חדשות היום

לוקהיד מרטין-סיקורסקי תספק למארינס סימולטור טיסה מלא למסוקי ה-CH-53K

לוקהיד מרטין-סיקורסקי תספק לכוחות המארינס סימולטור טיסה CFTD (Containerized Flight Training Device) למסוק ה-CH-53K עם אפשרות לשלושה נוספים תחת חוזה שנחתם לאחרונה. החוזה נחתם בעקבות מסירתו של הסימולטור הראשון בשנת 2020, אשר הוצב בבסיס ניו ריבר, ג’קסונוויל, צפון קרולינה.

הסימולטור מספק חווית טיסה מלאה במסוק ה-CH-53K, הכוללת את כל התצוגות, המסכים והכפתורים, מרחב אימונים מלא ואפשרויות אימון וטיסה בכל מזג אוויר ומתאר משימה. בנוסף, הסימולטור יכול להתממשק עם סימולטורים אחרים לפעילות משותפת עם כוחות נוספים ולקבל מהם מתארי משימה בזמן אמת. הסימולטור מאפשר לאמן ולהכשיר את צוותי האוויר בצורה מלאה לכלל המשימות הנדרשות, כולל נשיאת משקלים חיצוניים. ה-CFTD כולל סימולטור טיסה מלא עבור הקברניט וטייס המשנה, עמדת מדריך וחדר תדריכים. הסימולטור עודכן לאחרונה להגברת היעילות והחיסכון הכלכלי. ביצוע אימונים בסימולטור חוסך שעות טיסה “אמיתיות” במסוק, מייעל את תהליכי האימונים וההכשרות ומאפשר שמירה בטוחה על רמת טיסה גבוהה תוך אימונים מקיפים לכלל מצבי הטיסה, בשגרה ובחירום.

כיום, מתוך מסגרת תוכנית כללית לייצור של 200 מסוקים, שישה מסוקים מצויים בשלבי ייצור מתקדמים בפס הייצור בקונטיקט, ארה”ב, מהם שניים נוספים צפויים להימסר למארינס עד סוף השנה הנוכחית. עשרות מסוקים נוספים נחתמו לייצור, כולל ארבעה מתוך 12 עבור מדינת ישראל, כחלק מחוזה שנחתם מול הצי האמריקאי כעסקת מכירה צבאית למדינה זרה (FMS). המסוקים הראשונים צפויים להימסר לישראל בגרסה הבסיסית (לפני התקנת מערכות ייעודיות נוספות) בשנת 2025.

מסוקי ה-CH-53K מתוכננים להחליף בהדרגה את מסוקי ה-CH-53D “יסעור” של חיל האוויר, אשר פועלים במגוון משימות כבר מעל 50 שנה. המסוקים החדשים מביאים עימם יכולות חסרות תקדים, בהן שרידות גבוהה בשדה הקרב, בטיחות, יעילות והפחתת עומס העבודה מצוות האוויר. בנוסף, התמיכה הטכנית במסוק קלה, יעילה וזולה יותר לעומת המסוקים הותיקים.

כוחות המארינס הכריזו לאחרונה על מבצעיות ראשונית (IOC) למסוקי ה-CH-53K. שלב המבצעיות הראשונית מהווה ציון דרך משמעותי ביותר לתוכנית המסוק, כצעד האחרון לפני פריסה מבצעית ופעילות מלאה כחלק מהצרכים המבצעיים של המארינס. המבצעיות הראשונית (Initial operational capability) הושגה בפעילות משותפת של לוקהיד מרטין-סיקורסקי, הצי האמריקאי והמארינס, לאחר השלמת שלב ההערכה והניסויים המבצעיים הראשוניים (IOT&E) שכלל מגוון רחב של ניסויי טיסה, במתארים רבים, אשר נועדו לוודא את יכולותיו של המסוק לפעול בהתאם לתכנון. בנוסף, השלמת המבצעיות הראשונית סוללת את הדרך לאישור לייצור בקצב מלא למסוקי ה-CH-53K במהלך שנת 2023. כלל מסוקי ה-CH-53K ביצעו במצטבר 3,000 שעות טיסה, במהלכן הוצגו יכולות המסוק במגוון רחב של תרחישים וניסויי טיסה, בשילוב עם כוחות קרקעיים וצוותי אוויר וקרקע. בין הניסויים שבוצעו: טיסה בתנאי ראות ירודים (DVE), 350 נחיתות בספינות, תדלוק אווירי – ביום ובלילה, כולל תוך נשיאת משקל חיצוני של 27,000 ליברות, מעבדת אקלים לעמידה בטמפרטורות של בין 40- ל-50 מעלות, פריסה מוטסת של כוחות נבחרים מחטיבה, הדגמת ירי חי ממקלע שהותקן במסוק ועוד. בנוסף לניסויים הטיסה, תהליך המבצעיות הראשוני כלל טיסת ניסוי שלא הוגדרה מראש: המסוק השלים את חילוצו של מסוק MH-60S-Knighthawk של הצי שביצע נחיתה קשה בשטח הררי וגבוה בקליפורניה. המשימה, שארכה כיומיים, הייתה משימתו הראשונה של מסוק ה-CH-53K בכוחות המארינס. מסוק ה-MH-60S-Knighthawk שקל כ-15,200 ליברות (כ-7 טון) ונמצא על רכס בגובה 12,500 רגל. המשימה שנדרשה הייתה לשאת אותו משם למרחק של 23 מייל לשדה התעופה בישופ, קליפורניה, להמשך תיקון, ובוצעה בהצלחה.


קרדיט תמונת כותרת: לוקהיד מרטין

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות