חדשות היום

REE אוטומוטיב תטמיע את יחידת ההנעה של אמריקן אקסל האמריקאית

REE, חברת האוטו-טק הישראלית אותה ייסדו ב-2013 המנכ”ל דניאל בראל וסמנכ”ל הפיתוח אחישי סרס, מודיעה היום על כך שהיא מטמיעה את יחידת ההנעה החשמלית המתקדמת ביותר שמפתחת חברת אמריקן אקסל  (American Axle)האמריקאית, אחת הספקיות המובילות בעולם למערכות הנעה לרכב הפועלת ב17 מדינות.

על פי ההסכם, REE תשלב במערכיה את טכנולוגיית ההנעה החשמלית עטורת הפרסים
“3-in-1” של AAM – המציבה את המנוע החשמלי, תיבת ההילוכים והאינוורטר בחבילה אחת.
מערכות ההנעה המהירות והמורכבות של AAM עוצבו על מנת לספק את הרמות הגבוהות ביותר של מומנט וצפיפות הספק, התאמה מצוינת לטכנולוגיית ה-REE corners הקומפקטיים והמודולריים של REE מכיוון שהם מציעים יותר כוח עם פחות משקל ונפח אריזה.

יחידות ההנעה החשמליות יפותחו במרכז הטכנולוגיה והפיתוח המתקדם של AAM בדטרויט כשאספקת האב טיפוס מתוכננת לסוף 2021 ויצור מלא ב-2024. ההטמעה הראשונית תהיה עבור פרוטוטייפים הנבנים לפרוגרמה של ואנים למשלוחים (delivery vans).

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בתוך הגלגלים עצמם. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב. הדבר מאפשר לייצר מכוניות בעלות ארבעה מנועים המעניקים לרכב שטח תאוצה מאפס ל-100 קמ”ש בתוך 3 שניות. הטכנולוגיה ישימה לכלי רכב פרטיים ולכלי רכב כבדים, כמו משאיות השוקלות 10 טון ומיועדות לנסיעה בדרכי עפר. הפלטפורמה של רי מצוידת בגלגלים המכילים בתוכם את בולמי הזעזועים, המנוע החשמלי, הבלמים ומערכת ההיגוי, מה שמפנה שטח יקר לטובת הסעת מטען או נוסעים, מעניק גמישות גדולה יותר למתכננים, ומאפשר בניית מרכבים יעודיים שקל לחבר או לנתק מהפלטפורמה.

טכנולוגיית REEcorners של REE משלבת רכיבי רכב קריטיים (כולל היגוי, בלימה, מתלים, מערכת הנעה ובקרה) במודול קומפקטי אחד הממוקם בין השלדה והגלגל.
REE משתמשת בטכנולוגיית x-by-wire אמיתית כדי לשלוט בכל אחת מפינות הרכבים.
טכנולוגיה מהפכנית זו של REE מאפשרת בניית פלטפורמות חשמליות מודולריות ושטוחות לחלוטין עם יותר מקום לנוסעים, מטען וסוללות – מרווח פנימי גדול ב-35% בהשוואה לרכבי בעירה פנימית או רכבי EV רגילים.

הפלטפורמות ה-EV של REE מעניקות חופש עיצובי מוחלט, ומאפשרות ליצרני רכב, חברות משלוחים ולוגיסטיקה ולשחקני ניידות חדשים לעצב רכבים חשמליים על סמך המפרט המדויק שלהם תוך צמצום זמן היציאה לשוק והחשוב מכל – עמידה בתקנות אפס פחמן.

דניאל בראל, מייסד משותף ומנכ”ל REE: “זהו צעד חשוב בהתקדמות הייצור שלנו מכיוון שזה אומר שכלום לא מסיט אותנו מהדרך ומהגשמת יעדינו באופן סדרתי. במסגרת שיתוף הפעולה עם AAM, שהיא אחת המובילות בעולם בכל הקשור לחדשנות במערכות הנעה חשמליות, אנו מבטיחים קיבולת עתידית של יחידות הנעה חשמליות כדי לתמוך בצמיחה שלנו ולקדם את המטרה שהיא להביא לעולם את הטכנולוגיה הטובה ביותר ולהגשים את שאיפתנו לעתיד של אפס פליטות פחמן”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות