חדשות היום

הסטארטאפ Senser של יוצאי DriveNets נחשף עם גיוס של 9.5 מיליון דולר כדי לקצר ולמנוע השבתת מערכות בארגונים

חברת הסטארטאפ Senser, המפתחת פלטפורמה המקצרת ומונעת השבתות של מערכות המחשבים בארגונים, נחשפת עם גיוס סיד של 9.5 מיליון דולר. בהובלת קרן Eclipse ובהשתתפות Amdocs Ventures ומשקיעים פרטיים בהם עידו סוסן, מייסד משותף ומנכ”ל DriveNets, תמיר כרמל, מייסד תן ביס ואסף ונד, מייסד ויו”ר Hippo.

Senser היא פלטפורמת AIOps שמספקת תמונת מצב של המערכות הדיגיטליות של הארגון בענן ובשרתים ללא צורך בשינויי תוכנה או סביבה. הפלטפורמה רותמת את הכוח של טכנולוגית eBPF המהפכנית לאיסוף דאטה עמוק ולא פולשני מתוך מערכות מבוזרות, ומשתמשת בלמידת מכונה (ML) כדי לזהות באופן אוטומטי גורמים להפסקות או ירידה באיכות הביצועים שלהן, תוך האצת הזמן לאיתור ותיקון בעיות. השימוש במערכת מביא להפחתה דרמטית בהוצאות התחזוקה של מערכות הארגון ושמירה על אמינות פעולתן.

החברה הוקמה בשנת 2021 על ידי אמיר קריידן (מנכ”ל), אור שדה (סמנכ”ל מוצר) ויובל לב (סמנכ”ל טכנולוגיות). שלושת המייסדים הכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידת מצו”ב ושימשו בהמשך בתפקידים מרכזיים במערך הפיתוח של היוניקורן Drivenets. ב-2022 השתתפה Senser במחזור השישי של מאיץ הסטארטאפים של Intel Ignite. החברה מעסיקה 17 עובדים, כולם בישראל.

השימוש הגובר בפלטפורמות ענן, מיקרוסרוויסים וממשקי API, הביא לכך שסביבות הענן הפכו למורכבות מאוד ומחייב חברות להקצות משאבים רבים לניטור ובקרה של התשתית והיישומים המבוזרים. ניטור יישומים וביצועים (APM) מהווה כיום מרכיב מרכזי של 30%-20% מהוצאות תשתיות המיחשוב של ארגונים. לכך מתווספות ההוצאות בהקצאת משאבים הנדסיים ייעודיים לצורך הגדרתם, התאמתם, וניתוח ותחזוקה של טכנולוגיה למעקב אחר פעולת המערכות, ככל שסביבת הענן של החברה מתפתחת.

כלי הניטור המסורתיים הנמצאים כיום בשימוש תוכננו לבחון חלקים ספציפיים בסביבת החברה, לדוגמה תשתית, יישומים או רשתות כל אחד באופן נפרד. כתוצאה מכך, קבלת תמונה מלאה של אופן התנהגות השירותים דורשת עבודת התאמה, שינויי קוד והתערבות בסביבת הריצה, ואיסוף מידע ממספר רב של שכבות. פתרון בעיות וכשלים מבוצע עדין לעתים קרובות באופן ידני ונמשכים זמן רב מדי, כפי שמעידות הפסקות שרות יקרות, כולל אצל ענקיות הטכנולוגיה. הפלטפורמה של Senser מתריעה באופן מידי על כל ירידה בתפקוד המערכות, עוד טרם השבתתן, ומסייעת לחברות לנהל את סביבת הפרודקשן באופן רחב. כולל מעקב אחר ביצועים, זיהוי נקודות כשל שגוזלות ממשאבי הארגון או ירידה בחוויית השירות של משתמשיה.

אמיר קריידן, מייסד משותף ומנכ”ל Senser: “השבתת מערכות המיחשוב עולה בממוצע לארגונים גדולים מיליון דולר בשעה ולאובדן אמון של לקוחות שפוגע בהם גם לטווח ארוך. בנינו את Senser כדי להקל על אנשי SRE ו-DevOps לפתור בעיות במהירות. לקוח Senser ממוצע מפחית את הזמן הממוצע לזיהוי תקלה (MTTD) ב-83%, תוצאה שמתאפשרת מכיוון ש-eBPF מאפשר נראות מיידית של מערכות הייצור וה-ML מספקת תשובות והמלצות לפעולה, במקום להסתפק בהתרעות.”

ליאור סוסן, שותף מייסד ב-Eclipse, שהובילה את סבב הגיוס: “אפליקציות תעשייתיות 4.0, כגון אוטומציה של מחסנים או רובוטיקה, ואפליקציות מיפוי חיצוניות כמו ברחפנים, חייבות לפעול באופן אמין בנקודות הקצה על מנת לאפשר לחברות להתנהל באופן תקין. באמצעות השימוש הבסיסי ב-eBPF ולמידת מכונה, Senser מבטיחה שהאפליקציות הללו מתפקדות ברמות הגבוהות ביותר, תוך פתרון בעיות כמו העלות הגבוהה של של הגדרות התצורה והתחזוקה ומתן תובנות שימושיות יחודיות למשתמשים.” 

אוהד נועם, דירקטור הנדסה בחברת הבלוקצ’ין Consensys: “הטכנולוגיה של Senser מאפשרת לנו להשיג שליטה על הסביבה שלנו ללא צורך בציוד מיוחד. הפריסה נמשכת מספר דקות ומעניקה נראות אוטומטית של הסביבה המורכבת שלנו. Senser חשפה עבורנו מקומות שהיינו עיוורים להם בתוך המערכות שלנו ואשר לא נוטרו וחסכה לנו זמן יקר בזיהוי, ניתוח ופתרון אירועים של פגיעה בשירות.”


קרדיט: Senser

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות