חדשות היום

חברת VAST Data גייסה 118 מיליון דולר ומשלשת את שווי החברה ל-9.1 מיליארד דולר

חברת VAST Data, המפתחת פלטפורמת דאטה עבור בינה מלאכותית, מודיעה על גיוס בסך 118 מיליון דולר בסיבוב מסדרה E. הסיבוב הובל על ידי Fidelity Management & Research, בהשתתפות המשקיעים New Enterprise Associates (NEA), BOND Capital ו- Drive Capital.  בין המשקיעים הקודמים בחברה נמנים קרן הצמיחה גרינפילד פרטנרס שהובילה את סיבוב B והצטרפו בסבבים C ו-D, טייגר גלובל, אנבידיה, 83North, דל קפיטל וגולדמן זאקס.

במהלך הרבעון השלישי של השנה, VAST Data עברה היקף מכירות של מיליארד דולר במצטבר ו-200 מיליון דולר בהכנסות חוזרות שנתיות (ARR). החברה השיגה צמיחה של פי 3.3 משנה לשנה (YoY) ושמרת על תזרים מזומנים חיובי ב-12 הרבעונים האחרונים, עם רווח גולמי של כמעט 90%. בין לקוחותיה נמנים Booking Holdings, חיל האוויר האמריקאי, מחלקת האנרגיה של ארה”ב, Verizon, Boston Children’s Hospital, Pixar ו-Zoom. בנוסף, הטכנולוגיה שמפתחת החברה משולבת בתשתיות ענן ייעודיות לבינה מלאכותית מהדור הבא, באמצעות שותפויות עם חברות כמו CoreWeave, Lambda ו-Core42 (לשעבר G42 Cloud).

ההשקעה תשמש את VAST Data לאספקת קטגוריה חדשה של תשתית שפיתחה החברה, המציבה את הדאטה במרכז באופן בו מערכות חושבות, מגיבות ומגלות. פריצת דרך זו תעצים ארגונים להתמודד ביעילות עם אתגרי הדאטה החשובים ביותר שלהם, ותאפשר התקדמות חסרת תקדים בטכנולוגיה, כלכלה, דינמיקה ומחקר מדעי.

הפלטפורמה של VAST Data מאחדת בין שירותי אחסון, מסדי נתונים וקונטיינרים לפלטפורמת תוכנה אחת שניתן לבצע איתה סקייל. שנבנתה מהיסוד כדי להתאים להאצת אלגוריתמיקה המבוססת על בינה מלאכותית ו- GPU בדאטה סנטרים ועננים. הייחודיות של הפלטפורמה מאפשרת לארגונים להבין את כל הדאטה בין אם הוא מובנים או לא, כדי לייצר תובנות חכמות וערך חדש.

VAST Data הוקמה ב-2016 על ידי רנן חלק, שחר פינבליט, וג’ף דנוורת, שלושתם בעלי רקע וניסיון בחברות אחסון ופלטפורמות דאטה כמו Xtreme IO ו-Dell-EMC. החברה מעסיקה כ-700 עובדים ברחבי העולם, כ-300 מהם מועסקים בישראל במשרדים בתל אביב וחיפה. ההשקעה תשמש לגיוס עובדים נוספים גם בישראל בתפקידי מחקר ופיתוח.

“נדרשים כלי דאטה חדשים עבור בינה מלאכותית”, אמר רנן חלק, מנכ”ל ומייסד-שותף של VAST Data. “כדי להשפיע באופן משמעותי בעידן הבינה מלאכותית ולמידה עמוקה, אתה לא רק רוצה שיהיה לך רק המון דאטה, אלא גם דאטה באיכות גבוהה, שמאורגן נכון וזמין במקום הנכון. הפלטפורמה של VAST Data מספקת תשתית AI שפותחת דלת לגילוי אוטומטי, שיכול לפתור כמה מהאתגרים המורכבים ביותר של האנושות.”


קרדיט: VAST Data

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות