מלשכת שר האוצר להייטק – תמיר כהן מצטרף לחברת הסטארטאפ Exodigo

תמיר כהן, ששימש כראש המטה הכלכלי של האוצר עוזב את השירות הציבורי ומצטרף לחברת הסטארטאפ Exodigo ויכהן סמנכ”ל אסטרטגיה ותפעול עסקי.

תמיר ביצע שורה של תפקידים בכירים באוצר בשנים האחרונות. בתפקידו האחרון באוצר שימש ראש המטה הכלכלי של השר ישראל כ”ץ והיה בין הגורמים המובילים בהתמודדות הכלכלית עם משבר הקורונה ותוכניות הסיוע הממשלתיות. לפני כן הוא כיהן כרכז צוות מטרו ותשתיות באגף התקציבים. במסגרת זו היה אחראי על קידום רפורמות ותוכניות אסטרטגיות בתחום התשתיות הלאומיות, ובין היתר, הוביל את פרויקט המטרו של גוש דן שעלותו נאמדת ב-150 מיליארד ש”ח ויזם את קידום חוק המטרו. בנוסף, כיהן כנציג האוצר בוועדה הארצית לתכנון תשתיות לאומיות (ות”ל) ובמועצה הארצית לתכנון ולבנייה. לפני כן, היה בצוות מקרו, הצוות המוביל באגף התקציבים שאחראי על גיבוש וניהול תקציב המדינה, ולקח חלק מרכזי בהעברת התקציב וחוקי ההסדרים לשנים 2019-2015.

חברת אקסודיגו מפתחת פלטפורמה למיפוי תת קרקעי של פרויקטי נדל”ן ותשתית וזאת על ידי יצירת הדמיה תת קרקעית באמצעות ניתוח מבוסס בינה מלאכותית של מידע ונתונים המתקבלים מחיישנים המחוברים לרחפנים או על עגלה קרקעית. אקסודיגו מייצרת במהירות מפה גיאוגרפית דיגיטלית, תלת-ממדית של מה שיש מתחת לקרקע כולל צינורות, כבלים וכן מידע על שכבות האדמה, סלעים, מינרלים ואפילו מי תהום – מעין CT, MRI ורנטגן בו-זמנית על אותו תא שטח. המפה המפורטת מייעלת ומקצרת את עבודת אנשי התכנון והביצוע ומצמצמת את הסיכון להפתעות במהלך ביצוע העבודות. הטכנולוגיה של אקסודיגו הופעלה בהצלחה והודגמה במספר פרויקטים בישראל ובארה”ב והצליחה לזהות בצורה בטוחה ומדויקת קווים נטושים שהסתתרו מתחת לפני הקרקע וכן הרכבה.

תמיר כהן: “בתפקידי הקודמים בממשלה נוכחתי לדעת את החשיבות האדירה שיש לתחום התשתיות והבינוי על הכלכלות בעולם ועל איכות החיים. הסיבה המרכזית שכל מיזמי התשתיות נתקעים ומתייקרים היא בעיית דאטה – לאף אחד אין מושג מה יש מתחת לקרקע, וכולנו משלמים על זה – בכסף, בפקקים ובזיהום. לכן, אני נרגש מאד על הזכות להצטרף למשפחת אקסודיגו ולהיות שותף בחברה שמשנה את עולם המיפוי התת-קרקעי ושמה לה לדגל לאפשר לבצע כל פרויקט באופן מהיר יותר, זול יותר וירוק יותר”.

אקסודיגו הודיעה על מינוי בכיר נוסף של אלון בר לב לתפקיד Chief Software Architect. אלון מגיע מאחת התעשיות הבטחוניות היוקרתית ביותר, ושימש שם כארכיטקט של אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים של צה”ל ומערכת הביטחון. בעברו שימש כ Chief Software Architect בענקית AMDOCS והוביל את ביצוע הטרנספומרציה לענן בחברה. לפני כן הוביל ב-RedHat את צוות שינוי התשתית של מוצרי הווירטואליזציה של החברה. אלון משמש כמנטור מקצועי בכיר ביחידות הסייבר של חיל המודיעין, בהן הוא משרת כמילואימניק פעיל. בעברו שימש כ VP R&D בשורת סטארטפים מצליחים.

ג’רמי סוארד, מייסד משותף ומנכ”ל אקסודיגו: “תמיר ואלון הם המובילים בקטגוריות שלהם. אנחנו מגייסים רק את הטובים ביותר לכל תפקיד, בכל הרמות. רק עם אנשים כאלה נצליח לעשות מהפכה בתחום מיפוי תת הקרקע ושוק הבניה העולמי. האחריות המוטלת עליהם ועל כולנו הינה עצומה ואנחנו בטוחים שנעמוד במשימה. הדרישה ליעול מיזמי התשתיות וחיסכון בעלויות קיימת בכל תנאי שוק ואף מתעצמת בתנאים של האטה עולמית, כך שאנו ערוכים לכל תרחיש בכלכלה.״

אקסודיגו הוקמה על ידי ג’רמי סוארד (מנכ”ל), עידו גונן (CTO), ויוגב שיפמן (CPO) , שלושתם שרתו בדרגת רב-סרן ביחידות 81 ו 8200. החברה גייסה 29 מיליון דולר בהובלת Zeev Ventures וקרן 10D ובהשתתפות קרנות JIBE Ventures  ,SquarePeg ומשקיעים אסטרטגיים נוספים. דני גלוטר, יזם סדרתי אשר עשה אקזיט בגובה $365M בחברת Optimal Plus וכיום מנכ”ל HeyLife, מכהן כדיקטור בבורד Exodigo. דני ליווה את היזמים, יחד עם JIBE בתהליך הIdeation- וגיוס ההון.


תמונת כותרת: תמיר כהן. קרדיט: משרד האוצר

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות