חדשות היום

גל אדמתי מונה למנכ”ל חברת הסטארטאפ Fungit Biosolutions

גל אדמתי, חבר קיבוץ דורות שבנגב המערבי, מונה למנכ”ל חברת הסטארטאפ Fungit Biosolutions, המפתחת פתרונות ביולוגיים להארכת חיי המדף של תוצרת חקלאית, להגדלת התפוקה ולהתמודדות עם מצבי אקלים קיצוניים על מנת לשפר ביטחון תזונתי.

גל הוא בעל ניסיון רב בתחום ניהול מו”פ בחברות טכנולוגיות. הוא שימש מנהל פרויקט פיתוח ב-NLT SPINE וכמנהל תוכנית ב- EyeYon Medical ומכהן כ-COO ב- Nanopass Technologies. בשנה האחרונה שימש כראש תחום פיתוח עסקי למיזמים בחממת InNegev, שבמסגרתה פועל הסטארטאפ Fungit.  גל הוא בעל תואר ראשון בהנדסת ביו-רפואית ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות באסטרטגיה מאוניברסיטת תל אביב.

הטכנולוגיה שמפתחת חברת Fungit היא מעין “כיפת ברזל” לתוצרת החקלאית, היא מאפשרת להתמודד עם פגעי הרקב של תוצרת חקלאית, להאריך חיי מדף ולהגן על הפירות והירקות לאורך זמן. הטכנולוגיה מבוססת על מיקרואורגניזמים אשר משתלבים באופן סינרגיסטי עם רקמות הצמח השונות ותורמים לחיזוק מערכות ההגנה של הפרי או הצמח כולו ולמעשה משמשים כ”פרוביוטיקה צמחית”. נוכחותם של מיקרואורגניזמים חיוביים אלו משפרת את יכולת הצמח להתמודד עם מיקרואורגניזמים מזיקים, כמו גם עם נזקים אקלימיים קיצוניים. מטרת הטכנולוגיה הינה להרחיב את השימוש בכלים ביולוגיים ידידותיים לסביבה בחקלאות הישראלית והעולמית וזאת כדי להתמודד עם הגידול העולמי באוכלוסיה והביקוש הגובר למזון. החברה הוקמה בשנת 2022 על ידי ד”ר ליאת אברהמי מויאל, המכהנת כיום כ-CTO ועל ידי ד”ר שמעון לכט. 

גל אדמתי: “את חברת Fungit אני מכיר כבר כמעט שנה, מיומי הראשון בחממת InNegev ואני גאה לקבל את ניהולה. זו חברה מדהימה עם יזמים מקצועיים ומסורים שמטרתם לשנות את העולם לטובה ולייצר פתרון לאתגר הביטחון התזונתי תוך כדי.  ראיתי ובחנתי לא מעט חברות בשלבים שונים ובמסגרת תפקידי ביצירת מיזמים, ו-Fungit בלטה בטכנולוגיה הייחודית שלה. החברה נמצאת במקום הנכון ובזמן הנכון לחולל שינוי מהותי בבטחון התזונתי הגלובלי תוך שימור איכות הסביבה ובעלויות תחרותיות מאוד. החברה נכנסה בהצלחה לשנתה השנייה של תקופת החממה בסיוע של הרשות לחדשנות ונמצאת במגעים עם משקיעים המעוניינים להשקיע בחברה צעירה עם טכנולוגיה מבוססת, על מנת להמשיך את הפיתוח ולצאת לשווקים עם מוצר ראשון. במיוחד בימים אלה, אנחנו חייבים לעצמנו להמשיך ולקדם את ערכינו.”

חממת InNegev, הפועלת בפארק עידן הנגב סמוך לבאר שבע, הוקמה בשנת 2020 במטרה לחזק את ההייטק בדרום המדינה ולעודד יזמות והקמת סטארטאפים חדשים בנגב. במסגרת החממה פועלים כיום 11 סטארטאפים בתחומי טכנולוגיות אקלים כגון חקלאות, מים, פודטק, אנרגיה, רובוטיקה ועוד. InNegev מייצגת שיתוף פעולה חסר תקדים בין  גופי השקעה גלובליים כמו קרן אלפא קפיטל, קרן “ימין” וקרן “חצרים”, תעשיות בינלאומיות מובילות מדרום הארץ בהם החברות סודהסטרים, נטפים ודולב, וכן מכללת סמי שמעון והמועצה האזורית בני שמעון. החממה פועלת בשיתוף עם גורמים מגוונים כגון אוניברסיטת -בן גוריון, מכללות, מרכזי מו”פ ממשלתיים, תעשיות בינלאומיות ורשויות מקומיות.

ארנון קולומבוס, מנכ”ל InNegev: “החממה הטכנולוגית מהווה מעבר לגוף השקעות לאומי, גם מרכז לפיתוח הייטק ועסקים טכנולוגיים בנגב, מרכז העשרה והשראה לצעירים ומוקד משיכה לאקדמאים ואנשי הייטק שיבואו לאתגרי הנגב.  דווקא בימים קשים אלו למדינה, חובה עלינו להמשיך ולדאוג להתיישבות בנגב, לאיכות החיים, לעתיד הכלכלי ולשותפות והשכנות של התושבים היהודיים והבדואים במדינת ישראל. אני משוכנע שגל אדמתי, שכעת מפונה מביתו בקיבוץ דורות, יהיה חלק מהחזרה שלנו ליישב את חבל הארץ הזה עם כלכלה פורחת שגם מייצרת פתרונות לטובת כלל תושבי העולם – אילו הערכים שלנו”

קרדיט: אלכס אילחנוב


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות