חדשות היום

Lightning Motorcycles מאיצים לספרי השיאים של מירוצי רכבים חשמליים

מייד לאחר הרכיבה הראשונה, השתכנעתי שאופנועים חשמליים הולכים להיות עסק.האופנועים מספקים תחושת מומנט בלתי מוגבל, בלי רעידות, רעש וחום – התחושה כמעט קסומה.”

זה היה ניסיונו של ריצ’רד האטפילד, מייסד ומנכ”ל Lightning Motorcycles Corporation, אשר מחזיקה כעת בשיא מהירות היבשה של אופנועים חשמליים, העולה על 346 קמ”ש.החברה, אשר נמצאת בסן קרלוס, קליפורניה, נוסדה בשנת 2007, מספר רחובות בודד מחלוצת רכבים חשמליים נוספת – טסלה.

ברק מכה ושובר את שיא מהירות היבשה

לאחר שהתלמד ברכבים חשמליים בסוף שנות ה-90 בפיתוחה של פורשה חשמלית, האטפילד, רוכב אופנוע מושבע, שם את מטרתו ליצור אופנוע הממנף את אותה הטכנולוגיה.   לאחר שפיתח אבות טיפוס מוקדמים עם עיצוב אופנוע חשמלי מקורי משלו, האטפילד צייד את האופניים הבאים שלו במנוע של טסלה, ובכך נולדה Lightning.

“לקחנו את האירוע למשטחי המלח בבונוויל, ושם שברנו שיא העמד על טילו 35 שנים”, אמר האטפילד. “אנחנו עדיין מחזיקים בשיא בונוויל – SCTA (איגוד התזמון של דרום קליפורניה) שאושר על 347.557 קמ”ש – בנוסף ל-340.6 באפיק היבש באל מיראז.’

חידוד חווית הרכיבה החשמלית ברמה עולמית בעזרת מודולי כוח

האתגרים הבאים היו טווח וזמן טעינה. כיום, האופניים המובילים של Lightning מופעלים בטווח של יותר מ-273 קילומטר ויכולים להיטען ל-80 אחוז תוך 10 דקות.

ככל שהאופניים של Lightning השתכללו, האלקטרוניקה שלהן דרשה יותר כוח, אך לא יותר משקל.ניהול רעשים חשמליים ברכב קל וקומפקטי תמיד מהווה אתגר.Lightning אימצה את ממיר Vicor DCM4623 DC-DC לכל מוצריה, כדי להפעיל את אלקטרוניקת הבקרה 12V, מערכת התאורה, ומכשור המחוונים והחיישנים.החלטה אשר האטפילד ייחס לאמינותם המעולה, כמות רעש נמוכה, צפיפות הספק וניהול תרמי מעולה.

Lightning אימצה את ממיר Vicor DCM4623 DC-DC לכל מוצריה, כדי להפעיל את אלקטרוניקת הבקרה 12V, מערכת התאורה, ומכשור המחוונים והחיישנים. ממיר זה הינו בעל צפיפות הספק גבוהה, קל משקל ומהווה פתרון חסכוני ביותר

איזון בין מהירות וביצועים

עבור האטפילד, בעוד שהשיאים חשובים, חווית הרכיבה על אופנוע חשמלי היא המספקת ביותר.

“זו פשוט תחושה יותר מתקדמת”, אמר. “לא צריך תיבת הילוכים, לא צריך להעביר הילוך, ויש לך מומנט בלתי מוגבל לאורך כל פס הכוח.”

DCM™ הינו סימן מסחרי של Vicor Corporation.


Credit: Lightning Motorcycles Corporation

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות