שבבי V2X של אוטוטוקס ישולבו בפסי ייצור המוני של שני יצרני רכב מובילים בסין ויעלו לכבישי סין במחצית השנייה של 2023 – ובאירופה החל מתחילת 2024

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפיתוח פתרונות תקשורת V2X (Vehicle-to-Everything) הודיעה על חתימת הסכמים לשילוב הטכנולוגיה שלה אצל שני יצרני רכב בסין שישלבו את ערכות השבבים פרי פיתוחה בפסי הייצור ההמוני שלהם.

כלי רכב ראשונים עם שבבי V2X של אחד המותגים הסיניים יעלו על כבישי סין במחצית השנייה של שנת 2023. היצרן הסיני השני, שיש לו נוכחות חזקה באירופה, יוציא לשוק רכבים עם שבבי אוטוטוקס בסין ובאירופה בתחילת שנת 2024. פתרון ה-V2X הגלובלי של אוטוטוקס הוא היחיד המאפשר תכנון אחוד של תת מערכת V2X המתאים לכל האזורים.

שוק ה-V2X הסיני ממשיך להיערך ליישום אסטרטגיית התחבורה החכמה השאפתנית של ממשלת סין. כל יצרני הרכב המובילים מתעתדים להתחיל בפריסה המונית של טכנולוגיית V2X בסין בשנים הקרובות. השוק צפוי לחוות אימוץ רחב היקף כשרוב יצרני המערכות המקוריות (OEMs) נערכים להשיק כלי רכב המצוידים בשבבי V2X לקראת שנת 2025.

אוטוטוקס חתמה עד היום על הסכמים לשילוב הטכנולוגיה שלה אצל 8 יצרני רכב גדולים העוסקים בייצור המוני, כולל שני יצרני ה-OEM בסין. במסגרת ההסכמים הקיימים יצרנים בינלאומיים המייצרים עבור השוק הסיני ישיקו מכוניות עם שבבי אוטוטוקס לקראת מבחני הבטיחות של כלי רכב בסין בשנת 2025 (NCAP).

פתרון ה-V2X הגלובלי של אוטוטוקס מאפשר תכנון אחוד של תת מערכת V2X המתאים לכל האזורים. התכנון תומך בטכנולוגיית LTE-V2X עבור רכבים הנמכרים הן בסין והן בארה”ב במקביל לטכנולוגיית DSRC עבור רכבים הנמכרים באירופה.

חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס: “פריצת הדרך של אוטוטוקס בסין היא משמעותית יותר מאי פעם בעבר. העובדה ששני יצרני רכב סיניים מובילים בחרו בפתרון ה-V2X מקצה לקצה שלנו כדי לחזק את מותגי הרכב שלהם היא הוכחה נוספת ליכולת שלנו להציל חיים באמצעות טכנולוגיית הבטיחות שלנו לכלי רכב מקושרים. בנינו שרשרת אספקה איתנה בסין שמתמודדת עם הביקושים של יצרני רכב בסין ואנו מרחיבים את טביעת הרגל שלנו ואת הצלחותינו באזור אסיה-פסיפיק ובסין בפרט. אנו חותרים להסכמים נוספים עם יצרני רכב בסין, להרחיב את האקו-סיסטם של יצרני Tier2 ו-Tier1 ולגייס עובדים נוספים למשרדנו בסין”.

אוטוטוקס הייתה החברה הראשונה שפיתחה שבבי V2X המשמשים כיום את יצרני הרכב הגדולים בעולם. בשנת 2018 אוטוטוקס הייתה הראשונה שהציעה פתרון V2X ששילב בין טכנולוגיות התקשורת DSRC ו-C-V2X בשבב אחד. במהלך 2021, אוטוטוקס הכפילה את כמות יצרניות הרכב (OEMs) שאיתן היא עובדת לשש יצרניות, והכפילה את צבר ההזמנות שלה ל-200 מיליון דולר.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם תאונות דרכים ולשפר את זרימת התנועה באמצעות מערכי שבבים. שבב ה-V2X של אוטוטוקס הוא החיישן היחיד ברכב המסוגל לספק מידע על רכבים או משתמשי דרך אחרים מוסתרים, גם במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ע”י קישור בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל. אוטוטוקס גייסה מהקמתה יותר מ-150 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-120 עובדים בישראל, יפן, סין, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות