חדשות היום

ד”ר ענת בונשטיין מונתה לשותפה בקרן Mobilion Ventures המשקיעה בסטרטאפים בתחום התחבורה החכמה

בונשטיין שימשה כמנהלת התוכנית הלאומית לתחבורה חכמה ותחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה, הובילה להקמת מרכזי פיתוח בישראל של מספר חברות רכב עולמיות. ריכזה את פעילותם של 11 משרדי ממשלה בתחומים אלו ושימשה יו”ר ועדת ההיגוי של EcoMotion, הקהילה המובילה בישראל בתחום ה-Smart Mobility

ד”ר ענת בונשטיין מונתה לשותפה בקרן Mobilion Ventures, המשקיעה בסטארטאפים בשלבים מוקדמים בתחום האוטוטק והתחבורה החכמה. Mobilion Ventures היא קרן הון סיכון גלובלית, הפועלת מישראל ומשקיעה בסטרטאפים בשלבים מוקדמים בתחום התחבורה החכמה עם התמקדות מיוחדת בפתרונות חדשניים של Sustainable Mobility ושירותי רכב דיגיטליים.

בונשטיין היא בעלת ניסיון רב שנים בעולם בתחום התחבורה החכמה, היא שימשה כמנהלת התוכנית הלאומית לתחבורה חכמה ותחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה, במסגרת תפקידה פיתחה את רשת הקשרים האסטרטגיים עם התעשייה העולמית והובילה להקמת מרכזי פיתוח בישראל של מספר חברות רכב עולמיות. כמו כן, ריכזה את פעילותם של 11 משרדי ממשלה בתחומים אלו ותמכה בכ-50 מיזמים ופיילוטים. בנוסף, שימשה יו”ר ועדת ההיגוי של EcoMotion, הקהילה המובילה בישראל של יזמים ישראלים בתחום ה-Smart Mobility. בתפקידה האחרון היא שימשה סמנכ”לית פיתוח עסקי בחברת City Transformer, סטארטאפ שפיתח כלי רכב חדשני לניידות עירונית חכמה וקידמה שיתופי פעולה עם חברות רב-לאומיות בתחום הרכב. ענת עמדה בראש הועידה השנתית העולמיתSmart Mobility Summit, שהיתה ועידת הדגל הישראלית לקידום שיח בינלאומי בתחום התחבורה החכמה, והובילה את צוות המייסדים של המרכז האקדמי הישראלי לניידות חכמה. בנוסף, ענת מכהנת כדירקטורית במכון הלאומי לאגירת אנרגיה, חברה בפורום המנהיגות הישראלי ומרצה בתוכנית הניידות CAAS במסגרת אוניברסיטת סנט גאלן בשוויצריה. ענת בעלת תואר שני ודוקטורט בביוכימיה מאוניברסיטת תל אביב.

בונשטיין מצטרפת לשותפי מוביליון ונצ’רס אבי פלדמן, השותף המנהל, עידן כץ, אייל זבדה וגאל אסקריב. הקרן מגובה על ידי צוות שותפים אסטרטגיים ומשקיעים מתעשיית הרכב העולמית, בהם Nexus Automotive international, Mitsubishi Corporation, BorgWarner, יצרני רכיבים ברכבים, מפיצים ומפעילי ציי רכב רבים מהארץ והעולם. מוביליון פועלת כפלטפורמה ייחודית שבה היא מסייעת לטכנולוגיות, שירותים ומוצרים חדשניים להאיץ את צמיחתם בשווקים העולמיים באמצעות גישה ישירה לערוצי הפצה בשלב ה-Aftermarket של עולם הרכב. על ידי גישה ישירה לערוצי הפצה אלו, הקרן מאפשרת גידול מהיר יותר בהכנסות, מסייעת לסטארט-אפ בהטמעת המוצר אצל לקוחות מהתעשייה, מפחיתה את הסיכונים הכרוכים בהשקעה ומגדילה את ערך הסטארט-אפ.

הקרן השקיעה עד כה ב-11 חברות בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר. כיום מוביליון מגייסת את הקרן השנייה שלה בסך 100 מיליון דולר, מרחיבה את בסיס השותפים הבינלאומיים והאסטרטגיים, ואת פעילות ההשקעות באירופה עם פתיחת משרד ראשון בפריז.

אבי פלדמן, מייסד משותף ומנכ”ל Mobilion Ventures: “אנחנו מקדמים בברכה את הצטרפותה של ענת לקרן. הניסיון העשיר שלה במגוון התפקידים שמילאה בתחום התחבורה החכמה במגזר הציבורי והפרטי, ההכרות העמוקה עם קהילות היזמים, החברות והמשקיעים בארץ ובעולם ועם מאות רעיונות ויוזמות, שחלקם הפכו לחברות סטאטראפ מצליחות, יסייעו למוביליון בהרחבת פעילות ההשקעה בחברות מבטיחות וליווי חברות הפורטפוליו של הקרן.”

ד”ר ענת בונשטיין: “אני שמחה וגאה להצטרף לקרן, וביחד עם השותפים האחרים לקדם את פעילותה ברמה הבינלאומית. לאור אופן הפעולה הייחודי של קרן זו והתמחותה, אין לי ספק שנצליח לסייע לסטארטאפים ולשותפים לפרוץ בזירה הבינלאומית ולמצב את הקרן כאחת הקרנות המובילות בעולם בתחום התחבורה החכמה”.


קרדיט: Mobilion Ventures

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות