חדשות היום

סיכום תערוכת NEW- TECH 2023

תערוכת ניו-טק – התערוכה המובילה לענף ההיי-טק והאלקטרוניקה בישראל, הסתיימה בהצלחה, תודה ל 12,800 המשתתפים באירועי ניו-טק 2023 !!!

המפגש השנתי שיוצרת התערוכה בין היצרנים, הספקים הרבים והחידושים הטכנולוגיים ובין קהל המבקרים, שכולל המהנדסים, מפתחים, מנהלים, קניינים ומנהלי רכש, מנהלי פרויקטים, אנשי ייצור והנדסה, בחברות הסטארט-אפ בהיי-טק, במפעלים השונים, בחברות הביטחוניות ושאר חברות הטכנולוגיה ואלקטרוניקה, הוא הדבר האמיתי !!!

ב-16 במאי נפתחה תערוכת ניו-טק 2023 באקספו ת”א.  בתערוכה המגוונת הציגו כ-150 חברות מתחומים רבים המקיפים את תעשיית ההיי-טק והאלקטרוניקה העולמית – מרמת הרכיב והמעגל, דרך ייצור וקבלני משנה ועד מערכות, ציוד בדיקה, אופטיקה, תשתיות, רובוטיקהאוטומציה, מערכות לניהול, וכל השירותים הנלווים לפיתוח וייצור אלקטרוניקה.

לצד התערוכה השנה התקיימו מספר כנסים ואירועים מקצועיים במגוון רחב של תחומים, אוטומציה ורובוטיקה, AI, Machine Vision & Machine Learning, Embedded Solutions & IoT,  המפעל החכם – Industry 4.o, כנס הדפסות תלת ממד וכנס אוטומוטיב.

לדברי תומר גור-אריה, המנכ”ל והבעלים של קבוצת ניו-טק מגזינים גרופ בע”מ – “תערוכת ניו-טק התאפיינה השנה במספר מבקרים רב, מהתעשייה המקומית לצד מבקרים רבים מחו”ל. גם בחברות המציגות השנה קיימת עליה של חברות מציגות שהגיעו מחו”ל ומספר רב של יצרנים ששלחו נציגים לתערוכה.  לאחר עבודה של חודשים רבים, סביב השעון להצלחת התערוכה ומגוון אירועי ניו-טק, אנו גאים להסתכל בסיפוק רב על הצלחת התערוכה שהיא ללא ספק האירוע הגדול ביותר לענף ההיי-טק והאלקטרוניקה, ואחד מהאירועים המובילים בישראל בכלל” עוד הוסיף תומר גור-אריה, “חברת ניו-טק משקיעה מאמצים ומשאבים רבים לאורך כל השנה בחקר שוק, בשיווק האירועים ותערוכה, ובהבאת תכנים מהמתקדמים בתעשייה תוך כדי שיתוף פעולה עם גורמים מובילים בארץ ובעולם, לכנסים ולתערוכות, למגזינים השונים של חברת ניו-טק ולאתרי האינטרנט שלנו.”

תודה לאלפים הרבים שהגיעו לתערוכה, ללקוחות המציגים – הוותיקים והחדשים, לאנשי המקצוע, למרצים ולכל העוסקים במלאכה!

ברכות לזוכים הגרלת חופשה אורבנית – אורן ומרינה מחברת אלביט, עידו מחברת פלסן ומוריאל מחברת On Semi.

אנחנו עם הפנים קדימה לתערוכת ניו-טק 2024 –  שתתקיים ב 28-29 במאי 2024 בביתן 1 באקספו ת”א. מצפים לפגוש אתכם באירועים בתערוכת ובכנסים של חברת ניו-טק מגזינים בע”מ

 

 

MOUSER:

גרהאם מנסון, MOUSER

 מאוזר אירחה השנה בתערוכת New-Tech את את גרהאם מנסון סמנכ”ל המכירות של מאוזר באירופה . הביקור שלו בישראל ובתערוכה הוא אות הוקרה למאוזר ישראל על ההשגים בתחום המכירות, שירות הלקוחות ותמיכה הנדסית. מאוזר ישראל היה הסניף הראשון של מאוזר מחוץ לארה”ב אשר הוקם לפני 15 שנים, ומאז   הפכה החברה למפיץ גלובלי עם 27 משרדים ברחבי העולם. מנסון מסביר מדוע  ישראל מוגדרת עבור מאוזר העולמית לשוק אסטרטגי: “לשוק הישראלי מאפיינים ייחודיים, הוא בעל התמחות טכנולוגית גבוהה ונמצא בצמיחה. ישראל נחשבת במאוזר לחלק מהשוק האירופי ואחראית לכ-9% מהמכירות באירופה”. במהלך 2022  עמדו המכירות העולמיות של מאוזר על יותר מ 4 מיליארד דולר. ב-18 החודשים האחרונים מאוזר הכפילה את היקף המלאי שלה וכעת נמצאת בשלבי בנייה מתקדמים של מחסן רכיבים חדש, בפורט-וורת, טקסס, אשר יהיה מוכן בתחילת 2024. המחסן יצוייד במערכות שינוע ואיסוף אוטומטיות, ויספק לחברה שטח איחסון רכיבים של כ-1.4 מיליון מ”ר, שבהם יישמר מלאי של כמיליון מק”טים בהיקף של כמיליארד וחצי דולר. מנסון מסכם : “למרות המיתון העולמי מאוזר ממשיכה להשקיע לטווח הארוך וזהו מסר חשוב ללקוחות החברה”.

ABB:

אסף פליישמן, ABB ישראל

בתערוכה הציגה  ABB ישראל טכנולוגיות קצה, בהן אחד הפיתוחים האחרונים של החברה – קובוט GoFa בתוספת אופצית הריתוך”welding Device” . הקובוט הוא רובוט שיתופי המיועד לעבודה לצד בני אדם. הוא מצטיין ביכולת לבצע משימות חזרתיות, במהירות ובבטיחות. חברת ABB השוויצרית, מובילה עולמית בתחום הרובוטיקה התעשייתית, שמה דגש מיוחד על פיתוח מערכות חדשניות שיתנו מענה לאתגרי התעשייה.

אסף פליישמן, מנהל חטיבת הרובוטיקה של ABB ישראל אומר כי רובוט הריתוך הוא מענה לצורך ההולך וגובר בתעשייה הישראלית  לאנשי מקצוע בכלל ורתכים בפרט.”הייחוד של הקובוט הזה הוא בפשטות התכנות שלו. למעשה, כל עובד, גם זה שאין לו ניסיון קודם עם רובוטים יכול לתכנת אותו במספר צעדים פשוטים, תוך מספר דקות וללא שימוש בשלט הרובוט”. קובוט הריתוך של ABB היה אחד ממוקדי ההתעניינות העיקריים בתערוכה מצד התעשיינים והמבקרים, וב ABB מעריכים כי בחודשים הקרובים נראה אותו משתלב בעבודות ריתוך בעשרות מפעלים בישראל.

 

ארו ישראל:

ארו הציגה בתערוכה פתרונות טכנולוגיים רבים ומגוונים של שלל יצרנים בתחומים של אנאלוג, חיישנים ורכיבי הספק ולצידם פתרונות אלקטרומכניים למגוון רחב של תחומים כגון:  מחברים צבאי, מחברים לקצבים גבוהים וכבלים מהירים לאפליקציות 5G.

אלדד יסעור, ARROW ישראל

אלדד יסעור מנכ”ל ארו מסכם: “תערוכת ניו טק הייתה מוצלחת מבחינתנו. שמחנו לפגוש מספר רב של לקוחות וגם לאתר פרויקטים והזדמנויות חדשות. הביתן של ארו היה במיקום טוב ובעל עיצוב ייחודי בנוף התערוכה. השנה הצטרפו אלינו 14 יצרנים אשר קיבלו במה להציג טכנולוגיות חדשות וזכו בהתעניינות רבה.

השנתיים האחרונות התאפיינו בהתארכות של זמני האספקה וחוסרים של רכיבים קריטיים.
חלק גדול מהפגישות עם הלקוחות עדין עסקו סביב הנושא הזה, אבל יחד עם הציפיה לשינוי מגמה והתקצרות היחסית של זמני האספקה, שעדין לא משתקף בכלל התחומים והטכנולוגיות, המשכנו להמליץ ללקוחותינו להצטייד לטווח הארוך ולשריין להם החומר להמשך הפעילות שלהם. בנוסף המלצנו לעבור למודל שרשרת האספקה מתקדם יותר, המבוסס על הסכמים לוגיסטיים, שנבנה ומותאם בהתאם לאופי ולצרכים השונים של כל לקוח ולקוח. במהלך התערוכה קידמנו את הכנס הטכנולוגי שלנו “Arrow Tech Day” שהשנה יעסוק בנושא “Trends in POWER electronics” שיתקיים ב 14 ביוני בבית הירוק בתל אביב. בכנס זה ישתתפו מעל 15 יצרנים ושותפים עסקיים מהמובילים בתעשייה ויציגו מגוון של  פתרונות דיסקרטיים בטכנולוגיות SiC  ו- Gan ופתרונות של ספקי כח מוכנים .

SU-PAD:

בביתן סו-פאד הוצגו  טכנולוגיות ייצור חדשניות בשלושה תחומי פעילות:

רובוטיקה ואוטומציה –  בתחום זה חברת סו-פאד היא אחת השחקניות הותיקות בתחום האוטומציה הגמישה ואכן בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר יצרנים מאמצים טכנולוגיות אלו ומעלים את התפוקות וכושר התחרות שלהם.

זיו שדה, SU-PAD

הקובוטים (רובוטים שיתופיים) –  תחום בו סו-פאד מתמחה, הוצג מספר יישומים:

יישום של קובוט ממשטח (PALLETIZER), יישום בו השימוש בקובוט מאפשר גמישות תפעולית רבה, חוסך בעלויות ובשטח רצפה.

סו-פאד הדגימו בביתן שלה את החיבור בין קובוט ממשטח לעגלה אוטונומית מסוג AMR המבצעת את המשך שינוע המטענים בצורה אוטומטית מקצה קו הייצור לאחסון והפצה. עגלות מסוג AMR מתאפיינות בגמישות תפעולית ואינן נדרשות לתשתית מפעלית.

יישום נוסף בו הודגמה עגלה מחוברת לקובוט ומחליף כלים אוטומטי, יישום אשר מאפשר אוטומציה של פריקה והזנה מתחנות עבודה ברחבי המפעל.

 

כמו כן הוצג פתרון של מזין גמיש מסוג FLEXIBOWL  המאפשר הזנה גמישה של מספר מוצרים על גבי מזין אחד ושינוי פשוט יחסית בין מוצרים. בתחום ריתוך, הוצגו בביתן פתרונות ריתוך לחלקי פלסטיקה בטכנולוגיות אולטראסני ולייזר ובחיבור למערכת הזנה אוטומטית מבוססת קובוט ומזין גמיש. חברת סו-פאד מתמחה בליווי יישומי ריתוך משלב התכנון, דרך מעבדה מאבוזרת שמתופעלת בסו-פאד ועד הטמעה לייצור ידני או אוטומטי באתר היצרן.

תלת מימד  – בתחום זה החברה הציגה מגוןן רחב של טכנולוגיות פולימרים , תוצרת STRATASYS  ולצידן טכנולוגיות בתחומי מתכת ואלקטרוניקה. סו-פאד הינה הספק הותיק בישראל בתחום ומספרת כי המיקוד שלה הוא בייעוץ ללקוחות והתאמת הפתרונות לצרכים ברצפת הייצור תוך כדי חיבור לטכנולוגיה וחומר שמתאימים ליישום הנדרש. בסו-פאד אומרים כי על פי אפיון הצרכים של הלקוח ניתן להתאים פתרון ייעודי שיותאם לפרופיל הצרכים, התפעול והתקציב.

EASTRONICS:

חברת איסטרוניקס הציגה בתערוכה, מגוון רחב של פתרונות, טכנולוגיות ושירותים לתעשיית ההיי-טק. כמו כן חשפה החברה לראשונה נציגויות חדשות המרחיבות את תשתית  ה- Ecosystem ומציעה לתעשיית ההיי-טק פתרונות חומרה ותוכנה הוליסטיים.

במרכז התצוגה של מערכות משובצות  (OEM Embedded System Solutions)  איסטרוניקס הציגה פתרונות בינה מלאכותית של יצרני מחשוב משובץ המובילים בעולם: Intel, Kontron ו-Advantech, המבוססים על ארכיטקטורות מעבדים של Intel, NVIDIA, Hailo ו- Google.

כמו כן איסטרוניקס חשפה לראשונה את הסכם ההפצה עם חברת HP Enterprise בתחום השרתים והאחסון ליישומי Embedded. פעילות זו מקנה מעטפת משלימה של תמיכה ושירות בפריסה כלל עולמית.

בתערוכה הוצגו גם שירותי אינטגרציה למחשוב משובץ המבוססים על  מעבדי Intel (Intel Architecture CPUs), בהתאמה לצורכי הלקוחות.

במרכז התצוגה של Intel PSG, חטיבת רכיבי FPGA, הוצגו המוצרים החדשים של החברה לרבות Agilex7  ו – Stratix10 ומערכת בינה מלאכותית מבוססת FPGA ומצלמה לזיהוי עצמים ופיענוחם.

כמו כן הוצגו פתרונות חדשים מבוססי Intel FPGA ברמת המודול, הכרטיס והמערכת להאצת ביצועי בינה מלאכותית, הצפנה תקשורת ומרכזי נתונים  של החברות BittWare (חברת בת של Molex) ו- Reflex.

ביתן איסטרוניקס, תערוכת ניו-טק 2023

קבוצת Analog, Power & Memories (APM) באיסטרוניקס חשפה לראשונה את הסכם ההפצה עם חברת Nordic Semiconductor, מובילת שוק בתחום Bluetooth Low Energy וקישוריות אלחוטית.

כמו כן הציגה קבוצת APM  פתרונות חדשים של החברות הבאות:

  • פתרונות SSD ל-Data  Centers  בקיבולות של עד 30TB של חברת Micron.
  • פתרונות חדשים של חברת MaxLinear לקישוריות רחבת פס על גבי תשתית מסוג  Cooper Ethernet.
  • רכיבי הספק מתקדמים מבית חברת Littelfuse.

מחלקת IoT , הציגה פתרונות IoT מקצה לקצה. התצוגה כללה:

  • מודולים וכרטיסי אלקטרוניקה חדשניים, החל מסנסורים חכמים ועד לענן.
  • מודמים הסלולריים של חברת  Telit Cinterion מ- NB-IoT ועד – 5G.
  • תוכנות חדשות שכללו IoT Cyber security של חברת  Check Pointומערכות

הפעלה IoT /Office Embedded של חברת Microsoft.

  • מחשבים התעשייתיים של חברת Advantech  ו- Wireless ARM SoM של חברת Arduino PRO.
  • אנטנות האיכותיות של חברת Taoglas, לקישוריות אלחוטית בטכנולוגיות תקשורת מגוונות.

PCB:

חברת פי.סי.בי טכנולוגיות  הציגה את פעילות חטיבת iNPACK לייצור מארזים מתקדמים ומעגלים ממוזערים, לאחר יותר משנתיים של מחקר ופיתוח מאומצים.

הפעילות החדשה כוללת חדר נקי ותשתיות ייצור ברמת מפעל OSAT

טל לוי, PCB TECHNOLOGIES

Outsourced semiconductor assembly and test

מדובר ביכולות יצור אשר מעטות מהן קיימות בעולם ובדרך כלל במזרח הרחוק .

iNPACK ממוקדת בתכנון וייצור מצעים לתעשיית המוליכים למחצה ותכנון וייצור מארזים  (system in Package )בתהליכי מיקרואלקטרוניקה, ומערכות ממוזערות ברמת Panel Level Packaging .

בין השאר,  פיתחה  החטיבה יכולת ייצור  מצעים ממוזערים, ברוחב מוליך-מרווח  של 25 מיקרון בלבד (1 מיל), פתרונות פיזור חום במצעים וטכנולוגיות חדשות המאפשרות לקבור רכיבים פאסיביים בתוך מעגלים מודפסים מרובי שכבות וצפיפות גבוהה.

במהלך התערוכה ,הציגה החברה מספר דוגמאות ליכולות הקצה  אשר פיתחה בתחומים אלה , מסקרנת ביותר היתה רמת ההתעניינות בשלושה מגזרים ,

הרפואי :בתחום המכשור הלביש והמערכות הממוזערות תומכות פרוצדורות רפואיות

תחום IOT : ישומיי חישה ( SENSING ) שונים .

תחום הרכב : ישומיי חישה למערכות בטיחות

יניב מיידר , סמנכ”ל הפיתוח של החברה ומנהל פעילות iNPACK  מציין כי נוכח הרצון לטייב תהליכי פיתוח ,למקסם תהליכי מזעור ולהביא לחצי הכדור המערבי יכולות מתקדמות אשר נמצאות כיום רק באסיה, אנו רואים ב- iNPACK גורם משמעותי בשוק מזעור מערכות אלקטרוניות וזיווד רכיבים ופתרונות הדורשים ספק  HMLV בארץ ובעולם .

LRPS:

Lrps   הציגה בתערוכה ייצור מתכת מבוסס ליתוגרפיה (LMM): גישה משלימה להזרקת מתכת (MIM) ו ל – Binder  jetting  למתכת  (MBJ).

חברת Incus 3D מציגה את טכנולוגיית הייצור המתקדמת שלה המבוססת על ליתוגרפי (LMM)  – השיטה מספקת טכניקת ייצור המנצלת פולימריזציה אופטית של חומר מקשר לבניית רכיבים מתכתיים.

טכנולוגיה זו מבוססת על ערבוב של אבקת המתכת עם מקשר רגיש לאור –  Sensitive  Photo – ובניית מבנה תלת-ממדי שכבה אחר שכבה באמצעות חשיפה לאור. חומר הגלם הינו מוצק בטמפרטורת החדר והופך למשחה, ובתהליך הייצור כאשר שכבות חדשות מתווספות, הן מספקות תמיכה לחלקים שהתקשו בשכבה הקודמת  . LMM

מרדכי ג’נה ודלית גבעון,
DIGITAL CUT, LRPS

טכניקה זו מנצלת את היתרונות של ליתוגרפיה, כמו למשל טיב פני שטח –  Skin quality, בערך של Ra 2µm ,דיוק בפרטים, ורזולוציות יוצאות מהכלל ברמה שלא ניתן לקבל בטכנולוגיות קיימות אחרות וזאת מבלי להיות זקוק לתמיכות (structure support) עבור החלק בהדפסה, ומבלי להסתכן בייצור חלקים שבהם נותרה אבקה לא מותכת. בדומה לטכנולוגיות ייצור מתכתיות אחרות המבוססות על סינטור, גם ב LMM נדרש תהליך להסרת החומר המקשר (Photo-sensitive) כדי להשיג את המאפיינים המתכתיים הרצויים. LMM  מציעה אפשרויות חדשות לייצור דגמים באופן מהיר וייצור בנפח קטן ללא השקעה בכלים יקרים לעיבוד, וכן ייצור בנפח גבוה של חלקים מתכתיים בהגדרות הנדסיות מורכבות שלא ניתן לחלץ מהתבנית לאחר ההזרקה בשיטת  MIM. בהשוואה למערכות ייצור בהזרקת מתכת “ביינדר ג’טינג” (MBJ) , LMM מאפשרת ייצור של גאומטריות מורכבות ללא אובדן חומר גלם יקר בתהליך.

בזכות העדר אבקות מתכת חופשיות בתהליך ובהעדר מקור לייזר, LMM מספקת סביבת עבודה נקייה ובריאה לחלוטין, ומהווה פתרון מושלם לדרישות בטיחות וגהות מהמחמירות ביותר לבריאות מהנדסי הייצור.

DIGITAL-CUT:

חברת דיגיטל קאט הציגה בתערוכה מספר פיתוחים של שיטות ייצור צ’פים מיקרופולואידים על בסיס חומרים פולימרים, לשימוש ביישומים קליניים שונים: בדיקת דם, בקרת זרע, רוק, אוריאה, דמעות  וכו’.

המוצר הינו תא קפילרי – כלי לנטילת דגימות נוזלי הגוף בבית הלקוח, בקליניקה או בבית החולים, ואשר יאפשר אנליזות זמינות ומהירות עם יכולת העברת המידע לגורם המטפל בזמן אמת. תהליך הבדיקה יעיל יותר, מדויק ומהיר , ועשוי להוזיל את תהליך האבחון הרפואי.

יחידת הדגימה ( תא Chip) הינהה חד פעמית לדגימה נוזלי הגוף, בעלת תכונות הזרמה קפילרית, המאפשרת רידוד נכון של נוזל הדגימה במצבו הטבעי או במצב מדולל. תכונות אופטיות של התא מאפשרות קריאה אופטית מקרוסקופית.

Wearable medical devices

דיגיטל קאט מספקת שירותי הרכבה והדבקה מקצה לקצה. אנחנו מלווים את המוצר משלב אב הטיפוס, דרך העלייה להצלחה בשוק. לשם כך פיתחה החברה שיטת ייצור פרטנית לכל מוצר, בשיטה זו אנו מתאימים את התהליך משלב הייצור ורכש הרכיבים, דרך פיתוח וייצור מתקני עזר, וכולל כל דרישות האיכות המתבקשות, לרבות ייצור בחדרים נקיים כמענה על הדרישה הולכת וגוברת לסביבת ייצור מבוקרת. לאחרונה הוקם חדר נקי ומודרני (סוג ISO 7), המצויד בטכנולוגיית חיתוך והדבקה מתקדמות . בחברה אומרים כי הם פועלים בתחושת שליחות ומחויבות אנושית, מלווים את תהליך הפיתוח וייצור המדבקות לעיכוב התפשטות מחלת הסרטן. המדבקות הללו הן ברמת מורכבות גבוהה, תוך הקפדה על מאפיינים קריטיים שיבטיחו את הצלחת הטיפול לאורך שנים. תהליך הפיתוח נעשה בשיתוף פעולה של צוותי ההנדסה משתי החברות על בסיס תשתיות ייצור מותאמות לייצור אבי טיפוס ועד ייצור סדרתי.

MEDITAL:

חברת מדיטל הציגה בתערוכה טכנולוגיות חדשניות רבות במספר תחומים.

עוז מעיין, MEDITAL

מערכות גריפרים ללא מגע לרכיבים רגישים ולוויפרים, באמצעות טכנולוגית ריחוף אולטראסוני של חברת ZS-Handling. בנוסף, הוצג בתערוכה הדרייבר החדש והמתקדם של חברת ETEL, שוויץ. סנונית ראשונה לדור הרביעי של פתרונות האלקטרוניקה. חברת ETEL הנמצאת תחת קבוצת HEIDENHAIN הינה המובילה בתחומה במתן פתרונות מכטרוניקה בעיקר עבור תעשיית המוליכים למחצה.

לאחר שנים של הצלחה עם הדור הקודם הגיעה העת לעשות קפיצה קדימה שתשמר את ETEL כמובילה עולמית בבקרת תנועה מתקדמת עבור תעשיית המוליכים למחצה.

בין השיפורים הגדולים שכבר זמינים ניתן למצוא:

  • יותר תפוקה – הארכיטקטורה המבוזרת של ETEL מגדילה את כוח העיבוד
  • יותר דיוק –  SNR משופר מאפשר איכות אות גבוהה יותר לטובת איכות תנועה חלקה יותר
  • יותר דרגות חופש – תאימות ל- EnDat3 המאפשרת שלוש דרגות חופש עבור כל ציר

כמו כן, הוצגו מפסקי בטיחות בטכנולוגיה מתקדמת מתוצרת PIZZATO. מערכות ההנעה מתקדמות תוצרת KOHZU ו-ATTOCUBE הודגמו והראו את ההבדלים בין הנעה מדוייקת עם מנועי סטפר ובין הנעה פיאזואלקטרית. הטכנולוגיות החדשניות זכו לעניין רב מבין המבקרים בתערוכה, כגורם מרכזי לחדשנות, שיפור ומודרניזציה בתעשיית ההיטק בישראל.

MAXON:

חברת מקסון ישראל הציגה בתערוכת ניוטק 2023 מגוון רחב של מוצרים אשר פותחו ויוצרו על ידה במרכז ההנדסי של החברה בקרית ענבים. המוצרים פותחו עבור לקוחות מקומיים (ישראל) ועברו את כל תהליכים הנדרשים מפיתוח לייצור. מקסון ישראל מפתחת ומייצרת מערכות ותתי מערכות לפי דרישת לקוח ברמת איכות גבוהה. מרבית המערכות מבוססות על מנועי מקסון אשר מיוצרים בשוויץ.

דוד כהן, MAXON ישראל

בנוסף מקסון ישראל הציגה מנוע Farmless  DT50   ללא מברשות שטוח ,סופר עוצמתי ויחיד מסוגו בשוק. המנוע הינו מנוע עם ציר חלול ויכול להגיע בקומבינציה עם אנקודר אינקרמנטלי .

קוטר 50 ממ

מומנט נומינלי עד 500 mNm

מהירות נומינלית 3700 RPM

המנוע קל מאד להרכבה מכאנית.

NISTEC:

ארבל ניסן, NISTEC

בתערוכה הוצגו היכולות החדשות של NISTEC  בתחום תכנון וייצור מעגלים אלקטרוניים וכן את המעגל הדק בעולם בעובי 0.05 מ”מ שהורכבו לאחרונה במפעל החברה בפ”ת. מדובר במעגל גמיש במלואו המשמש כשתל רפואי אלחוטי מיניאטורי. לצורך השוואה, עובי של מעגל אלקטרוני סטנדרטי הינו 1.6 מ”מ (פי 32). השתל שנכנס בתהליך צנתור לתוך ליבו של החולה, משמש כמחשב קטן המנטר את תפקוד הלב באופן רציף.  המעגל האלקטרוני הזעיר הינו באורך של 25 מ”מ וברוחב של 2.5 מ”מ וכולל סה”כ 21 רכיבים אלקטרונים פאסיביים ואקטיביים המורכבים משני צדדיו. הלקוח פנה לניסטק עוד בשלב תכנון המעגל, ובהמלצת טכנולוג המפעל בוצעו מספר שינויי תכנון כדי להתאים את הלוח לקו הייצור. הרכבת המעגל במפעל ניסטק בפ”ת בוצעה לאחר מספר ניסוים לבדיקת כל שלב בתהליך הייצור. התקן מיוחד שתוכנן במיוחד לפרויקט זה והוזמן ע”י ניסטק, שימש כבסיס עליו הוצמד המעגל בקו הייצור. ההתקן כלל גם מספר מותחנים שתפקידם לבצע מתיחה למעגל הגמיש כדי לאפשר בין היתר, מריחת משחת בדיל בצורה מדויקת על פני שטח המעגל. “אנו ליוינו את הפרויקט המאתגר עוד בשלב תכנון המעגל” מסר מיכאל שניידר, טכנולוג ראשי במפעל ניסטק בפ”ת “בנינו תוכנית מסודרת לתהליך ההרכבה עם מספר שלבים ומדדנו תוצאות של כל שלב בנפרד. מריחת משחת הבדיל על המעגל היוותה את האתגר המורכב ביותר אתו היה עלינו להתמודד, עקב הגמישות הגבוהה וחוסר היציבות של המעגל בקו הייצור”

DATA JCE:

דטה גי.סי.אי (מקובצת ניסקו) הציגה מבחר של זכרונות מהירים מתוצרת Samsung LPDDR5 , HBM3 , DDR5 לשימוש בכרטיסי תקשורת מהירה וכן להאצה של אפליקציות בינה מלאכותית דוגמאת ChatGPT, כמו גם לניתוח תמונות והסקת מסקנות בשימושים שונים.

שרון ארלו, DATA JCE

בתחום ה”אינטרנט של הדברים” – IOT , הציגה החברה סדרה של רכיבים דלי הספק Low power  מתוצרת Silicon Labs : EFR32FG23 EFR32BG24 , EFR32BG27, התומכים בתקשורת אלחוטית ופורוטקולים:  BLE 5.4 , Sug Gig , WIFI 6.             הרכיבים האלה מאפשרים פיתוח תגים ,מעגלי חישה מרחוק ואחרים מוזני סוללה , זעירים שאינם דורשים תחזוקה ,לשימושים שונים בתחום הבית החכם , חקלאות ,מוני מים וחשמל , מעקב ובקרת ציוד ובעלי חיים ועוד.                                                                         בנוסף הציגה החברה מבחר מודמים סלולריים מתקדמים לשימוש ברשתות 5G , ורשתות דור 4 מתוצרת Quectel. מודמים אלו מספקים קישוריות סלולרית בקצבי DL , UL שונים ומספקים כיסוי איזורי או גלובלי. בתחום הצבאי הציגה החברה מבחר IMUs NON-ITARמתוצרת Honeywell לניווט של רכבים אוטונומיים., רכיבי תדר OCXO , TCXO מתוצרת AXTAL מוקשחים , רעש פאזה נמות מאוד, לשימוש צבאי ואו תעופתי \ חלל.

דטא גי סי אי משווקת מבחר רכיבים אלקטרוניים ואלקטרומכניים של יצרנים מובילים לתמיכה בפיתוחים מתקדמים וטכנולוגיות של לקוחות החברה בתחומי ה IOT , Memory , Optical solutions , Timing , Optical Solutions , Interconnect, Power ועוד.

CIDEV:

קבוצת סידב חגגה בתערוכה 50 שנה להקמתה. בביתן החברה הוצגה השותפות החדשה של החברה עם חברת  Rutronik – מפיץ גלובלי מגרמניה.  קבוצת סידב היא המפיצה הרשמית בישראל של כל קווי הנציגות של Rutronik – 180 יצרנים במספר. לצורך כך הקימה סידב חטיבה חדשה – בשם Rutronik Div ,אשר תהיה מופקדת על התמיכה הטכנית ושיווק המוצרים של אותן חברות. קבוצת סידב שהוקמה ב 1973, והיא מחזיקה  H.Q בישראל ומעסיקה יותר מ 100 עובדים, בהם כ 20 מהנדסים (FAE ).

בנוסף, לסידב שתי חברות בת  בטייוואן וב-H.K, וכמו גם שני משרדים בסין ומשרד בהודו. במחסן המרכזי בהוד השרון נמצאים למעלה מ-100,000  מק”טים שונים של רכיבים (Line Items ) שבחלקם שמורים עבור לקוחות על פי הסכמים שנתיים והשאר פנויים  למסירה מיידית .  Rutronik שהוקמה גם היא ב-1973,מחזיקה מטה בגרמניה, 80 משרדים ברחבי העולם ומעסיקה קרוב ל-2,000 עובדים. מחזור המכירות שלה עומד על יותר  מ-1.1 מיליארד יורו, ומחסנים בשווי מלאי של למעלה מ-280 מיליון יורו.כל הפריטים מסופקים עם C.O.C והם נרכשים ישירות מהיצרנים עם התוויות והחבילות המקוריות. בסידב אומרים כי בעקבות שיתוף הפעולה הזה הקבוצה נכנסה לעידן חדש.

 

LATTICE:

אריק סייברטסון, LATTICE

חברת לאטיס הציגה בתערוכה מימוש של אלגוריתם CRYSTALS-Kyber על גבי רכיב מיתכנת (FPGA) של חברת לאטיס סמיקונדטור, על מנת לשתף מפתח סודי עם צד שני – במקרה שלנו השתמשנו במחשב PC רגיל. ביולי 2022 נבחר אלגוריתם CRYSTALS-Kyber ע”י המכון הלאומי לסטנדרטים וטכנלוגייה האמריקאי (NIST) כמנגנון מוביל לצורך שיתוף מפתח בין שני צדדים בעידן הפוסט קוונטי, במפתח כזה ניתן להשתמש כבסיס לתקשורת מאובטחת.מחשוב קוונטי מעמיד את מערכות ההצפנה הנוכחיות (ECC, RSA) בסיכון, כך שאם יבשיל לרמת ביצועים מספקת ניתן יהיה לממש על ידם אלגוריתם קוונטי בשם “האלגוריתם של שור” המסוגל לפתור בעיות מתמטיות קשות המהוות את היסודות להגנה על מערכות ההצפנה הללו.הצפנה פוסט-קוונטית היא התשובה לאיום המתקרב הזה, מדובר במערכת הצפנה המבוססת על בעיות מתמטיות שלא ניתן לפתרון על ידי אלגוריתמים קוונטים הידועים כיום אך ניתן לממשם על גבי מחשבים רגילים.

 

SANMINA:

ניר מרקו, SANMINA

SANMINA   ישראל הציגה בתערוכה מספר מוצרים מורכבים המיוצרים בישראל ובהם מכשיר מהפכני של   חברת Quantalx היכול לזהות בעיות במוח כמו אלצהיימר ופרקינסון מספר שנים לפני הופעת המחלה. המכשיר פותח ע”י שותף עסקי של סנמינה ומיוצר במפעלי SANMINA   בישראל.ענקית הייצור האמריקאית SANMINA   שבבעלותה 75 מפעליי ייצור מתקדמים הפרוסים ב 20 מדינות שונות, החלה את פעילותה בישראל בעיר מעלות בשנת 2003.

SANMINA   ישראל מתמחה בפיתוח ייצור הרכבה ואינטגרציה של מערכות מורכבות לשוק הרפואי,התעשייתי והסמיקונדקטור. יכולות היצור המתקדמות של SANMINA בישראל כוללות עיבוד שבבי , זיווד אלקטרוני, הרכבת כרטיסים אלקטרונים במכונות SMT מתקדמות ויכולות אנטגרציה מורכבות תחת סטנדרטים מחמירים של  FDA. SANMINA   צופה בשנתיים הקרובת המשך צמיחה בתחום הרפואי, בטחוני והתעשיתי ונערכת לכך ע”י הגדלת יכולות היצור וקליטת כוח אדם איכותי.

 

ELDIS:

אלדיס הציגה בתערוכה את ה Arora V , שהיא חלק ממשפחת ה FPGA החדשה של   GOWIN Semiconductor   המשלבת בנוסף לתכנון החומרה המתקדם גם מודולים רבים חדשים Hard-core , ופתרונות תוכנה IP ללא תשלום עבור ממשקים שונים כגון PCIe 2.1, MIPI DSI, DDR3, SGMII, XAUI, GbE, SDI ו-USB3.1  שיקצרו את זמן ההגעה לשוק תוך אספקת ערך נוסף.

עזי לוי ויעל ראוכר, ELDIS

חברת ה- FPGA הסינית הצומחת במהירות הרבה ביותר בעולם, הכריזה על הדור החדש של משפחת ה- FPGA בטכנולוגיית nm 22 Arora V:.  בתערוכת ניו-טק, הצהיר מייק פרניבל, סמנכ”ל המכירות העולמי של GOWIN, כי ישראל ניצבת במקום הראשון באירופה במכירות רכיבי FPGA של החברה. בשני ימי התערוכה זכה התא של אלדיס טכנולוגיות המייצגת את חברת GOWIN בארץ, להתענינות רבה במשפחת הרכיבים החדשה ולמחמאות חמות מהלקוחות  שפקדו את התא ולא חסכו בשבחים על ביצועי הרכיבים, השרות, הליווי הטכני הצמוד של GOWIN וצוות אלדיס ועיצוב התא.

ההצלחה המטאורית של GOWIN בישראל, נובעת בעיקר מהשירותיות והסיוע הטכני של אלדיס טכנולוגיות שבה ניבנה צוות שצבר ניסיון רב שנים בייצוג יצרנים גדולים כמו ברודקום Cavium ו-PMC וברכיבים עתירי ידע, וכן מהגיבוי הלוגיסטי המסור של GOWIN  שהטיסה ארצה, ולחברות מהגדולות בארץ,  רכיבים בזמני אספקה של 6-10 שבועות. זאת בהשוואה לחברות אחרות בשוק שהודיעו על זמני אספקה של 50 שבועות ויותר. בנוסף, כיצרן סיני,  גם המחירים אטרקטיביים ונמוכים בהשוואה לשוק.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות