סיפיה המובילה בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים מתקדמים לניטור פנים הרכב מצטרפת לבורסה

החברה השלימה בהצלחה גיוס של כ-68 מיליון ש”ח

סיפיה (Cipia) היא חברת צמיחה הפועלת בתחום פיתוח טכנולוגיות ומוצרים מתקדמים לניטור פנים הרכב (Driver Monitoring System DMS), אשר עושה שימוש בעיבוד תמונה ובינה מלאכותית להבטחת חוויית נהיגה בטוחה וטובה יותר;

הכנסות החברה ואסטרטגיית הצמיחה שלה מתבססות, בין היתר, על אימוץ גובר של פתרונות DMS בעקבות רגולציה קיימת באירופה ואימוץ תקינה דומה בטריטוריות נוספות בעולם;

לסיפיה הסכמי התקשרות להטמעת מוצר הדגל, Driver Sense, ב- 17 דגמים שונים של רכבים; צפי ההכנסות מהסכמים חתומים אלו נאמד בכ-80 מיליון דולר לאורך חיי ההסכמים;

שיתוף פעולה עם חברת מובילאיי (Mobileye) מהווה יתרון תחרותי בשל היכולת לשלב את המוצר Driver Sense בשבב של Mobileye;

החברה פונה גם לשוק ציי הרכב, והתחילה מכירות של מכשיר לניטור נהגים (Cipia-FS10) המיועד לייעול ציי רכב

חברת סיפיה, חברת צמיחה מובילה בתחומה, המפתחת, משווקת ומוכרת טכנולוגיות ומוצרים מתקדמים לניטור פנים הרכב, מדווחת כי השלימה בהצלחה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) וגייסה 68 מיליון ש”ח. החברה צפויה להתחיל להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב תחת הסימול “ספיה”.

אוריון חיתום והנפקות הובילו את ההנפקה. רואי החשבון טל נאור וגיא פרמינגר מ-PwC ליוו את ההנפקה. מור לנגרמן שימשו כיועצי החברה לטובת ההנפקה.

משנת 2019 ממוקדת סיפיה בתחום הרכב. מוצר הדגל של החברה, Driver Sense, עושה שימוש בטכנולוגיות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית המוגנת במעל ל- 70 פטנטים. הטכנולוגיה מאפשרת לזהות סממנים חזותיים כגון עפעפיים, אישונים, כיוון מבט ועוד, ומתרגמת אותם למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג (עייפות, הסחות דעת, דיבור בטלפון ועוד) ובכך מאפשרת התראות ופעולות מצילות חיים.

Driver Sense הוא מוצר תוכנה, המיועד להטמעה ברכבים חדשים. בהקשר זה פונה סיפיה בעיקר ליצרניות הרכב והחברה זכתה עד כה בחוזי יצור המקיפים 17 דגמים שונים של רכבים, עבור ארבע יצרניות רכב מובילות המשווקות את דגמי הרכבים שלהן בארצות

 הברית ובסין. החברה נמצאת בשלבי ייצור סדרתי בחלק מהדגמים, וצופה שכבר בשנת 2022 כל הדגמים לגביהם נחתמו חוזים יעברו לייצור סדרתי. צפי ההכנסות מהסכמים חתומים לאורך חיי הפרויקט מסתכם כבר עתה בכ-80 מיליון דולר, בהתאם להיערכות הייצור של לקוחות החברה.

סיפיה צומחת במהירות והכנסותיה במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו בכ-2.6 מיליון דולר, ומייצגות זינוק של פי 3 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם כניסת הרגולציות בתחום ה-DMS, המכרזים גדלים בקצב מואץ ובהתאם גם חדירת טכנולוגיית ה-DMS.

לסיפיה שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Mobileye במסגרתו החברה ו-Mobileye משתתפות במספר מכרזים בהם מוצר ה-Driver Sense משולב בשבב של .Mobileye השילוב בין ה-Driver Sense למוצר של Mobileye, מציע, להערכת החברה, פתרון בעלויות נמוכות יחסית למוצרים האחרים הקיימים בשוק, ועשוי לאפשר לחברה להגיע לנתחי שוק משמעותיים יותר.

הביקוש בתחום בו פועלת סיפיה נובע ממגמת חקיקה ותקינת בטיחות שהחלה באירופה, המסדירות את חובת השימוש בפתרונות DMS לשנים הקרובות. הארגון האירופי להערכת בטיחות של כלי רכב חדשים (Euro NCAP), אשר נחשב לסמן הימני בתחום הבטיחות, הוסיף לדרישותיו מערכת לניטור נהג כחלק מדירוג הבטיחות של רכבים. הדרישות המקיפות ביותר של ה-Euro NCAP  בתחום תיכנסנה לתוקף בשנת 2025. הפרלמנט של האיחוד האירופי אימץ את הדרישה לניטור נהג כתנאי הכרחי לרישוי רכב חדש, כך שתחל באופן מדורג בין השנים 2024 ל- 2026.

המוצר השני של סיפיה, ה-Cipia-FS10, הוא מכשיר לניטור נהג המיועד לציי רכב. המכשיר מספק לנהג הרכב המסחרי התראות מצילות חיים, תוך שהוא מעניק למנהל הצי תובנות, המאפשרות לנהל את הצי באופן חכם ויעיל יותר. ה-Cipia-FS10 מוצע לספקיות של פתרונות טלמטריה וניהול ציי רכב מתחילת 2021, וכבר נמצא בבדיקה אצל עשרות לקוחות פוטנציאליים, ואף זכה להזמנות ראשונות.

דוד טולוב מנכ”ל סיפיה מסר: “ההנפקה תחזק משמעותית את המעמד העסקי והתחרותי שלנו ותאפשר לסיפיה להמשיך את מגמת הצמיחה, ולספק מענה לביקוש הגובר לפתרונות DMS מתקדמים. תמורת ההנפקה תסייע לנו גם בבחינת רכישות אסטרטגיות וקידום שיתופי פעולה נוספים. אני מבקש להודות לעובדי החברה, לקוחותיה, למשקיעים שליוו וממשיכים ללוות אותנו לאורך הדרך, וכמובן למשקיעים החדשים שהצטרפו אלינו. אנו מחויבים לפעול להמשך צמיחת החברה, להשאת ערך למשקיעים, ולהוביל טכנולוגית במתן מענה לדרישות שוק ניטור פנים הרכב העולמי”.

פרופ’ אלי טלמור, יו”ר הדירקטוריון, הוסיף: “הטכנולוגיה של סיפיה לניטור פנים הרכב היא מהמתקדמות בעולם, ואינה עונה רק על צרכים רגולטורים קיימים, אלא מהווה אבן פינה לחוויות הנוסעים ומונטיזציה של מידע מתא הנוסעים, עבור הפלטפורמות העתידיות של רכבים אוטונומיים ותחבורה שיתופית.”


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות