חדשות היום

סינופסיס מכריזה על Synopsys.ai Copilot, כלי GenAI פורץ דרך להאצה של תכנון שבבים

שיתוף פעולה אסטרטגי הביא לשילוב שירות Microsoft Azure OpenAI במטרה להביא את עוצמת ה-GenAI לעולם הנדסת הסמיקונדקטורים

סינופסיס (Nasdaq: SNPS) הכריזה על יכולת בינה מלאכותית יוצרת (GenAI) פורצת דרך להאצה של תכנון שבבים, Synopsys.ai Copilot. היכולת החדשה היא תוצר של שיתוף פעולה אסטרטגי עם מיקרוסופט שמטרתו לשלב את שירות Azure OpenAI שמביא את העוצמה של ה-GenAI לאחד מהאתגרים ההנדסיים המורכבים ביותר – תהליך התכנון של שבבים.

סינופסיס היא המובילה העולמית בתחום ה-EDA (Electronic Design Automation) של שבבים ומילאה תפקיד חלוצי כשהציגה את חבילת ה-EDA הראשונה בשוק המונעת על ידי AI, Synopsys.ai. שירות Azure OpenAI מספק ללקוחות גישה למודלי ה-LLM (Large Language Models), באמצעות היכולות המוכנות לשימוש של Microsoft Azure. שתי החברות שיתפו פעולה בכדי לתמוך בפיתוח של Synopsys.ai Copilot על ידי סינופסיס ושילבו יחד את יכולות הבינה המלאכותית היוצרת של Azure OpenAI Service עם כלי תכנון השבבים וה-IP המובילים של סינופסיס בכדי לסייע לצוותי הנדסה להאיץ את הזמן לשיווק ולטפל במורכבות מערכתית באמצעות כוחה של שיח הבינה המלאכותית.

“תעשיית הסמיקונדקטור נמצאת במירוץ לפיתוח כוח חישוב מהיר, יעיל וממוטב יותר, מהלך שגורם גם למורכבות. בו בזמן, אנחנו צפויים למחסור של 15% עד 30% בכוח עבודה של מהנדסי תכנון שבבים עד שנת 2030”, אמר שנקר קרישנמורטי, מנהל קבוצת ה-EDA של סינופסיס. “תכנון המונע על ידי AI יכול לעזור לטפל באתגרים אלה. סינופסיס מילאה תפקיד חלוצי בתחום התכנון המונע על ידי בינה מלאכותית כשהצגנו את חבילת ה-EDA שלנו מדגם Synopsys.ai. כעת, כשאנחנו עובדים במשותף עם מיקרוסופט, אנחנו לוקחים את התכנון המונע על ידי AI לרמה הבאה, עם יכולת יוצרת כמו בינה מלאכותית שיחתית שאותה אנחנו מספקים ב-Synopsys.ai Copilot הראשון”.

ההכרזה החדשה מתבססת על חזון של חדשנות משותפת של שתי החברות. בשנת 2022, סינופסיס הציגה את פתרון ה-SaaS EDA הראשון בשוק המונע על ידי Microsoft Azure.

“ההיסטוריה שלנו עם סינופסיס בנויה על בסיס חזון משותף להאצת החדשנות בשבבים באמצעות מחשוב ענן ו-AI”, אמר קורי סנדרס, סגן נשיא תאגידי במיקרוסופט. “צוותי ההנדסה של מיקרוסופט עבדו באופן הדוק עם סינופסיס כדי להביא את העוצמת מחוללת התמונה של הבינה המלאכותית היוצרת ל-EDA, מהלך שיעצים את מתכנני השבבים המשתמשים ב-Synopsys.ai Copilot בעזרת תשתית ה-AI, המודלים ומערך הכלים הטובים ביותר הבנויים על גבי Microsoft Azure”.

שיתוף פעולה זה מיועד לספק:

  • חוויות חדשות המונעות על ידי AI: Synopsys.ai Copilot עובד לצד מתכננים המשתמשים בכלי סינופסיס מדי יום, ומאפשר בינה מלאכותית שיחתית בשפה טבעית, לרוחב צוות התכנון. Synopsys.ai Copilot, הפתרון הראשון מבין קו מוצרים בעלי יכולות בינה מלאכותית יוצרת שתספק סינופסיס, מיועד ללמוד כישורים חדשים ולצמוח יחד עם צורכי הצוותים. כך הוא יקל על יצרני שבבים לשפר את התפוקה ולהשיג יעדי תכנון בכל שלבי תכנון השבב, החל מחקירה של ארכיטקטורת המערכת, דרך התכנון ועד לייצור.
  • תשתית AI בהיקף גדול: Synopsys.ai Copilot ניתן לפריסה באתר החברה או בסביבת מחשוב ענן והוא משלב את תשתית המחשוב עתירת הביצועים העובדת לפי דרישה של Microsoft Azure עם הזמינות, המחיר המשתלם והיכולת לטפל בעומסי עבודה של AI עבור תכנון מתקדם של שבבים ויישומי אימות.
  • תכנון בטוח ואחראי: שיתוף הפעולה מבוסס על מיקוד משותף בבניית מערכות AI אחראיות, בטוחות וראויות לאמון. מטרת מסגרת העבודה הזו היא לקדם את הפריסה הבטוחה של טכנולוגיות AI ליצירת יישומים מבוססי-סיליקון.

השילוב של יכולות תכנון המונעות על ידי AI אשר זמינות בהיקף גדול על גבי תשתית עתירת ביצועים יכול לספק שיפור חד בתמיכה ביכולתם של צוותי הנדסה ליצור חדשנות בצורה מהירה ויעילה יותר. Synopsys.ai Copilot זמין כעת ללקוחות ראשונים. מידע נוסף ניתן למצוא בכתובת Synopsys.ai.


שנקר קרישנמורטי, מנהל קבוצת ה-EDA של סינופסיס- קרדיט צילום: סינופסיס.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות