חדשות היום

אפליקציית “מקום בטוח” היא סיוע אזרחי לפינוי התושבים – לא משאירים אף אחד לחיות במקלטים

כמות חדרי בתי המלון בישראל קטנה מכמות העקורים ותושבים באזורי ירי מוגבר. ארוח אצל אנשים שפותחים את דלתם וליבם, יסייע ליותר מתושבי ישראל לעבור את התקופה באזורי התרעננות ולא במקלטים

אפליקציית “מקום בטוח” פותחה לסיוע בפינוי תושבים משטחי ירי מוגבר, כדי שלא יישארו לחיות במקלטים. היוזמה מאפשרת למצוא מקום לשהות בו ברחבי הארץ אצל מארחים אדיבים, אנשים פרטיים או ארגונים. אשר פותחים את דלתם וליבם לתושבי ישראל, שנעקרו ממקום מגוריהם או שמצאו עצמם בשטחי ירי מוגבר.

ישראל נכנסת לארוע של פינוי אוכלוסייה בהיקפים גדולים, שקיימת בעיה במלאי חדרי המלון בישראל המוערך בכ-50 אלף חדרים. לכן, הרחבת היקף מקומות הארוח יכולה לספק מענה לכמות גדולה יותר של מפונים. נוסף לכך, עבודה המבוססת על עבודה ידנית עורכת זמן רב יותר ולכן כלים דיגיטליים כמו האפליקציה יכולים להאיץ את הטיפול.

מאחורי האפליקציה עומדים צוות של מתנדבים האחראים על תפעולה, בשיתוף פעולה עם חברת סטארטאפ ישראלית שבנתה ומתחזקת את הצד הטכנולוגי. יחד הם הרימו את הפרויקט מתוך יוזמה חברתית לאומית. האפליקציה עובדת דרך הטלפון או דרך הדפדפן במחשב בקישור:

https://safe-zone.spiritt.app/

אפשר להירשם באפליקציה כמארח או כאורח, ולהציע מקום ארוח במיקום בטוח או לחפש אחד לפי סינונים קלים. כמו מיקום גיאוגרפי, כמות האנשים המחפשת ארוח יחד כקבוצה, סוג המיגון בשטח – ממ”ד או מקלט, האם המקום כשר, האם הוא ידידותי לבעלי חיים, אפשרות לראות צילום של מקום הארוח ועוד.

לדברי מנכ”ל חברת הסטארטאפ: “ראינו שכל העשייה החשובה מנוהלת בטבלאות אקסל באופן ידני, או בקבוצות ווטסאפ, מה שמקשה על אנשים למצוא פתרון ומאט מאוד את קצב הטיפול. יש לנו בחברה את הידע כדי לייצר פתרון כזה אז הרמנו את הכפפה לבנות את האפליקציה ולשתף פעולה עם צוות המתנדבים המדהים. אנא הפיצו את המיזם כדי שנגיע ונעזור לכמה שיותר אנשים עקורים ומפונים. ובפניה לאנשים העומדים מאחורי יוזמות דומות שרוצים להאיץ את העשייה, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר דרך האתר ויחד לאחד כוחות. כך נוכל להאיץ את הטיפול בכמה שיותר תושבי הארץ המחפשים מקום בטוח.”


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות