חדשות היום

חברת המכשור הרפואי מג’נטה מדיקל (Magenta Medical) ממשיכה לדהור קדימה עם גיוס נוסף של 55 מיליון דולר, בהובלת קרן אורבימד (OrbiMed) האמריקאית

החברה מפתחת את משאבת הלב הזעירה בעולם ומתכוננת להמשך הניסויים הקליניים לקראת אישור ראשון של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA)

חברת המכשור הרפואי מג’נטה מדיקל (Magenta Medical), המפתחת משאבה ממוזערת לתמיכה בלב של חולים קרדיאליים, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס משמעותי של 55 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות האמריקאית אורבימד (OrbiMed). בסבב הגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים קרן פיטנגו, New Enterprise Associates (NEA), ואלייב ישראל קרן הלת’טק.

מטרת הגיוס הנוכחי הינה קידום הניסויים הקליניים של החברה, בין היתר בארה”ב, לקראת אישור ראשון של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

תחום הפעילות של החברה (mechanical circulatory support) נהנה בשנים האחרונות מצמיחה אדירה, ונמצא בחזית החדשנות הקרדיולוגית. המוצר של מג’נטה מדיקל נועד לתת מענה מקיף לאותם חולים המגיעים לבית החולים עם כשל לבבי חריף, או לחולים שעוברים צנתור התערבותי בסיכון גבוה. במקרים אלה, רצוי מאוד להשתמש במשאבה עוצמתית אך זעיר-פולשנית, שמוחדרת ללב בפעולה צנתורית שגרתית, עם יכולת להחליף את פעילות הלב במשך שעות או ימים עד להתאוששותו.

מג’נטה מדיקל פיתחה טכנולוגיות מזעור ייחודיות, שמאפשרות לרופא להחדיר משאבה עוצמתית ביותר דרך נקב קטן בעורק המפשעה בטכניקה צנתורית רגילה, תוך שימוש בציוד סטנדרטי שזמין בכל חדר צנתור מודרני. השימוש בטכנולוגיה של מג’נטה יאפשר לצוות הרפואי להסתמך על משאבה אחת, שיכולה לטפל בכל קשת החולים עם כשל לבבי, ובכך לייתר את הצורך במכשור תומך נוסף ובחשיפת החולים להליכים רפואיים פולשניים ולא נחוצים.

“החדרת המשאבה דרך שרוולית צנתורית מסחרית רגילה בגודל 10Fr (קצת מעל 3 מ”מ) מציגה יתרונות רבים של בטיחות, בשל ירידה צפויה בדימומים וסיבוכים, שימושיות, וקלות סגירת העורק בתום ההליך,” מסביר ד”ר דודי ישראלי, מנכ”ל מג’נטה מדיקל. “ברגע שהמשאבה מוחדרת למקומה בתוך הלב, עוצמת פעילותה ניתנת לוויסות בהתאם לנסיבות הקליניות של החולה, עד כדי הגברת הזרימה הממוצעת למעל 5 ליטר לדקה, שזו ספיקת הלב המלאה של מבוגר במנוחה. למיטב ידיעתנו, מדובר במשאבה העוצמתית ביותר מסוגה, אפילו בהשוואה למשאבות כירורגיות עם פרופיל החדרה גדול בהרבה.”

מג’נטה מדיקל השלימה בהצלחה ניסוי קליני ראשון בבני אדם בטביליסי, גיאורגיה, והציגה את תוצאות הניסוי במסגרת הכנס הבינלאומי היוקרתי TCT בבוסטון בסוף השנה שעברה. בהמשך לניסוי מוצלח זה, החברה קיבלה אישור FDA להתחלת ניסוי קליני בארה”ב בשבועות הקרובים.

את סבב הגיוס מטעם אורבימד הוביל ד”ר דייויד בוניטה, שותף בקרן, שאמר: “אנו שמחים שזיהינו את הפוטנציאל האדיר הגלום בטכנולוגיה של מג’נטה וגאים במערכת היחסים שפיתחנו עם הנהלת החברה, היזמים, והמשקיעים הקיימים. אנו מצטרפים כמשקיעים חדשים בחברה בדיוק בנקודה שבה אנחנו יכולים לעזור לה לקדם את התוכנית הקלינית ולהאיץ את כניסת מוצריה לשוק.”

ד”ר ישראלי הוסיף: “אנו גאים לצרף את אורבימד לקבוצת המשקיעים האיכותית של החברה, שכן מדובר בקרן עם ניסיון ומוניטין בקידום טכנולוגיות חדשניות בתחום המכשור הרפואי. אין לי ספק שיחד נמשיך לבנות ארגון איכותי עם המשאבים הדרושים להביא את הטכנולוגיה החשובה הזאת לשוק ולספק בשורה לחולים קרדיאליים רבים שלא מקבלים היום פתרונות מספקים.”


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות