חדשות היום

טכנולוגיית שבבים חדשה של Autotalks הישראלית נבחרה על ידי יצרן רכב מוביל ומיועדת לשילוב במיליוני מכוניות נוסעים חדשות

המוצרים הראשונים יהיו זמינים כבר בשנה הבאה וישולבו במכוניות הראשונות בשנת 2025

עמוס פרוינד, סמנכ”ל המו”פ של Autotalks: “על בסיס התגובות הנלהבות שקיבלנו, אנחנו מצפים שיצרני רכב מובילים נוספים יאמצו את הארכיטקטורה החדשה וישלבו את שבבי הדור השלישי שלנו בכלי הרכב שלהם”

מהנדסי חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר השיגו פריצת דרך טכנולוגית שצפויה לשפר באופן משמעותי את היכולת למנוע תאונות דרכים באמצעים טכנולוגיים. המהנדסים הישראלים פיתחו דור שלישי וחדש של ערכות שבבים מסדרת TEKTON3 ו-SECTON3, שפועלות בטכנולוגיית V2X, המאפשרת תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים (מכוניות, אופניים וקורקינטים), לתשתיות כביש דוגמת רמזורים חכמים, ולהולכי רגל.

טכנולוגיות ה-V2X שהיו קיימות בשוק עד כה, סיפקו מענה לתרחישים המאפשרים התראות על מצבים שונים בכביש (התראות Day 1) – התראות על מצבים בכביש. ערכות השבבים החדשות של אוטוטוקס יאפשרו לראשונה גם את כל ההתראות מסוג זה וגם ביצוע אוטומטי של פעולות קריטיות להצלת חיים בכביש דוגמת בלימה של הרכב לפני התנגשות (Day 2). לשם כך, מהנדסי אוטוטוקס פיתחו יכולות 5G-V2X המאפשרות שיתוף של נתוני חיישנים בין כלי רכב שונים. המוצרים החדשים כבר נבחרו על ידי יצרן רכב מוביל ומיועדים לשילוב במיליוני מכוניות נוסעים חדשות. המוצרים הראשונים יהיו זמינים בשנת 2023 וישולבו במכוניות הראשונות בשנת 2025.

“הדור השלישי של השבבים שלנו הוא פריצת דרך הנדסית שאפשרה לנו להשיג פריצות דרך עסקיות”, מסר עמוס פרוינד, סמנכ”ל המו”פ של Autotalks. “המהנדסים שלנו הצליחו לתכנן את שבב ה-V2X הראשון שתומך בו-זמנית הן בתרחישי Day1 והן בתרחישי 2 Day. בכך הם מסייעים להגן על משתמשים במכוניות, באופניים, בקורקינטים, לצד הולכי רגל, ויאפשרו עצירה אוטומטית. נוסף על כך, הם מסוגלים לפעול בטמפרטורת סביבה גבוהה, עם צריכת הספק נמוכה והם מוצעים במחיר נוח”.

פרוינד המשיך: “ההישגים הטכנולוגיים החדשים סללו את הדרך לפריצות הדרך העסקיות. על בסיס התגובות הנלהבות שקיבלנו, אנחנו מצפים שיצרני רכב מובילים נוספים יאמצו את הארכיטקטורה החדשה וישלבו את שבבי הדור השלישי שלנו בכלי הרכב שלהם. אוטוטוקס תמשיך לספק את החומרה והתוכנה הטובים ביותר בתחום ה-V2X כדי להגן על נהגים, על רוכבי כלי רכב דו גלגליים ועל הולכי רגל”.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם תאונות דרכים ולשפר את זרימת התנועה באמצעות מערכי שבבים. שבב ה-V2X של אוטוטוקס הוא החיישן היחיד ברכב המסוגל לספק מידע על רכבים או משתמשי דרך אחרים מוסתרים, גם במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ע”י קישור בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל. אוטוטוקס גייסה מהקמתה יותר מ-150 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-120 עובדים בישראל, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

שבבי הדור השלישי של אוטוטוקס בטכנולוגיית V2X

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר היא המפתחת הראשונה בעולם של שבבים הכוללים  תקשורת V2X (Vehicle-to-Everything). שבבי הדור השלישי המוכרזים היום, TEKTON3 ו-SECTON3, מיועדים לתמוך בכל הדרישות העתידיות של תקשורת V2X. השבבים החדשים הם הראשונים בעולם שתומכים בטכנולוגיית 5G-V2X (V2X בתקשורת הדור החמישי) להתראות Day 2  המבוססות על שיתוף נתוני חיישנים המאפשר ביצוע אוטומטי של פעולות למניעת תאונות. פעולות דוגמת בלימה אוטומטית של כלי הרכב דורשת כיום הסמכת בטיחות פונקציונלית. הדור השלישי של אוטוטוקס הוא הראשון בעולם שמאפשר קבלת הסמכה לתרחישים מסוג זה, בהתאם לתקן ISO26262 ASIL B.

השבבים החדשים, שפותחו במהלך השנים האחרונות, נועדו לתמוך בכל דרישות התקינה הקיימות, DSRC ו-C-V2X, והעתידיות כולל5G-V2X  (C-V2X Rel. 16/17/18) ו-IEEE802.11bd (הדור הבא של DSRC), תוך כדי תמיכה מלאה לאחור.

השבבים ישלבו מודולים לאבטחת חומרה (eHSM) ל-V2X מהירים במיוחד, והאצת חומרת לאימות זהות השולח. TEKTON3 אף כולל יחידת מעבד שהותאמה לניתוח בו זמני של תרחישי V2X Day 1 (התראות על מצבים בכיש) ו-Day 2 V2X (ביצוע פעולות קריטיות על בסיס שיתוף נתוני חיישנים).

צריכת ההספק הנמוכה של הדור השלישי של שבבי אוטוטוקס אף תרחיב את היכולות של ZooZ, פלטפורמת המיקרו-ניידות (micro-mobility) של אוטוטוקס, המיועדת למנוע תאונות של אופניים וקורקינטים חשמליים ולא-חשמליים ולהגן על משתמשים פגיעים בכביש דוגמת הולכי רגל.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות