חדשות היום

יינות יקב הר ברכה בטעימה ברחובות

שמחה רבה הייתה לי בלב וגם הנאה בעיניים כשישבתי בלובי של מסעדת ספרה הנמצאת בשולי העיר רחובות ופארק המדע, הסמוך, וצפיתי בעוד ועוד צעירים נכנסים ומתיישבים סביב שולחנות ארוכים, עליהם היו מונחות כוסות רבות שציפו ליין שימזג בהן. משמח היה לראות שיותר ויותר צעירים מצטרפים, בשנים האחרונות ונהנים מעולמו הגדול של היין, רב הסיפורים והטעמים, גם אצלנו בישראל.

הייתי אורחם של ניר לביא ורעייתו, בעלי יקב הר ברכה, בערב שהיה מוקדש לטעימת יינות היקב שהגיעו מרחוק , הותאמו וליוו את מנות המסעדה, הטעימות בהן נגסנו בין לגימה ללגימה. היו הרבה לגימות בערב הזה.

בהזדמנות זו הושקו גם שני יינות חדשי, ונמזגו לכוסות:

איש הרים – קברנה סובניון ספיישל רזרב אקסלוסיב אדישן 2018 – 85% קברנה סוביניון, 10% פטיט ורדו 5% מרלו. יושן 30 חודשים בחביות עץ אלון.  יין בצבע אדום בורדו חזק בעל גוף מלא ואפיצות עדינה. 15.5% אלכוהול

איש הרים – קברנה סובניון רזרב 2019 – הרכב הענבים של הממסך זהה. 15 חדשים יישון בחביות. יין עם תכונות דומות, אך טעמים שונים וגם אופי האפיצות והטעם השיורי בפה היה שונה. 15% אלכוהול. – אהבתיהו יותר.

את הערב, רב המשתתפים, אירגן והפיק נתי פאוסט מהבוטיק של נתי, ברחובות. הצגת היינות שנמזגו לכוסות במשך הערב, וסיפוריהם ביחד עם סיפורי הכרמים, נערכה ע”י ניר לביא :”היקב שלנו נולד מאהבה לארץ ישראל”.

משפחת לביא הגיעה להתיישב ולטעת ולטפח כרמי ענבים בהר ברכה – הר גריזים מתוך אמונתם שחבל ארץ שומרון הוא ערש תרבותו של עם ישראל.

בתחילה היו ענביהם מועברים לייצור יינות ביקבים שונים בארץ. בשנת 2007 , כשנולדה בתם החמישית תמה נעמי, ולאחר שראו איך אחרים נהנים מענביהם המשובחים הם החליטו להקים את יקב הר ברכה שהוא

 – ESTATE WINERYיקב נחלה, בו מייצרים יינות כשרים מהענבים שהם מגדלים בכרמיהם.

יקב מהר ברכה מייצר כ70,000 בקבוקי יין בשנה. בכרמים גדלים מספר זני ענבים וביניהם: קברנה סוביניון – מרלו – שירז – פטיט ורדו – קברנה פרנק – גוורצטרמינר.

היין הראשון שנמזג לכוסות בכניסה, למגיעים לאירוע היה רוזה 2022 קר, שיוצר מענבי קברנה סוביניון. זהו יין יבש עם חמיצות נעימה וטעימה בפה . הוא התאים לחידוד בלוטות הטעם בפה לצורך המשך טעימת עוד הרבה יינות בערב. היין יבש ופרחוני, קל ורענן.

נמזג לכוסות, כפתיח גם גוורצטרמינר,  מתקתק, קר וטעים.

לחיים טובים, חברים!

 

מנות המסעדה הוגשו לשולחנות בקצב מהיר ע”י הצוות המסור של  המקום – ספרה, ויינות יקב הר ברכה החלו להימזג לכוסות בקצב מהיר שבעתיים:

ניר לביא: ” שירז גדל טוב מאוד בכרמנו שבהר ברכה.  20 דונם כרמי שירז יש לנו שם. המיקרו אקלים, אצלנו מצמיח גם גפני ענבי מרלו מיוחדים ומשובחים”.

האדומים המיוחדים שגדשו את הכוסות היו גם:

שירז רזרב 2919 – החיך שלי אוהב מאוד את היינות המיוצרים מענבי שירז, משובחים.

שירז מרלו 2018.  אהבתי אותו יותר מאשר את קודמו, הצעיר יותר. הוא היה יותר נעים ומאוזן בפה.

שירז מרלו 2016

קברנה 2016

קברנה 2019 עם פטיט ורדו ומעט מרלו. יין מעניין באף ובפה ואהוב על החיך ואפי.

מרלו 2018  גוף מלא וייחודי.

לכוס הגיעה גם הפתעה בלתי צפויה ומעניינת: יין מרלו 2013. 24 חודש התיישנות בחביות עץ אלון. האף קצת היה מאוכזב מעקבות ריח חלש של טחב אבל בלוטות הטעם בפה לא אוכזבו ואהבו את הטעם הטוב בן ה10 שנים של היין. המרלו של הר ברעה שונה במרקמו וטעמו ממרלויים צפוניים..

ניר: ” שנת 2015 , הייתה שנת שמיטה בה שומרי שמיטה לא מייצרים יינות רגילים. בצרנו שירז ומרלו והעברנו ליקבי ירושלים לצורך ייצור יינות לצריכת אוצר בית דין, בזול. אנשים אהבו מאוד את היינות וקנו אחר שנת השמיטה ביקב יינות זהים כמויות, בארגזים. האנשים אוהבים מאוד את יינות השירז והמרלו, שלנו.”

(עניין אותי ובדקתי מהו ‘אוצר בית דין’. למדתי שזו מצוות השמיטה בשנה השביעית. ‘אוצר בית דין’ היא אפשרות מעשית וחשובה לקיום מצווה זו. נעשית תמיכה באופן מעשי בחקלאי אשר הפקיר את הכרם שברשות בגלל איסור הבציר לייצור יין כרגיל, ובית הדין לקח על עצמו את המשך הטיפול בכרם בכדי שהציבור יוכל ליהנות מהענבים של שנת השמיטה. בית הדין משלם לחקלאי לפי ההוצאות והטיפול בקרקע, ומנחה אותו מהם המלאכות המותרות לצורך הקיומי בלבד. החקלאי מקבל על עצמו את הוראות בית הדין, ופועל כך במשך כל השנה. הענבים מגיעים ליקב וגם שם בית הדין עוקב, על כל התהליך ומאשר אילו הוצאות ניתן להוציא על ייצור היין ואילו לא ניתן משום שהם ייקרו את מחיר היין ללא צורך. כך מתקבל יין זול מאוד.)

עוד הרבה פרטים על יינות יקב הר ברכה אפשר למצוא באתר היקב https://www.brachawineries.com/ ובטלפון: 052-5775156 ולשמוע מידע גם על הכרמים ומתי אפשר להגיע ליקב  לטעום ולבקר בכרמים.

המון תודות למארחי בערב המיוחד והטעים ושפע הצלחה בכרמים וביקב הר ברכה.
לחיים !!!


ישראל פרקר www.winesisrael.com

תגובות סגורות