ייצור טכנולוגי חדיש עבור מפעלי ההרכבה האלקטרונים שלה בישראל.

במסגרת ההצטיידות, נרכשו לקווי הייצור של הקבוצה 10 מכונות חדשות. 4 מכונות השמות רכיבים חדשות תוצרת Samsung (קוריאה), 2 תנורי הלחמה מתקדמים תוצרת חברת Heller (ארה”ב), תנור הלחמה נוסף תוצרת חברת TSM (קוריאה), מכונת בדיקת מעגלים אלקטרוניים חדשנית תוצרת חברת Aleader (סין), מערכת השמת רכיבים עצמאית (REWORK) תוצרת Kurtz (גרמניה) ומכונת ספירת רכיבים אוטומטית תוצרת VisiConsult (גרמניה). כלל הציוד יותקן במפעלי החברה עד לסיום שנה זו.

במפעלי ניסטק במעלות (ניסטק צפון) ובקצרין (ניסטק גולן) הותקנו ארבע מכונות ההשמה תוצרת Samsung. מכונות ההשמה מדגם SM482 הן בעלות 6 ראשים כל אחת ומסוגלות להרכיב עד 28,000 רכיבים אלקטרונים בשעה אחת!. למכונה נרכשו גם מזינים (“פידרים”) חכמים המאפשרים טעינה אוטומטית של רכיבים אלקטרונים על המכונה וכן עגלות טעינה ייעודיות להכנת ה-SETUP לקו הייצור לטובת טעינת הפרויקט על הקו בזמן קצר ביותר.

מפעל ניסטק מרכז בפ”ת התחדש בשני תנורי ההלחמה (Reflow) המתקדמים מהדגם היוקרתי MK5 1809 תוצרת חברת Heller. המערכת מאפשרת שליטה מדויקת בפרופיל הטמפרטורה עם תגובה של פחות משנייה אחת עבור שינויי טמפרטורה של 0.1ºC מעלות! דבר זה מאפשר אחידות בתהליך ההלחמה של הכרטיס האלקטרוני וביצועי איכות הלחמה גבוהים במיוחד. מהירות המסוע בקו הינה 80 ס”מ לדקה, ורוחב המסוע 26 אינץ’. יחד עם תוספת של חלון תהליך הלחמה (Process Window) רחב, התנורים מאפשרים גמישות מלאה בהלחמת כרטיסים גדולים במיוחד וכן כרטיסים בעלי צפיפות רכיבים גבוהה.

מפעל ניסטק מרכז בפ”ת הצטייד גם במערכת הרכבת רכיבים עצמאית (Rework) מדגם OHR550XL תוצרת החברה הגרמנית ERSA. המכונה מאפשרת הלחמה מלאה של רכיבים אלקטרוניים על מעגלים גדולים במיוחד במידות של עד 530 על 610 מ”מ עבור מגוון רחב של רכיבים ממארזים מזעריים של 01005 ועד לרכיבים בגודל 70X70 מ”מ.

מכונת ספירת רכיבים חדשנית מדגם XRH תוצרת החברה הגרמנית VisiConsult נרכשה למפעל ניסטק גולן בקצרין. המערכת מאפשרת ספירה אוטומטית של כמות הרכיבים האלקטרוניים הנמצאים במארזי רכיבים באמצעות קרני רנטגן. הספירה שמבוצעת למארזים הכוללים לעיתים אלפי רכיבים אלקטרוניים, מתבצעת בזמן קצר במיוחד בתוך 15 שניות בלבד.

“ההתקדמות העולמית בציוד ייצור טכנולוגי הואצה מאוד בשנים האחרונות ואנו מעוניינים שהלקוחות שלנו גם יוכלו להנות מכך” מסר יצחק ניסן מנכ”ל קבוצת ניסטק “להשקעה זו ישנן שתי מטרות מרכזיות: האחת, מתן מענה יצורי ברמה הגבוהה ביותר במפעלינו לאתגרים טכנולוגיים בטווח הקצר והארוך והשנייה היא הגדלת יכולות הייצור תוך קיצור בזמני האספקה”


תמונת כותרת : מערכת הרכבת רכיבים אלקטרוניים עצמאית REWORK מדגם OHR550XL שהותקנה במפעל ניסטק מרכז בפתח תקווה

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות