חדשות היום

אנבידיה מכריזה על פלטפורמת מחשוב היברידית המחברת בין מחשוב קוונטי למחשוב קלאסי

NVIDIA QODA היא פלטפורמת תכנות מאוחדת שתאפשר לארגונים המובילים בעולם להניע יישומי בינה מלאכותית, מחשוב על, רפואה ופיננסים באמצעות מחשוב קוונטי.

סנטה קלארה קליפורניה, יולי 2022: חברת NVIDIA הכריזה היום על פלטפורמת מחשוב היברידית-מאוחדת (Hybrid Quantum-Classical Computing Platform) להאצת פריצות דרך במחקר המחשוב הקוונטי, ולפיתוח פתרונות המשלבים מחשוב קוונטי עם בינה מלאכותית ומחשוב מואץ (HPC), טכנולוגיות בריאות, טכנולוגיות לסקטור הפיננסי ולתחומים נוספים.

פלטפורמת NVIDIA QODA (ר”ת של Quantum Optimized Device Architecture) שואפת להפוך את המחשוב הקוונטי לנגיש יותר על ידי יצירת מודל תכנות היברידי ואחיד המחבר בין מחשוב קוונטי למחשוב קלאסי. QODA היא סביבה פתוחה ומאוחדת המחברת בין כמה מהמחשבים והמעבדים הקוונטיים החזקים ביותר של ימינו וייעודה הוא לייעל, להאיץ ולהרחיב את היקף המחקר המדעי בר-ההשגה במחשוב קוונטי.

QODA מאפשרת, בין היתר, למומחי מחשוב מואץ ובינה מלאכותית לחבר בקלות חלקים מהיישומים שלהם באמצעות עננים ציבוריים, מערכות NVIDIA DGX ומערכים גדולים של מעבדים גרפיים (GPUs) במרכזי מחשוב-על – לתשתיות מחשוב קוונטי.

ארגונים מובילים הפועלים בתחום המחשוב הקוונטי כבר משתמשים כיום בערכת פיתוח התוכנה NVIDIA cuQuantum כדי לדמות מעגלים קוונטיים על גבי מעבדים גרפיים. כעת, עם NVIDIA QODA, חוקרי מחשוב קוונטי יוכלו גם הם לפתח מעגלים קוונטיים באמצעות אותם כלי הדמייה שלNVIDIA cuQuantum .

היום, בכנס Q2B בטוקיו, הודיעה אנבידיה על שיתופי פעולה של QODA עם ספקי החומרה הקוונטית המובילים כגון IQM Quantum Computers, Pasqal, Quantinuum, Quantum Brilliance  ו-Xanadu, עם ספקי התוכנה QC Ware ו-Zapata Computing  ועם מרכזי מחשוב-על כגון מכון המחקר Forschungszentrum Jülich, המעבדה הלאומית Lawrence Berkeley והמעבדה הלאומיתOak Ridge .

פריצות דרך מדעיות יכולות להתרחש בטווח הקרוב עם פתרונות היברידיים המשלבים מחשוב קלאסי עם מחשוב קוונטי“, אמר טים קוסטה, דירקטור מוצרי HPC ומחשוב קוונטי בNVIDIA. “פלטפורמתQODA  תחולל מהפכה במחשוב הקוונטי על ידי מתן מודל תכנות רב-עוצמה ויעיל למפתחים“.

חברת Quantinuum משתפת פעולה עם אנבידיה כדי לאפשר למשתמשי המעבדים הקוונטיים מסדרת H של  Quantinuum, המונעים באמצעות Honeywell לתכנת ולפתח בעזרת QODA את הדור הבא של יישומים היברידיים – קוונטיים-קלאסיים. כך נוכל לחבר את המחשבים הקלאסיים בעלי הביצועים הטובים ביותר עם המעבדים הקוונטים שלנו, שהם מהמובילים בעולם“, אמר אלכס צ’רנוגוזוב (Chernoguzov) מהנדס ראשי ב-Quantinuum.

היכולות ההיברידיות הקוונטיות-קלאסיות שפיתחה אנבידיה יאפשרו למפתחי מחשוב מואץ להאיץ את היישומים הקיימים שלהם על ידי מתן דרך יעילה לתכנת משאבים קוונטיים וקלאסיים בסביבה מאוחדת“, אמר יודונג קאו  (Yudong Cao)סמנכ”ל הטכנולוגיות הראשי בחברת Zapata.יישומים לטווח-הקצר בכימיה, גילוי תרופות, מדעי החומרים ועוד יוכלו כעת להשתלב בצורה חלקה עם מחשוב קוונטי ולהניע גילויים חדשים בתחומים אלה, עם התפתחותו של יתרון קוונטי מעשי”.

עוד פרטים על הפלטפורמה – NVIDIA QODA| צפו בהכרזת הפלטפורמה

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות