חדשות היום

טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי של וויביט הוכשרה בהצלחה בפאב של SkyWater בארה״ב

מפתחת טכנולוגיות הזיכרון וויביט ננו (סימול: ASX: WBT) דיווחה היום כי טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי (ReRAM) שפיתחה עברה תהליך בדיקה והכשרה מלא (qualification) בגיאומטריית ייצור של 130 ננומטר, בפאב של SkyWater (נאסד״ק: SKYT) בארה״ב. חברות שבבים יוכלו כעת לשלב בבטחה את טכנולוגיית הזיכרון של וויביט במוצרי הדור הבא במגוון שווקים.

תהליך הבדיקה וההכשרה כלל מאות שבבי דמו שעברו בהצלחה את המבחנים המחמירים של תקן הזיכרון התעשייתי של ארגון התקנים JEDEC, שבחן את הביצועים, העמידות ותוחלת החיים בטמפרטורות עד 85 מעלות צלסיוס של טכנולוגיית הזיכרון של וויביט.

SkyWater היא יצרנית שבבים מורשה של משרד ההגנה האמריקאי ועם לקוחותיה נמנות חברות בשווקי החלל והביטחון, הרכב, מחשוב ענן, מוצרי IoT, והביו-רפואה. לצד פעילות הייצור, מספקת SkyWater ללקוחותיה גם שירותי פיתוח לשבבים משולבים דיגיטליים-אנלוגיים.

יתרונות בהשוואה לפלאש

טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי של וויביט מאפשרת ליצרניות לפתח שבבי זיכרון מאובטחים בעלי צריכת הספק נמוכה יותר, ביצועים גבוהים יותר, ובעלות נמוכה יותר בהשוואה לטכנולוגיות פלאש או טכנולוגיות זיכרון בלתי נדיפות אחרות. בנוסף, טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי תומכת בטמפרטורות גבוהות ובקרינה מייננת ומותאמת לתנאי סביבה קשים, ולכן מתאימה ליישומים אנלוגיים ויישומי ניהול צריכת חשמל במגוון שווקים – בהם רכב, מכשירי IoT ומכשירים רפואיים.

דרישה גוברת לזיכרון מתקדם

מנכ״ל וויביט, קובי חנוך, אמר: ״השלמת תהליך ההכשרה מוכיחה את אמינות טכנולוגיית הזיכרון שלנו. אנו נמצאים בתהליכי התקשרות עם מספר יצרניות וחברות שבבים, וצופים הסכמים עם לקוח אחד או יותר עד סוף השנה. שירותי הפיתוח ש-SkyWater מציעה מספקים יתרון תחרותי ללקוחות המפתחים טכנולוגיות חדשות. בנוסף, תהליך הייצור המשולב אנלוגי-דיגיטלי וניהול צריכת האנרגיה מתאימים לטכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי שלנו, ומציעים ערך מוסף ייחודי במגוון שווקים ויישומים״.

סמנכ״ל התפעול ומנהל הטכנולוגיות הראשי של SkyWater, סטיבן קוזייר, הוסיף: ״קיימת דרישה גוברת בקרב לקוחות לשילוב זיכרון בלתי נדיף מתקדם בשבבי הדור הבא במגוון שווקים. טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי של וויביט – המתאפיינת בצריכת אנרגיה נמוכה במיוחד, הטמעה מהירה ואמינות גם בטמפרטורות ורמות קרינה גבוהות – מתאימה לרבים מלקוחותינו. כיצרנית שבבים הפועלת בארה״ב, הפאב שלנו ייצר עד היום מיליארדי שבבים בתהליך CMOS משולב לשווקי הרכב, החלל, התעשיה והרפואה. כעת, עם שילוב זיכרון בלתי נדיף בתהליך הייצור, נוכל להרחיב את מערך הייצור לכל מכשיר IoT חכם הניתן לתכנות״.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות