Fusion מכריזה על השלמת גיוס קרן פרה-סיד בסך 20 מיליון דולר

בין המשקיעים בקרן: אינסייט פרטנרס ו-70 יזמים סדרתיים ומנהלי קרנות בישראל ובארה”ב

תכנית ההאצה Fusion מכריזה על השלמת גיוס קרן בסך 20 מיליון דולר, המיועדת להשקעות בסטארט-אפים בשלבי ה-Pre-Seed שהוקמו על ידי יזמים ישראלים. הקרן החלה לבצע השקעות לאחר סגירה ראשונית והשקיעה בשנה האחרונה במעל ל-30 סטארט-אפים ישראלים. בכוונתה להמשיך להיות פלטפורמת ההשקעות בסטארט-אפים הפעילה בישראל, ולבצע בין 60 ל-80 השקעות חדשות עד 2026.

בין המשקיעים בקרן נמנים משקיעים ויזמים מהמובילים בעולם, לרבות קרן ההשקעות Insight Partners, גיגי לוי-וייס, ליעד אגמון, עופר בן-נון ועוד 70 יזמים סדרתיים ומנהלי השקעות מישראל וארה”ב. לקרן מונו יועצים מיוחדים, בהם דניאל שנער, מייקל רונן, פרי וולק, חגי שוורץ, חמי צוקר, קלנסי סטאר ושני זנסקו.

הקרן משקיעה צ’ק של 150 אלף דולר בכל סטארטאפ מכל התחומים, בשלב הרעיון עד לשלב בו יש מוצר ראשוני והכנסות ראשוניות. כדי להוביל את קטגוריית השקעות הפרה-סיד בישראל ובדומה לאקסלרטור Y Combinator להיות הצ’ק הראשון בחברות, בנוסף למתן ערך מוסף ליזמים. לצד ההשקעה Fusion מעניקה פלטפורמה שלמה לתמיכה ביזמים לקראת הפריצה לשוק האמריקאי, ממשרדים בקליפורניה, גישה וחיבור ישיר למשקיעי המשך וקרנות הון-סיכון, מנטורים, יועצים ולקוחות פוטנציאליים.

התוכנית של Fusion מקיימת פעמיים בשנה בוטקאמפ אינטנסיבי בתל-אביב עם מיטב המשקיעים והיזמים. הנמשך כחודשיים ובסיומו טסים היזמים לרוד-שואו של שלושה שבועות בסיליקון ואלי, ניו יורק ולוס אנג’לס, להמשך פגישות עם משקיעים ומנטורים אמריקאים. במהלך התוכנית פוגשים היזמים כ-150 מנטורים שונים מישראל ומארה”ב.

Fusion הקימה קהילת בוגרים עבור יזמים שהשתתפו במחזורים שונים של התוכנית, דרכה מונגשים: הרצאות וסדנאות על תהליך גיוס כסף, ניהול חברה ובורד בשלבים מאוחרים, סיוע בגיוס עובדים, הבאת לקוחות ושיתופי פעולה. רשת הבוגרים של התוכנית כוללת למעלה מ- 200 מייסדים, המשתפים ב”פורומים” סגורים ומנוהלים, שם הם יכולים לחלוק זה עם זה בדילמות, ידע וכלים בסביבה של אי-ודאות, סיוע בהתגברות על משברים, רגעי מתח וחרדה.

תוכנית Fusion הוקמה בשנת 2017 על ידי גיא קצוביץ’ ויאיר ורדי, מאז השקיעה ב-100 חברות ב-12 מחזורים, ביניהם: Agora, DigitalOwl, Base.ai, Innplay Labs, Hoopo ועוד. מעל ל-20% מהחברות מובלות על ידי נשים מייסדות, ובסיום התוכנית מעל ל-70% מהחברות הצליחו בגיוס סבב סיד של 2.5 מיליון דולר בממוצע.

גיא קצוביץ’, שותף-מייסד בתוכנית Fusion: “בתקופה בה היקף ההשקעות בישראל ירד ב-75% ביחס לשנה שעברה, אנו חושבים שזו תקופה נהדרת להמשיך ולהשקיע בחברות ישראליות, ולקחת סיכון איפה שקרנות ואנג’לים מהססים או לא זזים מספיק מהר. בחמש השנים האחרונות היינו מהמשקיעים הפעילים בישראל ‘מתחת לרדאר’ והשקענו בכ-100 חברות. אנחנו מתכננים להמשיך בקצב דומה בשנים הקרובות, בניגוד למומנטום שהיה בשנים האחרונות: לגייס קרנות גדולות (מדי), ולפרוס אותן מהר (מדי).”

“אנחנו רוצים להקדים את השוק ולשים כסף לפני כולם, כתחליף להשקעה מ-‘חברים ומשפחה’ (Friends & Family). ההשקעה הראשונה בסטארטאפ אינה הצ’ק הראשון מקרנות – זה למעשה הצ’ק ה’מוסדי’ הראשון. סטארטאפים צריכים למצוא מימון כדי לייצר נקודת פתיחה טובה ולהגיע עם ביצועים מרשימים מול הקרנות. יש מקרים של צוותים ותחומים מסוימים שיגרמו לקרנות ואנג’לים לשים מוקדם מאוד, אבל לרוב היזמים צריכים להראות ‘סימני נפט’ ראשוניים. בוודאי כשמדובר בצוותים פחות מנוסים, או בתחומים שלמשקיעים ישראלים יש פחות ניסיון או הבנה בהם. יש לנו ב-Fusion מעל ל-200 מייסדים שיכולים להעיד שהיינו השקעה ראשונית – אמיתית – ועל התמיכה האסטרטגית”, מסכם קצוביץ’.


קרדיט: בר כהן.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות