חדשות היום

ניסטק הרכיבה את המעגל האלקטרוני הדק בעולם בעובי 0.05 מ”מ בלבד

מפעל ניסטק מרכז בפ”ת הודיע כי הצליח להרכיב את המעגל האלקטרוני הדק בעולם בעובי של 0.05 מ”מ בלבד. לצורך השוואה, עובי של מעגל אלקטרוני סטנדרטי הינו 1.6 מ”מ (פי 32). מדובר על מעגל גמיש במלואו המשמש כשתל רפואי אלחוטי מיניאטורי. השתל שנכנס בתהליך צנתור לתוך ליבו של החולה, משמש כמחשב קטן המנטר את תפקוד הלב באופן רציף. המוצר מסייע לחולי לב לקבל מידע אמין ומדויק של הנתונים הקדריולוגיים מידי יום ולהעניק טיפול אופטימלי לחולה, על-פי מצבו בזמן אמת. השתל אמור לסייע לחולים באי-ספיקת לב כרונית אשר היא אחד מגורמי התמותה השכיחים ביותר בעולם המערבי.

המעגל האלקטרוני הזעיר הינו באורך של 25 מ”מ וברוחב של 2.5 מ”מ וכולל סה”כ 21 רכיבים אלקטרונים פאסיביים ואקטיביים המורכבים משני צדדיו. הלקוח פנה לניסטק עוד בשלב תכנון המעגל ובהמלצת טכנולוג המפעל בוצעו מספר שינויי תכנון כדי להתאים את הלוח לקו הייצור. הרכבת המעגל במפעל ניסטק בפ”ת בוצעה לאחר מספר ניסוים לבדיקת כל שלב בתהליך הייצור. התקן מיוחד שתוכנן במיוחד לפרויקט זה והוזמן ע”י ניסטק, שימש כבסיס עליו הוצמד המעגל בקו הייצור. ההתקן כלל גם מספר מותחנים שתפקידם לבצע מתיחה למעגל הגמיש כדי לאפשר בין היתר, מריחת משחת בדיל בצורה מדויקת על פני שטח המעגל.

“אנו ליוינו את הפרויקט המאתגר עוד בשלב תכנון המעגל” מסר מיכאל שניידר, טכנולוג ראשי במפעל ניסטק בפ”ת “בנינו תוכנית מסודרת לתהליך ההרכבה עם מספר שלבים ומדדנו תוצאות של כל שלב בנפרד. מריחת משחת הבדיל על המעגל היוותה את האתגר המורכב ביותר אתו היה עלינו להתמודד, עקב הגמישות הגבוהה וחוסר היציבות של המעגל בקו הייצור”

“אמנם התמודדנו עד כה עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים יותר אך הפרויקט הזה היה מאוד ייחודי” מסר ארבל ניסן סמנכ”ל השיווק והמכירות של החברה “נדרש היה מענה טכנולוגי מהיר מאוד ללקוח לאור ההתעניינות הרבה שעורר המוצר בשוק תוך ביקושים רבים לדוגמאות מלקוחות הקצה. אני שמח שבסופו של יום, ידענו להביא פתרון אופטימלי ללקוח שבעזרתו סופקו מאות אבי טיפוס למוצר החדשני והחשוב הזה בזמן קצר ביותר”.

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות