חדשות היום

הסטארטאפ Raftt נחשף עם גיוס של 5 מיליון דולר כדי לאפשר לנהל ולשתף את סביבת הפיתוח ביעילות

חברת הסטארטאפ Raftt, המפתחת פלטפורמה ליצירה ושיתוף סביבות פיתוח קלות לשימוש, נחשפת עם גיוס סיד של 5 מיליון דולר בהובלת קרן Aleph ו- Cardumen. בסבב השתתפו שורת משקיעים פרטיים מהתעשייה ובהם מספר יזמים סדרתיים, ביניהם אריאל מייסלוס, בני שניידר, מייסד משותף של Salto, עדי שהרבני, מייסד Skycure וכיום סמנכ״ל הטכנולוגיה של Snyk ואריאל אסרף מנכ״ל Coralogix.

Raftt הוקמה בשנת 2021 על ידי רועי ירחי, המשמש מנכ”ל וגל שרף, סמנכ”ל טכנולוגיה, שניהם מפתחים בכירים בהכשרתם וניסיונם, שהכירו בעבר בשרות הצבאי בחיל המודיעין. רועי ניהל קבוצות מחקר ופיתוח ב-Skycure שנרכשה על ידי Symantec ואילו גל שימש כמוביל טכנולוגי וארכיטקט ב-Meta והוביל את פיתוח אפליקצית Facebook Lite.

החברה מפתחת פלטפורמה שפותרת למפתחים את הקושי בניהול סביבת פיתוח לוקאלית בארכיטקטורת Microservices, מעלה אותה בצורה יעילה לענן ובכך חוסכת מהם שעות פיתוח יקרות שמושקעות כיום בתופעות כמו ריקבון סביבות ודריפט כתוצאה מהתיישנות ופערי סביבות בין הפיתוח לבין שלבי ה-Staging וה-Production. בכך נוצרות אפשרויות חדשות לשיתוף סביבות פיתוח בקלות ומהירות בין חברי הצוות ובעלי תפקידים ביחידות אחרות בחברה, בהם צוותי Product ו-QA. הטכנולוגיה של Raftt מאפשרת למפתח להשתמש בכלים שהוא מורגל בהם, כמו IDE, DB clients ועוד, ומחברת אותם אל סביבת הפיתוח המרוחקת מאחורי הקלעים, ובכך פותרת את הקשיים שהמפתחים מכירים וחווים, וזאת ללא צורך בשינוי הכלים ודרכי העבודה אליהם הם רגילים. כל חברה יכולה לבחור אם היא רוצה לרוץ על גבי הענן של Raftt או על גבי תשתית הענן של החברה.

עם לקוחות החברה נמצאים בעיקר חברות סייבר וסטארטאפים, בהן חברת EasySend. החברה מעסיקה 14 עובדים במרכז הפיתוח בתל אביב. ההון שגויס ישמש לפיתוח המוצר ואסטרטגית החדירה לשוק.

רועי ירחי, מייסד משותף ומנכ”ל Raftt: “עם עלייתן של טכנולוגיות ענן ושימוש בארכיטקטורות Microservices, שוק המפתחים נהנה משינויים וחידושים רבים בשנים האחרונות. בעת שכלים רבים פותחו על מנת לייעל את אופרצית ה-DevOps, המפתחים מצאו עצמם משתמשים בכלים שאינם מותאמים לפיתוח יעיל באיטרציות מהירות. אנו רואים מוצרים רבים שבאים לייעל את עבודת המפתח בסביבות staging ו-production, שזו מגמה מעולה אך עדיין ישנם קשיים רבים בסביבת הפיתוח הלוקאלית שמאפשרת איטרציות מהירות ובה מפתחים מבלים את רוב זמנם. הם מוצאים עצמם עם מחשבים שנחנקים בהרצה של שירותים רבים, דיבוג באופן לא יעיל וחוסר יכולת לשתף את הסביבה עם חברי צוות או קולגות מצוותים אחרים. Raftt מציעה פתרון מקיף לכל סביבת הפיתוח הלוקאלית ומשתמשת באותם הכלים שהמפתח מורגל אליהם מבלי לשנות לו דבר כאשר מאחורי הקלעים הסביבה רצה בענן ומתאימה את תשתיות ה-DevOps לצרכי המפתח עצמו. בכך היא מאפשרת עבודה מהירה ושיתוף סביבות, וחוסכת את הזמן המבוזבז על התחזוקה של אותן הסביבות.”

אדן שוחט, שותף מנהל בקרן Aleph: “״כמפתח תוכנה התחברתי מאוד לערכי הליבה של Raftt שהם מתן עדיפות עליונה לחוויית המפתח והאצת סבבי הפיתוח על-ידי העלמת רוב “העבודה השחורה״ של המפתח, שגוזלת זמן רב ולא יוצרת שום אימפקט אמיתי ואף נחשבת לגורם עיקרי להמון טעויות. Raftt פותרת את בעיית הפיתוח שזכתה למשפט אולי הכי מפורסם בקרב מפתחים שאומר ״אבל זה עובד על המחשב שלי.״


קרדיט תמונת כותרת: תום חוליגנוב

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות