הסטארט-אפ Ophthalmic Sciences חושף מכשיר ראשון מסוגו בעולם למדידה של לחץ תוך עיני ללא מגע

IOPerfect משלב בינה מלאכותית יחד עם משקף דמוי משקף VR שמאפשר אבחון מרחוק של הלחץ ומעקב אחר גלאוקומה, מחלה הגורמת לעיוורון של מיליונים ברחבי העולם

חברת הסטארט-אפ אופטלמיק סאיינסס (Ophthalmic Sciences) חושפת את IOPerfect, המכשיר הראשון בעולם למדידה מרחוק וללא מגע של הלחץ התוך עיני. המכשיר משלב פתרון לניתוח ויזואלי מבוסס בינה מלאכותית המוטמע במכשיר דמוי קסדת מציאות מדומה (VR) והוא מאפשר לאבחן מרחוק את הלחץ התוך עיני ולנטר את מחלת הגלאוקומה. הטכנולוגיה החדשה עשויה למנוע את התפתחות הגלאוקומה, מחלה שממנה סובלים כ-146 מיליון איש ברחבי העולם, ונחשבת לאחד הגורמים העיקריים לעיוורון.

מטופלים יכולים לעטת בקלות את הקסדה ולמדוד בבית את הלחץ התוך עיני, ללא צורך בטיפות עיניים או בכיול המכשיר. הבדיקה מתבצעת תוך פחות משתי דקות ואינה מושפעת מעובי הקרנית. זאת באמצעות אלגוריתם הבינה המלאכותית הקנייני שמנתח את תמונת הלחץ בכלי הדם של העין.

IOPerfect מיישם לחץ אוויר מבוקר באופן חלקי בתוך התקן הראש בעוד שמצלמות וידאו זעירות לוכדות את ההבדל בתגובה בין הלחץ הפנימי לבין הלחץ החיצוני של כלי הדם בעין. הנתונים עולים לענן מאובטח לצורך אנליזה והתוצאות נגישות לרופאים המטפלים לצורך קבלת החלטות. ניתן להשתמש ב-IOPerfect בבית, במרפאות עיניים, במרפאות של רופאים מומחים, במחלקות לטיפול נמרץ, בדיור מוגן ובבתי מרקחת המספקים שירותים בריאות. הפתרון מסייע לחסוך זמן של רופאי עיניים ואופטומטריסטים, משפר את תוצאות הבדיקות ומגדיל את ההכנסות של מרפאות, בתי חולים וספקים של שירותים רפואיים מרחוק.

החברה כבר החלה בתהליך התקינה עבור IOPerfect, שצפוי להיות זמין למכירה בארצות הברית ובאירופה בשנת 2023.

הטכנולוגיה מהווה בסיס למוצרי העתיד של אופטלמיק סאיינסס שיכללו סל שלם של בדיקות עיניים מרחוק לזיהוי מוקדם של קטרקט, בצקת בקרנית, בלט עין וכן זיהוי מוקדם של חסימת כלי דם מרכזיים או משניים ברשתית והפרעות בתנועת העין.

המכשיר יוצע בשני דגמים עבור תרחישים שונים: IOPerfect ו-IOPerfect Plus. דגם IOPerfect Plus יכול לסייע לחברת אופטלמיק סאיינסס ליצור מקורות הכנסה חדשים כשתציע את השימוש במוצר במודל שירות ענן (SaaS). לפי נתוני החברה עשרות מטופלים כבר השתמשו במכשיר במהלך המחקר והפיתוח ובמסגרת בדיקות קליניות שתוצאותיהן יימסרו ל-FDA בשנת 2022. החברה פועלת עתה לגיוס הון ולהגדלת מספר השותפים שיביאו את המוצר לשוק, וכבר השלימה גיוס של חלק מההון החדש.

אופטלמיק סאיינסס מתל אביב נוסדה בשנת 2019 על ידי גבריאל דן ונועם הדס. עד עתה גייסה גיוס סיד של 850 אלף דולר מקרן eHealth Ventures.

“אנו נרגשים מכך שהטכנולוגיה שלנו משמשת ככלי משמעותי שמסייע להילחם במגפת הגלאוקומה ולמנוע ממיליוני אנשים להפוך לעיוורים”, מסר אריאל ווינשטיין, מנכ”ל אופטלמיק סאיינסס. “מחקרים שונים מצביעים על קשר בין חשיפה מוגברת למסכים של טלפונים ומחשבים לבין עליה בלחץ תוך עיני וגלאוקומה. בשל גורם זה, ועקב הזדקנות האוכלוסייה, הסיכון לגלאוקומה גובר, וגדל הצורך באבחון מוקדם של המחלה. אך חשוב מכך, השנה האחרונה המחישה את הערך של אבחונים מרחוק דרך קווי תקשורת (tele-diagnosis) והתפתחות זו הגבירה באופן משמעותי את ההתעניינות של מטפלים ומשקיעים בפתרון שלנו”.

“בדיקה מרחוק וללא מגע של לחץ תוך עיני הוא אתגר גדול ולאור זאת ניהול הגלאוקומה ממשיך להתבסס על בדיקות שמתבצעות לעתים רחוקות, למרות שהלחץ התוך עיני משתנה כל העת. ניטור לא סדיר כזה אינו מקובל לחלוטין במחלות כמו סוכרת או יתר לחץ דם – וזו הסיבה שיצאתי למסע זה במטרה למצוא פתרון”, אומר נועם הדס, ממציא הטכנולוגיה, מייסד שותף ו-CTO באופטלמיק סאיינסס.

“פיתוח IOPerfect הוא הישג שהיה מאתגר ביותר והיה כרוך בחידושים בתחומי המכניקה ועיבוד תמונה. החידושים שולבו ביחד כדי לספק את הצורך במערכת טובה מסוגה שתספק למומחים את הנתונים הנדרשים לטיפול איכותי יותר במטופלים”, סיכם הדס.

ניתן לצפות בסרטון וידיאו המציג את IOPerfect בלינק הבא: https://youtu.be/vAQKplraP4M


From left to right – Ariel Weistein CEO of Ophthalmic Sciences Noam Hadas CTO. Credit – Eyal Toueg

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות