חדשות היום

התעשייה האווירית זכתה בחוזה לאספקת מערכות חימוש משוטטות לאסטוניה

  • התעשייה האווירית הינה חלוצה עולמית ופורצת דרך בפיתוח הקונספט המבצעי של מערכות חימוש משוטט, ולרשותה ניסיון מבצעי של כ- 40 שנה
  • משפחת החימושים המשוטטים של התעשייה האווירית, הביאה להישגים מרשימים בפעילות מבצעית ברחבי העולם, מהווה כלי תקיפה מרכזי ומכריע בשדה הקרב המתקדם והעתידי.
  • המערכות הוכחו כיעילות אל מול מערכות הגנה אווירית, טנקים, רק”ם ומגוון מטרות נייחות וניידות.

התעשייה האווירית חתמה על הסכם עם הרפובליקה של אסטוניה, למכירת אמצעי לחימה משוטטים ארוכי טווח. עסקה זו היא מהיקרות ביותר שביצעה הרפובליקה אי פעם וכעת, תתחזקנה ההגנה האסטונית באמצעות הגדלה משמעותית של יכולת הירי העקיפות שלה.

שר ההגנה של אסטוניה, האנו פבקור, אמר: “מערכות טילים משוטטות לטווחים רחוקים הן תוספת חשובה ליכולותיה הביטחוניות של אסטוניה ולא ניתן לכמת במילים עד כמה חשובה היכולת לתקוף באופן עקיף. עם ההצגה של יכולת חדשה זו, יתאפשר לאסטוניה לתקוף מטווח רחוק יותר וכתוצאה מזה, האש העקיפה הופכת גמישה, רב שכבתית ועם טווח פגיעה גדול עוד יותר “.

מנכ”ל התעשייה האווירית, בועז לוי, אמר: “הרפובליקה של אסטוניה היא שותפה אסטרטגית של התעשייה האווירית, חתימת החוזה החדש משקפת את האמון הגובר ואת עומק היחסים עם אסטוניה. אנו מציעים משפחה שלמה של טילים משוטטים, המתאימים לממשקים ימיים ו/או יבשתיים ומספקים מגוון רחב של פתרונות מהרמה הטקטית עד האסטרטגית. המערכות נבחנו בתנאי שדה קרב, הוכיחו את אמינותן ויכולתן  והן מהוות מערכות נשק התקפיות ממוקדות, יעילות וחזקות. מערכות החימוש המשוטטות של תע”א שימושיות במיוחד ללקוחות המעוניינים בגמישות וביכולת לפעול באופן נחרץ על בסיס המידע שרוכשת המערכת עצמה בזמן אמת”.

רמיל ליפ, מנהל מחלקת חימוש ב-ECDI: “השוק למערכות חימוש משוטטות לטווח ארוך תוסס בימים אלה. סכסוכים מהעת האחרונה כמו סכסוך נגורנו-קרבך והמלחמה באוקראינה, הדגימו את היעילות הגבוהה של סוג כזה של נשק התקפי והובילו לפיתוח של מערכות מסוג זה על ידי כמה מדינות. שחקנים חדשים צפויים להיכנס לשוק בקרוב ועתידו יכלול תחרות עזה כשכבר בשנים הקרובות ייקבע לאיזה כיוון יתפתחו מערכות אלה. נכון להיום, עשינו הזמנה למערכות נשק לטווח ארוך ו בעתיד, אנחנו מתכננים לרכוש מערכות דומות בעלות יכולות שונות לירי בטווחים שונים”.

משפחת החימושים המשוטטים מבית התעשייה האווירית מבוססת כולה על תשתית טכנולוגית משותפת שמאפשרת מגוון שילובים מבצעיים בין המערכות השונות, בין יישומים שונים ומעל לכל –  שילוב יכולות שליטה, בקרה ותכנון משימה מתקדמות בין מערכות המשוטטים. פיתוחם של המשוטטים כמשפחה אחת יצר מעטפת רחבה של כלים ויכולות משוטטים המהווה ‘שובר שיוויון’ החל מהדרג הטקטי ועד לתווך האסטרטגי – כנשק מכריע מלחמה. המשפחה כוללת כיום את ההארפי NG– דור שלישי למשוטט מתביית נגד קורנים, ההארופ, דור שני למערכת תקיפה אלקטרו אופטית מדויקת, מיני הארפי חימוש טקטי-מרובה ראשי ביות ומתקדם, וכן את מערכות החימוש המשוטט הטקטיות: המיני הארופ – משוטט טקטי קל יעיל ומתקדם, וה’רותם’ – רחפן תקיפה אוסף ותוקף בעל יכולת חזרה המיועד לכוחות קרקע ולכוחות מיוחדים.

הבחירה של אסטוניה בתעשייה האווירית נעשתה בתום מחקר שוק מעמיק שביצעה הרפובליקה, במסגרתו תרו אחר מערכת המתאימה העונה על כלל הקריטריונים וביניהם דיוק, חוסן של מערכות החימוש ויכולת תקיפה נגד מטרות רבות בו-זמנית. מדובר בהישג נוסף עבור התעשייה, ובהתחזקות יחסי החברה עם אסטוניה. באוקטובר 2021 חתם המרכז של אסטוניה להשקעות ביטחון (ECDI) על חוזה עם פרוטאוס מערכות מתקדמות בע”מ, חברת בת משותפת של התעשייה האווירית ושל ST הנדסת מערכות קרקעיות בע”מ, במסגרתו יצוידו כוחות הביטחון האסטוניים בטילים קרקע-ימיים בעל יכולות 5G SSM מדגם Blue Spear.

התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע טכנולוגי לאומי ועולמי בתחומי טילאות התקיפה, ההגנה האווירית, המכ”מים, הלוויינות, הכלים המאוישים מרחוק, התעופה האזרחית והסייבר.


בתמונה: מערכות הארופ ומיני הרפי של תע”א. (קרדיט: תע”א)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות