חדשות היום

יצרנית הרחפנים האוטונומיים פרספטו גייסה 67 מיליון דולר בהובלת תאגיד הענק האמריקאי קוך

ההשקעה תשמש להאצת הפריסה בארהב ובעולם לאחר אישור פורץ דרך שהעניקה רשות התעופה האמריקאית להפעלת הרחפנים גם ממרחק של אלפי קילומטרים

חברת הסטארטאפ Percepto, המפתחת טכנולוגיות מתקדמות לרחפנים אוטונומיים, גייסה 67 מיליון דולר בסבב C בהובלת Koch Disruptive Technologies) KDT) ובהשתתפות קרן Zimmer Partners המשקיעה בחברה לראשונה, הקרנות Venture Partners, Delek US Holdings, Atento Capital, Spider Capital ו-Arkin Holdings, שהשקיעו כולן בחברה גם בסבבים הקודמים. סבב הגיוס מורכב מגיוס הון וגיוס חוב, ומביא את סך גיוסי החברה מאז הקמתה ללמעלה מ-120 מיליון דולר.

פרספטו מפתחת רחפנים אוטונומיים המבצעים ניטור אוטומטי של אתרים תעשייתיים, בהם מתקני ייצור חשמל, מכרות, מפעלים כימיים, בתי זיקוק ועוד, במטרה לזהות בעיות בטיחות ותחזוקה בתשתיות האתר. הרחפנים יוצאים באופן עצמאי מעמדותיהם, מבצעים את הסיור בתוואי שנקבע וחוזרים במועד להטענה חוזרת, כל זאת ללא צורך במפעיל אנושי באתר. הרחפנים פותחו גם לעבודה בלילה ובתנאי מזג אוויר מאתגרים כמו גשם וערפל.

מערכת Percepto AIM, המבוססת על בינה מלאכותית ולמידת מכונה, מנתחת את המידע המתקבל מהרחפנים יחד עם חיישנים נוספים המספקים מידע ויזואלי, ומייצרת תובנות כגון זיהוי מגמות, אנומליות וזיהוי סיכונים. אלה משמשים את בעלי התפקידים השונים בארגון בקבלת החלטות, מאפשרים לחברות להעריך סיכונים, להקטין זמני השבתת המתקנים, ולשפר את היעילות התפעולית תוך הפחתת עלויות. באחד המקרים שארע לאחרונה זיהתה המערכת בתוך שעות דליפת מתאן, שלא היה כל סיכוי להבחין בה ללא טכנולוגית הרחפנים והיתה עלולה ליצור נזק גדול לאורך מספר חודשים אם היתה נותרת ללא זיהוי. התוצאה היתה חיסכון של מיליוני דולרים לחברה, הפחתת הסיכון לעובדים ומניעת נזק סביבתי כבד.

פרספטו קיבלה היתר ראשון מסוגו של רשות התעופה האמריקאית FAA להטסת רחפנים באתרים תעשייתיים גם ללא צורך במפעיל באתר, מה שמאפשר להפעיל את המערכת גם ממרחק של מאות ואלפי ק”מ. ההיתר, שניתן לאחר מבחנים קפדנים וממושכים, הוא גורף לכלל ארה”ב וחוסך את הצורך בהגשת בקשה נפרדת לכל אתר ובהתקנה של מערכות רדאר יקרות. הוא מאפשר פריסה המונית של רחפנים אוטונומיים באתרים רבים ברחבי המדינה. האישור האמריקאי מצטרף להיתרי הפעלה פרטניים שהעניקו רשויות התעופה לפרספטו בישראל, אירופה ואוסטרליה.

החברה נוסדה בשנת 2014 על ידי דור אבוחצירא (מנכ”ל), שגיא בלונדר (CTO), רביב רז (CPO) ואריאל אביטן (CCO) והיא חברת הרחפנים האוטונומיים המובילה בעולם לשימוש תעשייתי בתחום ניטור אתרים ותשתיות. פרספטו מעסיקה כ-130 עובדים, כמאה מהם במרכז הפיתוח העולמי של החברה במודיעין והשאר בארה”ב, אירופה ואוסטרליה. המערכות של פרספטו פועלות כיום במאות אתרי תשתיות ותעשייה בארה”ב, אירופה, אוסטרליה, ישראל ועוד. הן משרתות חברות ענק בהן, סימנס אנרגיה, מפעלי ים המלח, חברת החשמל של פלורידה וחברת דלק ארה”ב. מערכת השליטה והבינה המלאכותית AIM של החברה נבחרה על ידי TIME ברשימת מאה ההמצאות הטובות ביותר של 2021 וזכתה בפרס אדיסון גולד ובפרסים יוקרתיים נוספים.

דור אבוחצירה, מייסד משותף ומנכ”ל פרספטו: “התעשייה הכבדה העולמית מתמודדות עם אתגרים גדולים של צורך בפעולה יעילה, אמינה ובטוחה וכל זאת בתקופה של התייקרות העלויות והתיישנות של תשתיות ותיקות. הטכנולוגיה של פרספטו מאפשרת לחברות לחסוך סכומים גבוהים, לזהות מבעוד מועד כשלים בטרם יהפכו לאירועי משבר ולעמוד בדרישות הרגולטוריות המחמירות. אנחנו מודים לכל המשקיעים על האמון בפתרונות של החברה. חלקם שילבו בשנים האחרונות את רחפני פרספטו כחלק בלתי נפרד משגרת העבודה, באתרים השונים שלהם. ההשקעה החדשה, יחד עם האישורים של רשויות התעופה, יוצרים את תנאים אופטימלים להתרחבות משמעותית בשימוש ברחפנים האוטונומיים בתעשייה בארה”ב ובעולם כולו.”

צ’ייס קוך, מייסד ומנכ”ל KDT, שהובילה את סבב ההשקעה: “הטכנולוגיה של פרספטו יוצרת מהפיכה ביכולת להשתמש ברחפנים אוטומטיים לצרכי ניטור ואבטחה בתעשייה. לאחר שפרסנו את רחפני פרספטו בחברות שונות של תאגיד קוך, חווינו ממקור ראשון כיצד הטכנולוגיה החדשנית משפרת את ניטור האתרים. ההכרה הרגולטורית בבטיחות ההפעלה מעמידה את החברה בעמדה חזקה בשוק האמריקאי. אנחנו מצפים להמשך המסע המשותף שלנו עם פרספטו במהלכו היא קובעת סטנדרט חדש בבטיחות ויעילות בתעשייה.”

קרדיט: פרספטו


מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות