חדשות היום

Ariga נחשפת עם גיוס של 18 מיליון דולר לפיתוח פלטפורמה לניהול מסדי נתונים

הסטארט-אפ הישראלי אריגה (Ariga) הכריז היום על גרסה חדשה של פלטפורמת Atlas Cloud לניהול סכימות מסדי נתונים, ועל גיוס הון בסך 18 מיליון דולר. סבב הסיד של החברה בסך 3 מיליון דולר הובל על ידי קרן TLV Partners וסבב A בסך 15 מיליון דולר הובל במשותף על ידי Tiger Global ו-TLV Partners, בהשתתפות משקיעים פרטיים, ביניהם גיא פודחרני מייסד Snyk המשמש גם כיועץ לחברה, לצד ה-CTO של HashiCorp, ארמון דדגר.

עם המעבר לתשתיות מבוססות ענן, הנפח והמורכבות של מסדי הנתונים המגבים יישומים מתעצמים ביותר. ארכיטקטורות מידע ביישומים מודרניים הופכות יותר ויותר מורכבות ומגוונות, כאשר כמות הטכנולוגיות אשר מפתחים נדרשים להתמודד איתן גדלה בקצב מסחרר. במצב זה, לעיתים קרובות מפתחים צריכים לעבוד עם טכנולוגיה שהם לא מכירים, דבר המאט את הצוותים ומטיל סיכון מוגבר על ארגונים. מסדי נתונים מנוהלים של ספקיות ענן כגון Amazon או Google Cloud עוזרים, אבל קיימת נקודה עיוורת: ניהול הסכימה.

מכיוון שיישומים מתפתחים במהירות, סכימת מסד הנתונים העומדת בבסיסם חייבת להתפתח בד בבד. שינויים בסכימה עלולים לגרום לאובדן נתונים והשבתת יישומים במידה והם לא מתוכננים בקפידה, ובכך ליצור השלכות קשות על ארגונים. כיום, פיתוח יישומים מתבצע בעיקר בצורה אוטומטית הודות ל-DevOps ואינטגרציה מתמשכת/פריסה רציפה (CI/CD). אבל מה לגבי ניהול סכימת מסד הנתונים?

אריגה פועלת כדי לחולל מהפכה בדרך בה ארגונים מנהלים את מסדי הנתונים שלהם על ידי הצגת גישה חדשה, “Schema as Code”. המושג סכימה כקוד מתייחס להגדרה וניהול של סכימת מסד הנתונים באמצעות קוד. בדומה ל״Infrastructure as Code״, פרדיגמה פופולרית המשמשת לניהול תשתית ענן, סכימה כקוד מביאה יכולות אוטומציה חכמות לניהול סכימה.

“הפיכת ניהול השינויים במסד הנתונים לחלק מתהליך ה-DevOps היתה מהפכה באופן שבו אנחנו בונים תוכנה. אבל עברנו כברת דרך בעשר השנים האחרונות, וניהול סכימת מסדי נתונים צריך להדביק את הפער; תכנון ואימות ידני לא מספיקים יותר”, אמר שותף-מייסד ומנכ”ל אריגה אריאל משרקי.

“אטלס, פרויקט הקוד פתוח הפופולרי שלנו, מביא לחיים את גישת ה-“Schema as Code”. בעזרתו ניתן להגדיר את הסכימה הרצויה של מסד הנתונים, או להסיק זאת באמצעות הקוד. נותר רק להגדיר את ה”מה”, ואטלס דואג ל”איך”. השינויים מאומתים במהלך תהליכי ה-CI/CD הקיימים ומוטמעים בפרודקשן”.

אריאל משרקי ייסד את אריגה יחד עם סמנכ״ל הטכנולוגיות של החברה, רותם טמיר, בשנת 2021. למייסדי אריגה ניסיון של שנים בהנדסת פלטפורמות ו-DevOps בחברות כגון Facebook ו-ironSource, שם הם פיתחו תשתית כדי לאפשר למפתחים אחרים לפתור בעיות מורכבות בעבודה עם מסדי נתונים. שניהם תורמים פעילים מאוד בקוד פתוח, בין היתר, בפרויקט בשם Ent, אשר הינו חלק מה-Linux Foundation, שנוצר במקור על ידי משרקי בתקופתו בפייסבוק. החברה מעסיקה 12 עובדים, 8 מהם בתל אביב והשאר בגרמניה וויאטנם.

“אריגה מעצימה ארגונים באמצעות פתרונות משולבים לניהול מסדי נתונים המתפרסים על כל מחזור חיי המוצר. אנו מאמינים שהמומחיות העמוקה ופתרון הקוד הפתוח שהם פיתחו יחוללו מהפכה בדרך שבה חברות מנהלות את סכימות מסדי הנתונים שלהן, ויאפשרו להן להגיב במהירות לדרישות הלקוחות ולשינויים בשוק תוך שמירה על איכות גבוהה ויציבה של מוצרים”, אמרה רונה שגב, שותפה-מנהלת בקרן TLV Partners.

Atlas Cloud מבוססת על פרויקט הקוד הפתוח אטלס שמובל על ידי אריגה. אטלס כבר משמש לתכנון, אימות ופריסה אוטומטית של שינויים בסכימה על ידי חברות Fortune 500 רבות כמו גם סטארטאפים ופרויקטים בולטים אחרים בקוד פתוח.

הפלטפורמה תומכת ברוב מסדי הנתונים הפופולריים בקוד פתוח כגון MySQL ו-PostgreSQL. היא גם עובדת בצורה חלקה עם כלי DevOps כגון Terraform. בנוסף ליכולות הזמינות בפרויקט הקוד הפתוח, Atlas Cloud תומכת באינטגרציה עמוקה של Kubernetes, מסדי נתונים אנליטיים כגון Snowflake ו-Redshift, מסדי נתונים מסחריים כגון Oracle ו-SQL Server ותכונות מתקדמות של שיתוף פעולה, אבטחה, ניטור וניתוח.


קרדיט: אבי חיימוביץ’

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות