חדשות היום

OurCrowd הודיעה על סגירה ראשונה ל-Israel Resilience Fund, קרן חוסן לתמיכה במגזר ההיי-טק בישראל

 OurCrowd הודיעה על סגירה ראשונה ל-Israel Resilience Fund, קרן חוסן לתמיכה במגזר ההיי-טק בישראל

הקרן קיבלה כבר התחייבויות השקעה של 13 מיליון דולר ואישרה החודש השקעה ב-8 סטארט-אפים

בין החברות בהן הקרן צפויה להשקיע: סטארט-אפים שנאלצו להתפנות מקריית שמונה ומשדרות וסטארט-אפים שרבים מעובדיהם גויסו למילואים

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, גוף ההשקעות הפעיל ביותר בהון סיכון בישראל, הודיעה היום על סגירה ראשונה של Israel Resilience Fund, קרן חוסן לתמיכה במגזר ההיי-טק בישראל המתוכננת להיקף של 50 מיליון דולר. הקרן, שתשקיע בסטארט-אפים המתמודדים כיום עם קשיי התקופה, קיבלה כבר התחייבויות השקעה בהיקף של 13 מיליון דולר ואישרה החודש השקעות ב-8 סטארט-אפים. OurCrowd לא תגבה דמי ניהול ודמי הצלחה עבור פעילות הקרן.

הקרן צפויה להשקיע בלמעלה מ-50 סטארט-אפים שנפגעו ישירות מהמשבר או כאלה המפתחים פתרונות קריטיים הקשורים למצב הביטחוני כגון: ההשפעה הסביבתית של המלחמה, רפואת חירום, ביטחון תזונתי, אבטחת סייבר, ניטור מדיה, בינוי ושיקום ותחומים נוספים. מספר גדול של חברות סטארט-אפ פנו לקרן בבקשות להשקעה ו-8 מהן נבחרו החודש וצפויות לגייס הון מהקרן. 4 מהחברות הללו לא נכללו עד עתה בפורטפוליו של OurCrowd.

בין החברות בהן הקרן מתעתדת להשקיע:

BlueTree – אשר פיתחה טכנולוגיה קניינית להפחתת סוכר במשקאות טבעיים. לאחרונה נאלצה החברה לפנות את משרדיה בקריית שמונה.

Carrar – חברה שמתמחה במערכות לניהול חום שמפיקות סוללות של כלי רכב חשמליים. החברה נאלצה לפנות את משרדיה בשדרות עם פרוץ המלחמה.

Edgybees – חברה שמשתמשת בצילומי לוויין וצילומים בתנועה כדי לספק תובנות לפעולה. הפתרון שלה משמש כבר כיום להצלת חיי אדם.

Verobotics – פיתחה רובוט אוטונומי המשמש לתחזוקה פרואקטיבית של סביבות שונות. חלק משמעותי מצוות החברה משרתים כיום במילואים.

ד”ר שי הר-נוי, מנכ”ל EdgyBees: “אנו נרגשים לקבל השקעה זו במיוחד לאור העובדה שהטכנולוגיה שלנו היא קריטית לפעילויות של צה”ל. בעת שרבים מעובדינו משרתים במילואים, ההשקעה בנו היא הבעת אמון בטכנולוגיה ובצוות שלנו ובמאמצים שלנו לתמוך במאמץ המלחמתי”.

קרן החוסן תפעל לגייס השקעות נוספות מקרנות אחרות של OurCrowd, מקרנות הון סיכון, וממשקיעים מהרשת הגלובלית של OurCrowd וכן תחתור למינוף מימוני דרך תוכניות תמיכה ממשלתיות שהוקמו בעקבות המשבר.

פעולות הקרן מנוהלות על ידי ג’ף קופייצקי, מנהל בעל ניסיון עשיר של למעלה מ-15 שנים בתעשיית ההיי-טק בארה”ב ובישראל. קופייצקי מכר לאחרונה את חברת Jeeng שהייתה בבעלותו לחברתOpenWeb  בסכום של 100 מיליון דולר. יחד עם קופייצקי התגייסו לפעילות הקרן גם נועם קייזר, לשעבר שותף באינטל קפיטל ומשקיע בקרנות Gemini Israel Partners ועופר הייטק, וכן ליאת סברדלוב, שותפה בצוות ההשקעות של OurCrowd.

ג’ף קופייצקי, מנהל קרן החוסן של OurCrowd: “בגלל הקושי לגייס הון עקב התנאים בשוק ההון סיכון, חברות רבות המפתחות טכנולוגיות ייחודיות עם התאמה חזקה לצרכי השוק שנהנו מתנופה עסקית, מתקשות עתה להמשיך בפעילות וזקוקות להון, אך נתקלות באווירה עסקית המקשה על גיוס. סטארט-אפים אינם יודעים מתי משקיעים בינלאומיים יחדשו את ההשקעות שלהם בארץ והם מחכים שהעימות ישכך. נוסף על כך, חברות טכנולוגיות רבות מתמודדות עם אתגרים תפעוליים לאור העובדה שרבים מאנשי המפתח שלהן גויסו ואחרות נאלצו להתפנות מאזורים סמוכים לקרבות ועקב מטחי טילים המאיימים על המשך פעילותן העסקית. החברות הללו מפגינות עמידות עסקית אך רבות מהן זקוקות לגיוס הון כדי להמשיך את הפעילות, לצלוח את המשבר ולהיערך להצלחה אחריו”.

יזהר שי, לשעבר שר המדע והטכנולוגיה ושותף השקעות בקרן Disruptive AI שהצטרף למועצה המייעצת של הקרן, שבנו נפל ביום הראשון למלחמה בקרב בכרם שלום: “המשימה שלי היא לכבד את זכרם של אלה שנפלו ב-7 באוקטובר ולהקים 1,000 חברות חדשות לזכרם של קורבנות המלחמה. קרן החוסן היא בדיוק מה שאנו צריכים כדי ליצור הזדמנויות וצמיחה ולהביס את אלה שכל שאיפתם היא להרוס”.

ג’ון מדבד, מייסד ומנכ”ל OurCrowd: “חברות רבות מגובות הון סיכון בישראל מתמודדות מזה זמן עם האטת ההשקעות של קרנות הון סיכון גלובליות ועתה הן מתמודדות עם קשיים גדולים הרבה יותר הנובעים מהמלחמה – שמחייבת השקעות מיידיות וממוקדות. קרן החוסן תחתור לספק למשקיעים החזרים יוצאי דופן באמצעות ניצול הערכות השווי הנמוכות שמאפיינות את השוק הנוכחי תוך תמיכה במספר רב של סטארט-אפים על מנת שיוכלו לשרוד את המשבר ולפרוח בטווח הזמן הרחוק. כקרן הפעילה ביותר בישראל שבאמצעות הפלטפורמה שבנתה צברה פורטפוליו של מאות חברות שבהן השקיעה ישירות, ל-OurCrowd יש יכולת להשקיע הון באופן מיידי במספר גדול של חברות”.

OurCrowd ציינה השנה 10 שנים להיווסדה, שבמהלכן הפכה לגוף ההשקעות הפעיל ביותר בהון סיכון בישראל עם יותר מ-225,000 משקיעים כשירים רשומים מ-195 מדינות. OurCrowd גייסה מהקמתה התחייבויות השקעה בהיקף של למעלה מ-2.2 מיליארד דולר, והשקיעה עד היום במעל 420 חברות פורטפוליו ו-50 קרנות השקעה. היא אף רשמה 63 אקזיטים, וביניהם: ההנפקות של Beyond Meat,Lemonade , Innoviz , Arbe, Alpha Tau, ו-Freightos, הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Replay על ידי אינטל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, הרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט, והרכישה של Kenna Security על ידי סיסקו.


בתמונה: חברים בצוות Israel Resilince Fund- עומדים משמאל לימין: ג’ף קופייצקי (מנהל קרן החוסן), ג’ון מדבד (מנכ”ל OurCrowd), אלון טל, מאיה זכודין קורן. קרדיט צלמת: אליס בן דוד.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות