חדשות היום
ORION MISSION-NASA/Joel Kowsky טרום שיגור בקייפ קנדי

בחזרה אל הירח: טיסת הבכורה של החללית ״אוריון״ כוללת  חלקים חיוניים  שהודפסו בתלת מימד במערכות של סטרטסיס

במשימות המאויישות העתידיות של אוריון, תצוייד החללית גם במושבים מודפסים לשימוש האסטרונאוטים. לצורך המשימה איחדה סטרטסיס כוחות עם חברת לוקהיד מרטין לייצור החלקים באמצעות חומרים מתקדמים של סטרטסיס, דוגמת ה- Antero 800NA, חומר הדפסה תרמופלסטי חדשני, המציע ביצועים מכניים, כימיים ותרמיים בעלי ביצועים גבוהים

חללית החלל העמוק ״אוריון״ של נאס”א, שאמורה להשתגר ממרכז החלל קנדי ש​​בפלורידה במסגרת משימת ״ארטמיס״, מהווה קאמבק של בני האדם אל הירח. לאורך השנים האחרונות בהן תוכננו ונבנו מערכות החללית, עשתה נאס״א שימוש נרחב בהדפסות תלת מימד, כשבין החלקים שיצאו לחלל (דוגמת דלת פתח המילוט בחללית) מצויים רבים שהודפסו על ידי המערכות של סטרטסיס (NASDAQ: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסה בתלת מימד מבוססי פולימרים. באחרונה שוחרר לפרסום כי במשימות המאויישות העתידיות של אוריון, החללית אף תצוייד במושבים מודפסים שישמשו את אנשי הצוות.

לצורך המשימה איחדה סטרטסיס כוחות עם חברת לוקהיד מרטין  ו-Phoenix Analysis & Design Technologies (PADT), לייצור החלקים באמצעות חומרים מתקדמים של סטרטסיס, כולל גרסת ESD של Antero 800NA, חומר הדפסה תרמופלסטי חדשני, המציע ביצועים מכניים, כימיים ותרמיים בעלי ביצועים גבוהים. משימת ארטמיס היא הטיסה הראשונה של כלי השיגור העל-כבדים של נאס״א והטיסה הראשונה של חללית אוריון עם ציוד מלא. מטרת הטיסה שבה אוריון תקיף את הירח ותחזור לכדור הארץ, היא לבדוק שאין בחללית בעיות לפני שתאוייש. בנאס״א רואים במהלך צעד מקדים למשלחות המתוכננות למאדים.

״שחקניות המפתח הפועלות בזירת התעופה והחלל מודעות מזה שנים ליתרונות הגלומים בטכנולוגיה. השנתיים האחרונות, עם הבעיות העולמיות של שרשראות האספקה, עיכובי תובלה, מחסור בידיים עובדות ופתיחות גדולה יותר לאימוץ חדשנות ואוטומציה היוו מאיץ של ממש לתופעה,” אומר ד”ר יואב זייף, מנכ״ל סטרטסיס. ״יש עניין הולך וגובר בחלקי פולימרים קלים, מעוצבים כדי לשפר את צריכת הדלק במטוסים וחלליות מבלי להתפשר על עמידות ואמינות. כל ירידה של קילוגרם חוסכת 14,000 ליטר דלק בשנה. שינוי שיטת הייצור יכול ליצור שיפור עצום בפני עצמו,  לצד מיקסום הקילומטראז׳ שניתן להפיק מכל ליטר דלק. כשמדובר על דלק לחללית – זה נתון קריטי״.

״מסע של כלי טייס בחלל דורש רכיבים שעשויים מחומרים בעלי ביצועים גבוהים במיוחד ותהליכי ייצור קפדניים ביותר בתעשייה״, אומר אלדד יצחק, דירקטור מכירות בסטרטסיס. ״שלמות החלקים וה׳חזרתיות׳ חיוניים והמוצרים הסופיים חייבים לעבור תהליכי בדיקה ותיקוף מאוד תובעניים. לסטרטסיס יש עשרות שנות ניסיון באספקת פתרונות ייצור תוספים חזקים וקלים עבור מובילים בתעשיית התעופה והחלל והטכנולוגיות שלנו מוסמכות באופן אידיאלי לתהליכי הייצור הנדרשים עבור חקר החלל”.


תמונה: טרום שיגור בקייפ קנדי – ORION MISSION-NASA/Joel Kowsky

 

 

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות