דאסו סיסטמס ודאסו תעופה מחזקות את מערך ההגנה האווירי של אירופה

בתקופה שבה האתגרים של התעשיה מוגדרים על ידי יעדי אפס פליטת פחמן, אלפי שיגורי לוויינים, עליה בביקושים למטוסים חד מעבריים, עליה גלובלית בהוצאות הצבאיות, וכוח עבודה מזדקן, חברות מחפשות דרכים חדשות ליצור, לעבוד ולשתף עבודה באמצעות מינוף טכנולוגיית התאומים הוירטואליים.

באירוע Paris Air Show שהתקיים לאחרונה, דאסו סיסטמס הציגה את אתגרי התעשייה ואת הצורך לקדם תעופה מסחרית ללא פליטות פחמן תוך הגברת ייצור, תמיכה במודרניזציה של תעשיית ההגנה, האצת חדשנות בתחום החלל, ושיפור מיומנות כוח העבודה.  במשך 40 שנה, היא מספקת לחברות תעופה טכנולוגיה ליצירת מגזרי תעשייה חדשים ולחולל מהפכות במגזרים קיימים באמצעות ראשוניות פורצות דרך – מהמטוס הראשון שתוכנן ופותח כולו באופן דיגיטלי ועד להתקדמות בטיסות מונעת סולרית ובתי גידול מעגליים (closed-loop bitats), שעשויים בסופו של דבר, לאפשר חיים על כוכבי לכת אחרים.

במסגרת אירוע ה- Pris Air Show זו יצאה גם הודעה משותפת עם חברת דאסו תעופה, יצרנית מטוסים צרפתית הידועה בייצור מטוסי צבא ועסקים. יש להם היסטוריה ארוכה בתעשיית התעופה, החל מהקמתם בשנת 1929. דאסו תעופה מפורסמת במטוסי המיראז’ והראפאל שלה, כמו גם בסדרת מטוסי העסקים של פלקון.

דאסו תעופה תשתמש בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס בענן כדי לפתח את הדור הבא של מטוס הקרב שלה, פרויקט מפתח בשיתוף הפעולה התעשייתי Future Combat Air System שמטרתו להבטיח את עתיד האוטונומיה והריבונות האירופית בהגנה ובביטחון. סביבת ענן זו תותקן מקומית במחשבי Dassault Aviation ותתופעל על ידי דאסו סיסטמס באמצעות מותג  OUTSCALE  שלה, שדירוג ה-  SecNumCloud שלו הוא דירוג האבטחה הגבוה ביותר שניתן על ידי סוכנות הסייבר הלאומית של צרפת.

פיתוח תוכניות הגנה שיתופיות ריבוניות

פלטפורמת 3DEXPERIENCE מספקת ענן הגנה ריבוני ייעודי שבאמצעותו דאסו תעופה ושותפיה יכולים לפתח את מטוס הקרב במהירות ובגמישות רבה יותר בסביבה מאובטחת וסקיילבילית. המשתמשים ייהנו בקביעות מפיתוחי התוכנה של דאסו סיסטמס המספקים את היכולות העדכניות ביותר בהנדסת מערכות, ניהול תוכניות, עיצוב הנדסי, סימולציה ודיסציפלינות אחרות.

“צרפת ואירופה צריכות לבנות יכולת ענן ריבוני, כדי להיות מסוגלות לפתח תוכניות הגנה שיתופיות עם הפונקציונליות הטובה ביותר האפשרית. יוזמות דומות כבר קיימות מחוץ לאירופה ואנחנו צריכים להישאר במירוץ. למזלנו, יש לנו באירופה את המובילה העולמית בפתרונות דיגיטליים לפיתוח מוצרים תעשייתיים בענן. בחלק שלנו – אנחנו אדריכלים תעשייתיים, אנחנו מגנים על טכנולוגיות ריבוניות ומנוסים בהתקשרויות בהיקף גדול בתוכניות צבאיות בפרופיל גבוה, הן בצרפת והן באופרציות רב לאומיות. שותפות זו בין דאסו תעופה ודאסו סיסטמס מספקת את הפתרון ההנדסי השיתופי הראשון המותאם לתקנות הסייבר הנדרשות לתוכניות הגנה, ומתפתח במהירות הענן”, אמר אריק טראפייר, יו”ר ומנכ”ל, דאסו תעופה.

כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית המתמשכת של Dassault Aviation, דאסו סיסטמס תרחיב את תשתית זו לכל התוכניות החדשות של Dassault Aviation, כדי לספק סביבה עקבית ומאובטחת לניהול נוח של תוכניות תוך עמידה ברגולציות.

“אירופה, כחברה, מתמודדת בימינו עם אתגרים משמעותיים, הדורשים תוכניות הגנה שיכולות להבטיח עתיד בטוח יותר לאזרחים. בהקשר זה, האנשים, שאמונים על חדשנות בתעשייה ועובדים עם נתונים רגישים ביותר חייבים לבצע טרנספורמציה בתכניות ובאופן שבו הם עובדים עם האקוסיסטם שלהם – כדי לאבטח כל שלב בפיתוח”, אמר ברנרד שארלס, יו”ר ומנכ”ל, דאסו סיסטמס. “השותפות המתמשכת שלנו עם דאסו תעופה מסמנת היום פסגה חדשה וממצבת אותנו כשחקנים מרכזיים בהתפתחות של ענן ריבוני אירופי עם רמת האבטחה הגבוהה ביותר. כשותף ענן אסטרטגי וריבוני עבור ממשלות וחברות, את רמת האבטחה שאנחנו מעניקים לתעשיית ההגנה, נוכל להעניק לתעשיות אחרות כמו שירותי בריאות ושירותים ציבוריים”.

Dassault Aviation תשתמש במספר פתרונות לתעשיה של דאסו סיסטמס על פלטפורמת

3DEXPERIENCE “Winning Concept”, “Program Excellence”, “Co-Design to Target” ו-“Ready for Rate” – חוויות אשר מפשטות ומייעלות את הפיתוח של מערכות ותוכניות מורכבות ביותר לעמידה ביעדי תקציב, לוח זמנים וביצוע.

כטב״מים קלים בשמי אירופה

עוד חידוש במסגרת Paris air show דווח כי חברת  Sky Eye Systems מאיטליה המתמחה בפיתוח כטב”מים (כלי טיס בלתי מאויישים), משתמשת גם היא  בפלטפורמת ה- 3DEXPERIENCE בענן כדי לנהל את תהליך האישור של המל”ט הקל שלה, Rapier X-25. כלי זה זכה לאישור הבטיחות הגבוה ביותר שניתן על ידי ממשלת איטליה למל”ט במשקל זה, מה שהופך אותו למערכת היחידה בקטגוריית mini-class, שמורשית לטוס ללא הגבלה. ה- Rapier X-25מתוכנן ליישומים שונים הכוללים הגנה אזרחית, בקרת זיהום ופיקוח יבשתי, משקלו עד 25 ק”ג והוא מתהדר במשך טיסה של עד 10 שעות, טווח datalink של 90 ק”מ ויכולות מתוחכמות של ה-Onboard sensor payload. הכלי עומד בדרישות הקפדניות של ה-  DAAA האיטלקי (Italian Directorate of Air Armaments and Airworthiness) לכשירות אוירית וכשירות צבאית וזוכה גם להכרה של נאטו, מה שמאפשר לו להתפשט גם למדינות אחרות באיחוד האירופי.

קרדיט: יח”צ

לדברי פיליפו קאראסי, מנהל מסחרי ראשי בחברת Sky Eye Systems ״כעת, כאשר Rapier X-25 עבר את האישורים, אנו משתמשים בפלטפורמת 3DEXPERIENCE כדי לפתח דגמים אחרים, שחולקים חלק מהטכנולוגיה, ולהבטיח שהשינויים שעשינו בקונפיגורציות של ה- Rapier יעבדו גם בדגמים אלו. הענן מקצר לנו את ה-time to market ואת הפיתוח של מערכות חדשות ושל אפליקציות ספציפיות. המטרה שלנו היא לחסוך לפחות 30% בזמן פיתוח המוצר תוך עמידה באבני דרך מרכזיות”.

פלטפורמת 3DEXPERIENCE בענן מסייעת לחברות להאיץ את מחזור החיים של המוצר משלב הרעיון ועד לאישור, תוך השגת יתרון ראשוני קריטי”, אמר דיוויד זיגלר, סגן נשיא לתעשיות התעופה וההגנה, דאסו סיסטמס. “בתוך שלוש שנים, Sky Eye Systems מינפה את המתודולוגיות המוכחות של הפלטפורמה ואת ה-Best Practices  שלה ל-compliance בתעשיית התעופה וההגנה כדי לפתח את אחד המל”טים הבטוחים, היעילים והמתוחכמים בשוק בקטגוריית המשקל שלו. דרכי עבודה חדשות פותחות הזדמנויות חדשות ליצור חדשנות בת קיימא”.

ברנרד שארלס, יו”ר ומנכ”ל, דאסו סיסטמס קרדיט: יח”צ


קרדיט: יח”צ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות