חדשות היום

Deci גייסה 25 מיליון דולר בהובלת קרן אינסייט כדי להאיץ תהליכי פיתוח והטמעה של מוצרים מבוססי בינה מלאכותית

חברת הסטארט-אפ Deci, השלימה גיוס של 25 מיליון דולר בסבב מסדרה B, בהובלת קרן אינסייט פרטנרס. בסבב השתתפו המשקיעים הקיימים: Jibe Ventures, Emerge, Square Peg ו- Fort Ross Ventures, אליהם הצטרפו ICON. ההשקעה מגיעה שבעה חודשים בלבד לאחר ש- Deci גייסה 21 מיליון דולר בסבב A שגם הוא הובל על ידי אינסייט פרטנרס, מה שמביא את סך הגיוסים של Deci מאז הקמתה ל-55.1 מיליון דולר. הכספים ישמשו להרחבת מרכז הפיתוח של החברה הפועל בישראל, גיוס עובדים והאצת הפעילות העסקית.

Deci הוקמה בסוף 2019 על ידי ד”ר יונתן גייפמן, פרופ’ רן אל-יניב, מומחה לבינה מלאכותית מהטכניון, ויונתן אליעל. החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת למפתחים ומדעני נתונים לשפר את הדיוק ואת מהירות העיבוד של אלגוריתמים המניעים יישומי בינה מלאכותית. כיום קיים פער הולך וגדל בין אלגוריתמים של בינה מלאכותית, שהופכים לגדולים ומורכבים יותר, ולכן צורכים כוח חישובי אסטרונומי, לבין היכולת של מעבדים להריץ את האלגוריתמים הללו באופן יעיל וכלכלי. הפתרון של Deci מגשר על הפער הזה באמצעות אופטימיזציה אוטומטית של האלגוריתמים שבבסיס יישומי הבינה המלאכותית, ובכך עוזר להנגשה של טכנולוגיית בינה מלאכותית עוצמתית גם על מכשירי קצה וגם הופך אותה לאפשרית מבחינה כלכלית. החברה מעסיקה כיום כ-50 עובדים בישראל ובארה”ב.

האצת האימוץ של פתרונות מבוססי בינה מלאכותית יכולה להביא למהפיכה בשירותים, מוצרים ויישומי צרכנות בשלל תחומים כולל רפואה, תחבורה, תקשורת, קמעונאות ועוד.פלטפורמת הלמידה העמוקה של Deci עוזרת לאנשי הדאטה סיינס בחברות להתמודד עם פערי היעילות של הבינה המלאכותית על ידי אימוץ שיטת פיתוח יעילה יותר. בעזרת הפלטפורמה, מפתחי בינה מלאכותית יכולים לבנות במהירות מודלי למידה עמוקה שנועדו לעמוד ביעדי ביצועים ספציפיים ובעלות תפעולית נמוכה בהרבה, עד לשיעור של 80% מהמצב הקודם. כך מתקצר זמן היציאה לשוק מחודשים לשבועות, כולל ביישומים הפועלים בסביבה של חומרה מוגבלת משאבים כמו טלפונים ניידים, מחשבים ניידים ועוד.  Deci עובדת עם יצרני חומרה, יצרני OEM ומובילי מערכות אחרות של ML, והיא שותפה רשמית, בין היתר, של אינטל, Amazon Web Services (AWS), Hewlett Packard Enterprise (HPE ו- NVIDIA. החברה הכריזה לאחרונה על השקת גרסה 2.0 של הפלטפורמה, המסייעת לארגונים לבנות, לייעל ולפרוס מודלים חדישים של ראיית מכונה בכל חומרה וסביבה עם דיוק וביצועים מהירים.

לדברי יונתן גייפמן, מייסד משותף ומנכ”ל Deci: “פער היעילות הגדל והולך של בינה מלאכותית מדגיש את הצורך בהתחשבות בשיקולי הטמעה ותפעול של מודלים כבר בשלב המוקדם של הפיתוח, מה שיכול לאחר מכן להפחית משמעותית את הזמן והעלות המושקעים בתיקון כשלים פוטנציאליים בעת פריסת מודלים. לפלטפורמה של Deci יש ניסיון מוכח שמאפשר לחברות בכל הגדלים לפתח ולפרוס בהצלחה פתרונות בינה מלאכותית ברמות מורכבות שונות ובסביבות ייצור מגוונות. סבב הגיוס החדש הוא הבעת אמון בעבודתנו כדי להפוך את הבינה המלאכותית לנגישה עבור כולם”.

לדברי לוני ג’אפה, מנהל ב- Insight Partners וחבר דירקטוריון ב- Deci: “החזקת תשתית יעילה למערכות בינה מלאכותית יוצרת בידול בין חברות והיא גורם בעל משקל רב באיכות של המוצרים, כמו גם זמן הפיתוח ועלויות התפעול שלהם. הטכנולוגיה המתקדמת של Deci מאפשרת להזין מודלים של בינה מלאכותית, נתונים ואת חומרת היעד שלך, בין אם החומרה הזו נמצאת בציוד הקצה או בענן, המערכת של Deci תמצא מודלים חלופיים שייצרו דיוק דומה עם יעילות משופרת באופן מסיבי. אנו נרגשים מאוד להכפיל את ההשקעה שלנו ב- Deci, לתמוך ביונתן והצוות כשהם מביאים את הטכנולוגיה הקריטית הזו למפתחי בינה מלאכותית ברחבי העולם”.

אינסייט פרטנרס משקיעה בחברות טכנולוגיה בצמיחה גבוהה, שמניעות שינוי משמעותי בתעשייה שלהן. הקרן השקיעה עד כה ב-600 חברות ברחבי העולם, מתוכן 55 הגיעו להנפקה. היקף הנכסים של הקרן הגיע השנה ל-90 מיליארד דולר. לאינסייט משרדים בלונדון, תל אביב ופאלו אלטו.


תמונת כותרת: מייסדי Deci מימין פרופ’ רן אל יניב CTO יונתן גייפמן CEO ויונתן אליעל COO. קרדיט: Deci

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות