חדשות היום

יצאה מהנישה: איך הדפסת תלת-ממד הפכה לטכנולוגיה מרכזית בשינוי פני התעשייה

הבית הלבן חשף בחודש מאי האחרון את יוזמת AM Forward, תוכנית רחבה להאצת השימוש בייצור תוספי (AM) – משמע, הדפסה בתלת-ממד – בארצות הברית.

היוזמה מגיעה בנקודת מפנה עבור תעשיית ההדפסה בתלת-ממד. נכון, הדפסה בתלת-ממד אינה חדשה, אך היסטורית, מקרי השימוש העיקריים שלה היו עד לא מכבר הפקה וייצור של אבות טיפוס. מודלים. משתמשי קצה היו מדפיסים אבות טיפוס, ואז משתמשים בשיטות ייצור מסורתיות כדי להיכנס לייצור המוני. תחום זה, לא לטעות, ממשיך עדיין להיות שימוש רב ערך עבור הדפסת תלת-ממד.

אבל בזמן הקורונה, הדפסה בתלת-ממד התגלתה ככלי רב ערך עבור חברות הסובלות מצווארי בקבוק בשרשרת האספקה, ​​שממשיכים להדהד בכל הכלכלה העולמית. חלק מהיצרנים גילו שהם יכולים לייצר אצלם מתחת לאף, חלקים מיוחדים בעלי ערך גבוה שלקח להם חודשים להגיע ממפעלים מעבר לים. אבל המהלך לא הוגבל רק לחלקים ייחודיים ומסובכים. לדוגמה, מערכות בתי חולים וספקי שירותי בריאות השתמשו במדפסות תלת-ממד לייצור מסכות פנים וציוד מגן אחר, מה שמוכיח את הערך של הדפסה בתלת-ממד לייצור בדיוק בזמן.

בשנים האחרונות, תעשיית הייצור התוספי ביצעה קפיצות משמעותיות לשימוש בהדפסת תלת-ממד בקנה מידה. SmarTech Analysis צופה ששוק ייצור התוספים העולמי יגדל ל-50.8 מיליארד דולר עד 2030. הנה מה שיניע את הצמיחה הזו:

IoT ואוטומציה

חברות הדפסה בתלת-ממד מציעות את הפתרונות שלהן כפלטפורמות שיכולות לכסות את המגוון הרחב ביותר האפשרי של תעשיות ויישומים. קישוריות משופרת ברצפת המפעל ואוטומציה של זרימת עבודה יקלו על היצרנים להפעיל ציים גדולים של מדפסות תלת-ממד, ביעילות, ברמה עולמית. זה כולל אימות עיצובים, אבטחת איכות, ניהול הזמנות עבודה, מעקב ומלאי.

חדשנות בחומרים

על היצרנים להתאים את החומר המתאים ביותר לכל יישום. היסטורית, הוספת חומר חדש להדפסת תלת-ממד הייתה תהליך איטי ובשל הגודל הקטן של שוק האבטיפוס, יצרני חומרי פולימרים גדולים היו סקפטיים לגבי השקעה בחומרי הדפסה בתלת-ממד. זה השתנה כעת, כאשר אנו ממשיכים לראות את ענקיות התעשייה המשולבות במלואן עם מדפסות תלת-ממד חכמות התומכות בגדילה דרמטית של פוטופולימרים ותרמופולימרים מותאמים חדשים.

ייתכן שחלק מהפולימרים יצטרכו להיות קשיחים יותר, מחוזקים בסיבי פחמן, בעוד שאחרים חייבים להיות מסוגלים לעמוד בסביבות קיצוניות כמו אלו שנמצאות בחללית. יש צורך בחומרים גמישים וביולוגיים ליישומים רפואיים ודנטליים. חברות הדפסה בתלת-ממד מציעות עשרות – אפילו מאות – חומרים ותומכות בלקוחות שלהן במחקר חומרים כדי למצוא את החומר הטוב ביותר לצרכים שלהם.

ייצור באיכות גבוהה

ייצור הוא משחק עם סבלנות ועקביות. הודות לתהליכי הדפסה, בקרות תרמיות קפדניות, חיישנים לניהול תהליכים וחומרים טובים יותר ברמת הייצור, מדפסות התלת-ממד התעשייתיות של היום מדויקות ועקביות להפליא ומתאימות לשימושים בתעשיות הרכב, התעופה והחלל, הבריאות ועוד.

איור 1 :קישוריות משופרת ברצפת המפעל ואוטומציה של זרימת עבודה יקלו על היצרנים להפעיל ציים גדולים של מדפסות תלת-ממד, ביעילות, ברמה עולמית. קרדיט: סטרטסיס

ישימות רחבה

בעבר, תעשיית ההדפסה התלת-ממדית הייתה מונעת בעיקר על ידי סטארטאפים, כאשר יצרנים בודדים הציעו רק פתרון אחד או שניים. החדשנות של סטארטאפים נמשכת – והיא חיונית לעתיד התעשייה – עם זאת, מובילים בהדפסה בתלת-ממד מסוגלים כעת לספק מגוון שלם של פתרונות מותאמים כך שחברות יוכלו למצוא את הפתרון האופטימלי עבור היישומים שלהן.

איור 2 :היצרנים מעבירים את מכונות ההדפסה התלת- ממדיות שלהם ממעבדת ההנדסה לרצפת המפעל. קרדיט: סטרטסיס

קהילת המומחים

היצרנים משתמשים במדפסות תלת-ממד בדרכים שאנחנו – יצרני המכונות עצמם – לא יכולנו לדמיין. מאמץ זה מדרבן מערכת אקולוגית של ניסויים ומומחיות. משתמשים חולקים ידע ומאמנים את הדור הבא של היצרנים. זה, בתורו, מאיץ את האימוץ של הדפסה בתלת-ממד בכל שרשרת האספקה.

ד״ר יואב זייף מנכ״ל סטרטסיס. קרדיט: סטרטסיס

תעשיית ההדפסה התלת-ממדית הבטיחה זמן רב שהמוצרים שלה יוכלו לענות על הדרישות של ייצור בקנה מידה. הזמן הזה הגיע. היצרנים מעבירים את מכונות ההדפסה התלת-ממדיות שלהם ממעבדת ההנדסה לרצפת המפעל, ופותחים מגוון של יתרונות נחוצים: שרשרת אספקה ​​מהירות יותר וגמישה יותר, קיימות משופרת, צרכי מלאי נמוכים יותר, מחזורי עיצוב קצרים יותר וזמן הגעה מהירים יותר לשוק.

יצרניות רכב גדולות אימצו יותר ויותר את הטכנולוגיה, ובאמצעות יוזמת AM Forward של הבית הלבן, כמה מהיצרניות הגדולות בארה”ב התחייבו להפגין ביקוש לחלקים מודפסים בתלת-ממד בשרשרת האספקה ​​שלהם. כחלק מהמחויבות הזו, הם יעזרו ליצרנים קטנים ובינוניים יותר לאמץ את הטכנולוגיה.

הדפסה בתלת-ממד אינה עוד תעשיית נישה; אין לה לאן להתקדם אלא למעלה.


ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס

תגובות סגורות