חברת ג’נסל הישראלית נבחרה להשתתף באקסלרטור של אמזון העולמית לאנרגיה נקייה

התוכנית, נועדה לסייע ל-15 חברות סטארט-אפ בוגרות מכל העולם להאיץ את איפוס פליטות הפחמן בקנה מידה רחב יותר

חברת ג’נסל (TASE: GNCL) הישראלית, שמפתחת טכנולוגיה להפקת חשמל ממימן ללא פליטות פחמניות, נבחרה כאחת מ-15 החברות שישתתפו באקסלרטור של חטיבת הענן של אמזון, AWS, לתחום האנרגיה הירוקה, Amazon Web Services (AWS) Clean Energy Accelerator 3.0. התכנית נועדה להקל על שיתופי פעולה עם סטארטאפים בוגרים המפתחים טכנולוגיות פורצות דרך בתחום האנרגיה המתחדשת. התוכנית מתמקדת בטיפוח חדשנות וצמיחה מהירה של טכנולוגיית אנרגיה נקייה לצורך התמודדות עם משבר האקלים העולמי.

“החידושים, המוצרים והפתרונות פורצי הדרך שהוצגו בתוכניות הקודמות של אקסלרטור האנרגיה המתחדשת שלנו סיפקו הצצה מעוררת השראה למערכות האנרגיה של העתיד, ומתווים נתיב להאצת איפוס פליטות בקנה מידה רחב יותר”, אמר הווארד גפן, מנהל פעילות אנרגיה ותשתיות בחטיבת הענן של אמזון (AWS). “אנו שמחים לקבל את פניה של ג’נסל לתוך אקסלרטור האנרגיה המתחדשת 3.0, ולעבוד יחד איתה כדי להתמודד עם אחד האתגרים הגדולים של דורנו”.

רמי רשף, מנכ”ל ג’נסל, מסר: “אנו נרגשים להצטרף ל-AWS Clean Energy Accelerator ולפעול בשיתוף פעולה מול האתגרים הניצבים בפני העולם בכל הנוגע לאנרגיה ירוקה ולאיפוס פליטות פחמן. באמצעות תוכנית זו, שמובלת ע”י גוף משמעותי כמו AWS, נוכל לעזור בהגדרה ועיצוב העתיד של החדשנות בתחום האנרגיה המתחדשת בעולם”.

תחומי המיקוד העיקריים של AWS Clean Energy Accelerator 3.0 כוללים: חומרים מתקדמים (advanced materials); לכידה, שימוש ואחסון של פחמן; ייצור מימן, הובלה ושימוש מסחרי בו; אגירת אנרגיה; מודרניזציה של רשת החשמל; ביטחון והסתמכות באנרגיה. התוכנית נועדה לעודד חדשנות משותפת באמצעות שיתופי פעולה בתחום האנרגיה, ומתמקדת בצרכים של סטארט-אפים בוגרים מכל העולם. באמצעות התוכנית, בכירים בתעשייה ומובילי דעה ידריכו סטארטאפים בנושאים כמו אנרגיה, יכולת דיגיטלית, השקעות, מדיניות ציבורית, חדשנות ומחקר מתקדם. ארגונים מובילים בתחום האנרגיה ילוו את הסטארט-אפים בהתמודדות עם אתגרי אנרגיה מתחדשת ואיפוס פליטות פחמן, בעוד AWS מספקת הדרכה בהאצת ניסויים, הרחבת אוטומציה ומתן תובנות עמוקות על ידי שימוש בענן.

התוכנית, שתיערך במשך 12 שבועות באופן וירטואלי ופרסונלי, תצא לדרך בסיאטל ארה”ב בחודש אפריל. היא תכלול מפגשים בינלאומיים לטיפוח מוקדי חדשנות טכנולוגית ברחבי העולם, כולל אחד באיחוד האמירויות, בשיתוף עם העיר מסדאר. האקסלרטור יגיע לשיאו עם תצוגת החדשנות שתתקיים בוועידת האקלים של האו”ם לשנת 2023 (COP 28) בחודש נובמבר בדובאי. לאירוע יצטרפו גם סטארטאפים של CEA (רשות החשמל המרכזית) שיציגו טכנולוגיות חדישות בתחום האנרגיה המתחדשת.

חברת ג’נסל הוקמה בשנת 2011 ומציעה פתרונות אנרגיה ירוקה בתחום תאי הדלק. מוצרי החברה מבוססים על טכנולוגיה חדשנית, ייחודית ואמינה, שפיתחה החברה. ג’נסל מספקת כיום פתרונות גיבוי חשמל למגוון רחב של אתרים, ובהם מגדלי תקשורת, מפעלי תעשייה, יישומי ביטחון פנים, בתי חולים ותעשיות אוטומטיות, וזאת ב-22 מדינות מסביב לעולם. בנוסף, החברה פיתחה פתרון להפקת מימן מאמוניה בתהליך המאפשר לתאי הדלק הייחודיים שפיתחה לספק אנרגיה כמקור עיקרי לחשמל גם באתרים המצויים באזורים כפריים ומרוחקים, וכאלה המצויים מחוץ לרשת החשמל. ג’נסל מעסיקה כיום כ-150 עובדים, כולל מומחי אנרגיה יוצאי תכניות חלל וצוללות. מטה החברה נמצא בישראל עם רשת הפצה ותמיכה ברחבי העולם. החברה מנוהלת על ידי רמי רשף, שהינו יזם טכנולוגיה ותיק, ואחד ממייסדיה.


מנכ”ל ג’נסל רמי רשף. קרדיט צילום: באדיבות החברה

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות