חדשות היום

צפו: מערכת ההגנה האקטיבית ״חץ דורבן״ השלימה בהצלחה סדרת ניסויי יירוט, כחלק מתהליך הפיתוח המלא לנגמ”שי האיתן ודחפורי ה-D9

מנהלת המרכבה והרק״ם (מנת״ק) שבמשרד הביטחון, מחלקת אמל״ח בזרוע היבשה וחטיבת היבשה בחברת ‘אלביט מערכות’ מודיעות היום (ב’) על סיום סדרת ניסויים מוצלחת במערכת ההגנה האקטיבית ״חץ דורבן״. בסדרת הניסויים יירטה המערכת המוצבת על נגמ״ש ה״איתן״ איומי נ”ט בתרחישים שונים ומאתגרים, עימם עשויה המערכת להתמודד במתארי לחימה שונים.

מערכת ״חץ דורבן״, שפותחה ע״י ‘אלביט מערכות’, הינה מערכת הגנה אקטיבית מתקדמת המספקת כיסוי של 360 מעלות כנגד איומים מטווחים שונים בשטחים פתוחים ובנויים. בנוסף ליכולות ההגנה, ‘חץ דורבן’ מאפשרת לצוות הרק”מ גם יכולות איכון של מקורות הירי לצורך סגירת מעגל אש לצד יכולת התמודדות בזירת קרב רוויית איומים. המערכת מורכבת מחליפת חישה מתקדמת הכוללת משגרים ומיירטים, המאפשרים לנטרל איומים במרחק בטוח מהרק”מ.

תא”ל אורן גיבר, ראש מנהלת המרכבה והרק”מ (מנת”ק): “מנת״ק משלימה בימים אלו את היערכותה לניפוק האיתן, נגמ״ש 8X8 גלגלי מתקדם, פרי פיתוח עצמי, לצה״ל. מערכת ׳חץ דורבן׳ היא חלק מפרויקט זה ונמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים ואינטגרציה לאיתן ולדחפור, עוברת במסגרת זו ניסויים קדחתניים על מנת להבטיח את התאמתה לשדה הקרב. ׳חץ דורבן׳ מתוכננת להביא קפיצת מדרגה ברמת מיגון האיתן ולהבטיח את יכולת הכלי לנוע בשטחים מאוימים תוך כדי הגנה על הלוחמים״.

תא״ל אבירם סלע, רמ״ט זרוע היבשה: ״מערכת ‘חץ דורבן’ הינה חלק ממאמץ זרוע היבשה להגדלת יכולת ההגנה על הכוחות המתמרנים בשדה הקרב. המערכת צפויה להרחיב את היכולות המבצעיות של צוותי הקרב הנלחמים על גבי האיתן הגלגלי ודחפורי ה-D9. סדרת הניסויים המוצלחת הינה אבן דרך משמעותית בתהליך הפיתוח המשותף לזרוע היבשה, מנת״ק במשרד הביטחון וחברת אלביט מערכות”.

יהודה (אודי) ורד, מנכ”ל חטיבת היבשה של אלביט מערכות: “כחברה ביטחונית ישראלית, אנו גאים לספק לכוחות הלוחמים בצה”ל טכנולוגיית הגנה אקטיבית מתקדמת, המהווה תרומה משמעותית לבניין הכח, לבטיחות הצוות והמשכיות המשימה. מערכת ׳חץ דורבן׳ היא מערכת מתקדמת ויחידה מסוגה בעולם, בהיותה מערכת קלת משקל שניתן להציב אותה על רק”ם קל דוגמת נגמ”שים, דחפורים ורכבים”.


קרדיט: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות