חדשות היום

ממשלת טייוואן תשקיע כמיליארד דולר לביסוס מעמדה כהאב לסטארט-אפים

ההשקעה מתפרסת על פני חמש שנים וכוללת שיתוף פעולה עם האקוסיסטם הישראלי

ממשלת טייוואן תשקיע כמיליארד דולר עד 2023 במטרה לבסס את מעמדה כמרכז השקעות לסטארט-אפים במזרח אסיה. התכנית לקידום האקוסיסטם של טייוואן הוצגה ע”י המועצה הלאומית לפיתוח של טייוואן בשנת 2018. התכנית כוללת 5 אסטרטגיות לפיתוח וביסוס אקוסיסטם לסטארט-אפים וחדשנות טכנולוגית – הקצאת מימון לסטארט-אפים בשלבים מוקדמים, תמריצי מס לאנג’לים ושיתופי פעולה עם קרנות הון סיכון, התאמת הרגולציה וקידום פיתוח טאלנטים. בנוסף התכנית מקדמת שת”פ בין התעשייה לממשלה כולל עידוד רכש ממשלתי ופתיחת תכניות ממשלתיות התומכות בסטארט-אפים וכן פתיחת שוק ההון המקומי בפני החברות וקידום חשיפה בשווקים הגלובליים באמצעות שירותים שונים ייעודיים לסטארט-אפים.

במסגרת מאמצי הממשלה לפתוח את החשיפה העולמית לאקוסיסטם של טייוואן ולעודד שיתופי פעולה והשקעות בינלאומיות, החלה לפעול השנה גם פלטפורמת איתור החדשנות ופיתוח האקוסיסטם הטכנולוגי של טייוואן- Taiwan Innovation Finder, שפותחה על פי המודל המקורי של  Start-Up Nation Finder. הפלטפורמה שממומנת על ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטייוואן ומנוהלת על ידי חברת i2i, מיועדת לתמוך במיפוי של כמעט 30 אלף חברות הייטק, מאות חממות ומאיצים טכנולוגיים, למעלה מ-200 קרנות הון סיכון ובעלי עניין אחרים הפעילים באקוסיסטם הטכנולוגי של טייוואן. לאחרונה הפלטפורמה עברה התאמות במטרה להנגיש בקלות וביעילות את המידע.

טייוואן, שהכלכלה שלה ממשיכה במומנטום צמיחה גם ברבעון השלישי של השנה, צפויה להציג צמיחה של 6.6% הודות לגידול משמעותי בהיקפי הייצוא וההשקעות במדינה, זאת למרות ההתמודדות עם סגרים בשל מגיפת הקורונה שהתפשטה באי. כך עפ”י נתוני מחקר של חברת נטיקסיס אינווסטמנט מנג’רס.

“טייוואן שואפת להגדיל את החשיפה הבינלאומית של האקוסיסטם שלה, לשמש בסיס חזק לסטאטר-אפים, הן מקומיים והן בינלאומיים וכן לעודד השקעות בתעשיית ההיי-טק בתוך המדינה ומחוצה לה. הרחבת הפעילות של הפלטפורמה Taiwan Innovation Finder מעניקה הזדמנות לחברות בינלאומיות וישראליות לקחת חלק בצמיחה של טייוואן”, אמר ד”ר גארי גונג, יו”ר חברת i2i, שהקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי התומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן ומנהלת את חממת התוכנה הגדולה בטייוואן מזה 21 שנה.

חברת i2i מנהלת בישראל תכנית חדשנות IP² LaunchPad שהושקה לראשונה ביוני 2020, להאצת הפעילות של חברות ישראליות באקוסיסטם של טייוואן, תכנית IP² Plus – תכנית המשך לבוגרות המחזור הראשון ולחברות ישראליות בוגרות שמעוניינות לחדור לשווקים חדשים ותכנית IP² Sustainability הפועלת בשת”פ עם סטארטאפ ניישן סנטרל ומתמקדת בתחומי הקיימות. שלושת התכניות פועלות במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטייוואן. התכניות מספקות לחברות הישראליות ממשק ייחודי לאקוסיסטם בטייוואן ומנוהלות בישראל ע”י רני שיפרון, מנכ”ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe, נציג חברת i2i.

i2i, הוקמה מתוך מכון מחקר IT הגדול ביותר בטייוואן. מאז שנת 2000 i2i מנהלת את החממות הגדולות ביותר בטייוואן – חממת התוכנה נאן-קאנג Nan-Kang וחממת התוכנה Kao-Hsiung.


דר גארי גונג יור חברת innovation to Industry (i2i)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות