חדשות היום

ויולה ונצ’רס מכריזה על קרן שישית בהיקף של 250 מיליון דולר ומודיעה על קידומה של יעל אלרואי לשותפה בקרן

“בדומה לאיירון סורס, פאגאיה, ורביט ולייטריקס, גם בקרן הבאה נמשיך לזהות צוותים מצטיינים בשלבים מוקדמים ולסייע להם כל הדרך עד הפיכתם ליוניקורן”

קרן ויולה ונצ’רס מודיעה היום על גיוס קרן חדשה, השישית במספר, בהיקף של 250 מיליון דולר אשר תוקדש להשקעות בשלבים מוקדמים (Early Stage).

ויולה ונצ’רס השקיעה עד היום בכמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות שצמחו בישראל, ביניהן, IronSource, Payoneer, Outbrain, Redis, Verbit, Pagaya, Lightricks  Immunai,ועוד. ברובן המכריע היוותה משקיע ראשון ושותפה מהותית עד היום.

השנה האחרונה, אשר היוותה נקודת שיא עבור ההיי טק הישראלי, היתה גם משמעותית עבור הקרן, אשר 8 מחברות הפורטפוליו שלה הגיעו לשווי של מעל למיליארד, ובראשן איירון סורס אשר נהפכה לדקהקורן. הקרן, אשר היתה המשקיע המוסדי הראשון בחברה, רשמה החזר של פי 50 על השקעה זו.

דני כהן, שותף מנהל בקרן ויולה ונצ’רס, ציין: “כפי שידענו בעבר לזהות צוותים מצטיינים בשלבים מאד מוקדמים, כך אנו שואפים לעשות גם בקרן הבאה. כבר בשנה האחרונה ביצעה הקרן מעל ל – 10 השקעות בשלבי  Seed ואנו צופים כי במסגרת הקרן השישית נשקיע ב – 25-30 חברות עם אסטרטגיה להיות הצ’ק הראשון בחברה”.

בין הסקטורים שבהם תתמקד הקרן החדשה – פינטק, Vertical AI (פתרונות ורטיקליים מבוססי AI), Digital Health, סייבר,  SaaS 3.0, ו- next-gen enterprise infrastructure (פתרונות חומרה ותכנה לבניית “התשתית החדשה של האינטרנט” הנובעות מהמעבר המסיבי לענן).]בנוסף לכך, הקרן תקצה חלק מהשקעות הקרן לחברות קריפטו ו-[Web 3.0.

עוד ציין כהן: “אנחנו חיים באחת התקופות המרתקות עבור חברות טכנולוגיה – ההתפתחות הדרמטית ביכולות AI, חדשנות במודלים עסקיים ואקסלרציה ביכולות ההפצה הדיגיטלית, יאפשרו להביא חדשנות לסקטורים נוספים ואנו מאמינים שלאקוסיסטם הישראלי יש יתרונות מובנים שיאפשרו לבנות את חברות גלובאליות משמעותיות בסביבה החדשה הזו”.

לצד גיוס הקרן החדשה, מודיעה ויולה ונצ’רס על קידומה של יעל אלרואי לשותפה. אלרואי הצטרפה לויולה ונצ’רס בשנת 2019 כפרינסיפל ולקחה מאז חלק משמעותי במציאת באיתור השקעות חדשות ועבודה עם יזמים בתחילת דרכם. אלרואי יושבת כיום ב–7בורדים של חברות פורטפוליו ובשנה האחרונה אף הובילה את תחום ה-Digital health והשקיעה בשתי חברות בתחום זה.

ליעל נסיון של עשור בסטארטאפים  וחדשנות, בין היתר בניהול מוצר ועבודה עם חברות fortune 500 על פיתוח מוצרים חדשים. היא בוגרת תואר ראשון בביוטכנולוגיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בביולוגיה מולקולרית ממכון וייצמן.

עמרי בן דוד, שותף מנהל בויולה ונצ’רס, ציין: “יעל היוותה בשנים האחרונות ציר מרכזי בקשר עם יזמים בפורטפוליו ומחוצה לו והיתה לה תרומה משמעותית בעיצוב הקרן וכניסתה לתחומים חדשים. אנו גאים לקדם אותה לשותפה.

לצד צוות ההשקעות, ממשיכה ויולה לפתח את הפלטפורמה כמענה לדרישות של חברות טכנולוגיה בעידן הנוכחי – לאחרונה הודיעה הקבוצה על גיוס שותף חדש, ג’ף שפירו, אשר יסייע לחברות הפורטפוליו בהיבטים של גיוס והשמה של בכירים (Executive Search). שפירו הינו בעל 25 שנות ניסיון בתחום ההשמה וגיוס בכירים עבור חב’ טכנולוגיה, בישראל ובארה”ב.

בן דוד: “חברות ישראליות צומחות בקצב מהיר יותר ומכוונות רחוק יותר, מה שמחייב גם אותנו כמשקיעים ליצור פתרונות שיעניקו לחברות הפורטפוליו שלנו יתרון בשוק. אחד מהם הוא בניית צוותי הנהלה, שאליו חברות נדרשות בשלבים מוקדמים של חייהן. העובדה שיותר חברות משאירות את ההנהלה בישראל הופכת את התחרות על הכח אדם המקומי לחריפה אף יותר. להיכרות העמוקה שיש לויולה עם הזירה הלוקאלית, יצטרפו עכשיו גם יכולות השמה גלובאליות”.

ויולה ונצ’רס מובלת על ידי שלמה דוברת, אבי זאבי, דני כהן, עמרי בן דוד, צביקה אורון, יעל אלרואי, איציק אבידור, רותם שחם ואורי למפרט.

ויולה ונצ’רס הוקמה בשנת 2000 ומנהלת מעל ל 1.25 מיליארד דולר באמצעות שש קרנות השקעה. הקרן השקיעה עד היום בכ- 100 חברות בשלבים מוקדמים. ויולה ונצ’רס משתייכת לויולה, קבוצת השקעות הטכנולוגיה הגדולה בישראל, המנהלת מעל ל – 4 מיליארד דולר. www.viola.vc


תמונת כותרת: צוות ההשקעות של ויולה ונצ’רס. קרדיט: אריק סולטן.

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות