מרכז החדשנות Road2 בחסות NVIDIA בחר ב-OpTeamizer כמפתחת מודלים של AI עבור סטארט-אפים המשתתפים בתוכנית

מרכז החדשנות Road2 מחיפה, בחר בחברת אופטימייזר (OpTeamizer) מיוקנעם כגוף המקצועי שיבנה עבור הסטארט-אפים המשתתפים את המודלים של בינה מלאכותית לאפליקציות שלהם במסגרת פעילות מרכז הבינה המלאכותית למצוינות שהקימה Road2 בחסות NVIDIA. בלב מרכז החדשנות קיים מחשב על של NVIDIA, החזק ביותר בעולם, מסדרת DGX המצויד ב-8 מעבדים גראפיים אשר מספקים 5 Petaflops של כוח עיבוד וכוללים תקשורת פנים של מלאנוקס לתקשורת בין המעבדים הגראפיים.

תוך 3 חודשים מאז מינויה אופטימייזר נתנה סיוע בפיתוח פתרונות AI ל-4 חברות בתוכנית אשר פיתחו מוצרים ושירותים חכמים בתחומן:

  • Mirrori- טיפוח עור הפנים, זיהוי קמטים, אדמומיות והמלצות לטיפול.
  • LiteBC – ספירת דם לא פולשנית באמצעות התקן על השפתיים.
  • Rapida – ניטור תשתיות, איתור תקלות וסיכונים לתעשייה.
  • Pickey – ניהול הליקוט של מוצרים המבוסס על “ראיית ידיים”, דהיינו צמידי ידיים המצוידים במצלמות.

תומר גל, מייסד ומנכ”ל אופטימייזר: “פיתוח פתרונות של AI הוא מומחיות ייחודית שרוב הסטארט-אפים לא יכולים לרכוש בשלבים המוקדמים של מחזור חייהם. נדרשים לכך משאבים גדולים לגיוס מומחים מהשורה הראשונה וידע כיצד לנהל אותם ולשלבם בפיתוח. אנו מספקים לסטארט-אפים את הייעוץ המתאים לפיתוח של הפתרונות הנדרשים ומאפשרים להם להתמקד בפיתוח האפליקציה עצמה, הממשקים, המודל העסקי וכו’. הפתרונות שאנו מציעים מקצרים בסדרי גודל את זמן ההגעה לשוק, משדרגים את החדשנות של האפליקציות ומשפרים את סיכויי ההצלחה של הסטארט-אפים בשלב הקריטי של תחילת דרכם”.

איתן קייט, מנכ”ל Road2 הוסיף: “אנחנו ב-Road2 מקדמים את האקוסיסטם היזמי בחיפה ובצפון במגוון ורטיקלים, ובתחומים שונים של בינה מלאכותית בפרט. אנחנו מאוד מרוצים משיתוף הפעולה עם אופטימייזר שנבחרה כזוכה מבין חברות שונות בתהליך מכרז ורואים שחברות הסטרטאפ שלנו נהנים משירותים איכותיים, זמינים ויצירתיים, מה שמסייע להם להצליח ולהתפתח במהירות.”

אופטימייזר נוסדה בשנת 2015 על ידי תומר גל, מהמומחים המובילים בישראל בתחום ה-AI, שהשתתף בפיתוחים אסטרטגיים של אינטל ו-GE בישראל. תומר גל, בעל תואר שני במדעי המחשב בתחום האצת ביצועים, נמנה על צוות הבודקים של רשות החדשנות לבקשות של סטארט-אפים למענקים בתחום ה-AI, ומרצה בחוג להנדסת תוכנה באורט בראודה, בקורס בינה מלאכותית.

בשנת 2018 מינתה אנבידיה את אופטימייזר לשותפה הראשונה שלה בישראל ובמזרח התיכון כחברה המוסמכת להדריך את התעשייה בישראל אודות האצת ביצועי מערכות על ידי שימוש במעבדי GPU של אנבידיה, פיתוח בבינה מלאכותית וכספקית של שירותי ייעוץ לחברות ישראליות שהחלו לאמץ את פתרונות ה-GPU של החברה עם כניסתן לעולם ה-AI. לאחרונה מונתה אופטימייזר לשותפה במעמד NVIDIA Jetson Partner לשוק האירופי, נוסף על הישראלי, והיא תספק שירותי פיתוח, ייעוץ והכשרה למפתחים לסביבות הפיתוח של מעבדי Orin החדשים.

אופטימייזר סיפקה עד היום שירותי הכשרה וייעוץ מגוונים ליותר מ-90 מרכזי מו”פ של חברות ישראליות וחברות רב-לאומיות הפועלות בישראל. בין לקוחותיה: חברות תעשיות ביטחוניות, חברות הלת’טק וחברות היי-טק רבות נוספות. תומר גל וצוותו מסייעים לחברות לבצע את המעבר מעולם ה-CPU לעולם ה-GPU, להאיץ את ביצועי מערכות ה-GPU החדשות, לפתח אלגוריתמיקה של בינה מלאכותית ורשתות נוירונים, לבצע אופטימיזציה של רשתות הנוירונים, ובחירה של החומרה הרלוונטית להטמעה.

אופטימייזר, שמעסיקה כיום 20 עובדים, מכשירה את המפתחים של מרכזי המו”פ בכלי הפיתוח של אנבידיה לסביבת ה-GPU עם קורסים כמו CUDA Python, CUDA C++, CUDA למערכות מרובות GPU, למידה עמוקה עבור ראייה ממוחשבת ולמידה עמוקה עבור סוגים שונים של נתונים.


תמונת כותרת: צוות אופטימייזר. קרדיט: יאן ליפבסקי

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות