חדשות היום

חשבתם פעם לבקר בספינה טרופה?

מטיילים רבים ברחבי העולם מגיעים ליעדי חוף ומתהלכים לאורך קו המים, בלי לדעת שבחלק מהם יש אוצרות מיוחדים במים: ספינות טרופות פוטוגניות להפליא עם היסטוריה ייחודית ומרתקת. מניסיונות הברחה שהשתבשו עד לשרידים ששקעו לקרקעית ועכשיו רק הצוללנים המנוסים ביותר יכולים להגיע אליהם – מאחורי כל אחת מהספינות הטרופות האלה יש סיפור מדהים על ההתנגשות שבין הרצונות והשאיפות של בני האדם לבין הכוחות האימתניים של הטבע בלב הים. אז אם מתחשק לכם לצלם נופים סוראליסטיים, מומחי התיירות של Booking.com מציגים במיוחד בשבילכם חמישה יעדים שבהם תוכלו לראות ספינות טרופות מסקרנות ויפהפיות ולהכיר את הסיפור שלהן מקרוב, ברגע שיהיה מספיק בטוח לנסוע ולטייל שוב.

גיתיו, יוון
לא מאוד רחוק מישראל בחצי האי היווני, פלופונס, תוכלו לבקר בספינה הטרופה “דימיטריוס” (Dimitrios) שנמצאת על חוף ולטאקי (Valtaki) – מיקום מעולה שהפך אותה לאהובה במיוחד על המקומיים. אפשר להגיע אליה מהעיר גיתיו (Gythio) בנסיעה שמלווה בנוף יפה במיוחד לאורך החוף. החדשות הטובות הן שלא צריך ציוד צלילה כלל כדי לבקר בספינה הטרופה הזו, מה שממצב אותה כהרפתקה מושלמת לכל גיל. הספינה החלודה ניצבת במים הרדודים מאז שננטשה ב-1981, ולפי השמועות רשות הנמלים החרימה אותה בחשד להברחת סיגריות. המים הצלולים שמסביב לספינה מספיק רדודים, כך שאפשר ללכת ממש עד אליה.

Selinitsa, Gytheio,Greece קרדיט: Booking. com

אם אתם כבר ביוון בוודאי תרצו גם לחוות אירוח יווני מסורתי.  ב-Niriides Resort תוכלו ליהנות מאירוח בסגנון זה מול המים הכחולים והנוצצים של הים האגאי. הדירות שמציע המקום נמצאות במרחק נסיעה קצר ממרכז גיתיו, שם תוכלו למצוא שלל טברנות מקומיות שמגישות דגים ומאכלי ים טריים. חובבי הארכיאולוגיה יוכלו לנסוע במשך 45 דקות לכיוון ספרטה (Sparta), כדי להגיע אל האתר הארכאולוגי מיסטראס (Mystras) – שם ניתן לראות מקרוב את חורבותיה המרהיבים של העיר הבירה הביזנטית לשעבר, שכוללים ארמונות, מנזרים וכנסיות מימי הביניים.

אינישיר, אירלנד
ספינת הקיטור הטרופה MV Plassey ניצבת בחוף אינישיר (Inis Oirr) מאז 1960, לאחר שהוכנעה על-ידי הגלים העוצמתיים של האוקיינוס האטלנטי והרוחות החזקות שנשבו לכיוון היבשה. ה-Plassey נשאה מטען שהכיל ויסקי, זכוכיות ויטראז’ וחוטים, כשהסופה דחפה אותה אל האיזור המסולע פיניס רוק (Finnis Rock). למרבה המזל, כל הצוות ניצל בזכות המקומיים שעזרו והושיטו יד. כמה שבועות לאחר מכן, הספינה נסחפה מהסלעים אל תוך הים, ומה שנשאר מהספינה נמצא שם עד היום. מי שרוצה ללמוד עוד על פיסת ההיסטוריה הזו יכול להגיע למכרז האומנות Áras Éanna, שם ניתן לצפות בתמונות ובקטעי וידאו של החילוץ.

לצד הספינה הטרופה המפורסמת Plassey, בחוף המזרחי של אינישיר, תוכלו גם לבקר בכפר הציורי דולין (Doolin), אליו מומלץ להגיע גם כדי לראות את צוקי מוהר (Cliffs of Moher) הקסומים – אחד היעדים הכי פופולריים באירלנד שידוע בזכות הנוף עוצר הנשימה שהוא מציע.

רואטן, הונדורס

רואטן (Roatán) שוכן על שונית המחסום השנייה בגודלה בעולם. על פי חוות הדעת של המטיילים ב-Booking.com הוא יעד שהוגדר כמומלץ במיוחד לצלילה ולשנורקלינג. האי הוא גם ביתה של ה-Odyssey Wreck – אחת מהספינות הטרופות הגדולות ביותר בעולם ששקועה במעמקי הים הקריבי. כמו הרבה ספינות טרופות אחרות ברואטן, גם שאריות הספינה הזו הונחו במכוון בקרקעית הים בשנת 2002, כדי למשוך צוללנים שרוצים לצלם תמונות מרהיבות מתחת למים. חשוב לדעת שלפני שמנסים את הצלילה המרתקת הזו, מומלץ מאוד לעבור קורס צלילה עם התמחות בספינות טרופות. אם עברתם את הכשרת הצלילה הנדרשת, תוכלו לראות ברואטן עוד ספינות טרופות מפורסמות כמו El Aguila – ספינה באורך של כ-75 מטר ששקעה ליד אוטילה (Utila) כשעליה מטען גדול של בטון. לאחר שקיעתם פורקה הספינה לשלושה חלקים, וב-1997 הובאה אל רואטן והוטבעה בקרקעית הים בעומק של כ-30 מטר, להנאתם של הצוללניות והצוללנים.

אחרי יום של צלילות מרובות מומלץ לשהות במקום בו ניתן לצפות בשלווה בנוף המשגע של הים. באזור סאנדי ביי (Sandy Bay) שברואטן, תוכלו למצוא מקום בדיוק כזה, מתחם ה-Tranquilseas Eco Lodge & Dive Center, שמציע לצד המנוחה בבריכה באוויר הפתוח ובספא, גם חדר משחקים, וחוויות קולינריות בבר ובמסעדה של המקום. יש גם מגוון פעילויות כמו טניס שולחן, שנורקלינג, צלילה ודיג – כך שבטוח תהיה לכם דרך מהנה להעביר את הזמן.

לאנאי, הוואי, ארה”ב
האי המיושב הקטן ביותר בהוואי הוא גם מקום מפלט מבודד ומושלם שמציע סיורי שנורקלינג. חוף קיולוהיה (Kaiolohia) שנמצא 45 דקות נסיעה מהעיר לאנאי (Lanai City) מתפרש על-פני כ-9 ק”מ. הוא נקרא גם “חוף הספינה הטרופה” (Shipwreck Beach), כי לאורכו ניצבות עשרות ספינות טרופות מעניינות. באזור הזה של האוקיינוס יש זרמים חזקים במיוחד והקרקעית מאוד סלעית, אז החוף לא ממש אידאלי לשחייה, אבל זה לא מונע מאנשים להגיע לשם כדי להתרשם מאחת הספינות הטרופות הכי פופולריות באי – הספינה המפוארת YOGN-42 ששימשה במהלך מלחמת העולם השנייה לשינוע דלק, וכיום נחה לה במרחק של פחות מ-200 מטר מהחוף הצפוני. כדי להגיע אל החוף צריך לעבור בדרך עפר ואז פשוט ליהנות מהליכה קצרה מול נוף ציורי במיוחד. אם אתם רוצים לראות עוד מהחופים הבתוליים ומהנופים הטבעיים המופלאים של לאנאי, השכרת רכב 4X4 כנראה תהיה הבחירה הנכונה ביותר עבורכם.

Shipwreck Beach Lanai, Hawaii, USA.
קרדיט: Booking.com

SS Maheno, אוסטרליה
ה-SS Maheno נבנתה בשנת 1905 ושימשה במקור כספינת נוסעים. במהלך מלחמת העולם הראשונה הפכה לספינת בית חולים, ועם סיום המלחמה חזרה להשיט נוסעים עד שנקלעה לסופת ציקלון ונסחפה אל חופו של האי פרייזר (Fraser Island), אי החולות הגדול בעולם. כיום, הריסות הספינה הן אטרקציה תיירותית פופולרית ואחד המקומות הכי מתויירים באי. האי פרייזר, שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו, מציע חופים מרהיבים, יערות עבותים וחיות בר ייחודיות כמו כלבי דינגו (כלבי בר אוסטרלים). גם כאן במידה ורוצים לחקור את האי ולחוות את האטרקציות שבו, מומלץ לשכור רכב 4X4 מכיוון שהדרכים באי מלאות בחול.

אם אתם מחפשים חווית אירוח קצת שונה, מקום האירוח The Beachcamp Eco Retreatמציע אירוח גלמפינג מיוחד לצד גינה עם נוף לים. הוא נמצא בסקנד וואלי יורונג (Second Valley Eurong) שבאי פרייזר, וניתן להגיע אליו רק עם רכב 4WD. אלו מכם שמחפשים מקומות אירוח ירוקים ישמחו לדעת שמקום אירוח זה ידידותי לסביבה מאחר והוא מפעיל את מערכות החשמל והמים שלו באמצעות אנרגיה סולרית. המקום נמצא ממש ליד רצועת החוף המדהימה של האי פרייזר (או בשמו השני K’gari), שאורכה כ-120 ק”מ.


תמונת כותרת: The Beachcamp Eco Retreat, Australia. קרדיט: Booking.com

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות