חדשות היום

משרד העבודה ורשות החדשנות יממנו תוכניות להכשרה והשמה של יוצאי אתיופיה בענף ההייטק בתקציב כולל של 10 מיליון ₪

במסגרת מסלול 44 קרן ההון האנושי, נבחרו 3 תכניות ייעודיות לאוכ’ יוצאי אתיופיה שיכשירו מעל 500 גברים ונשים יוצאי אתיופיה במהלך השנתיים הקרובות ברחבי הארץ ויספקו מענה לאתגרי כוח האדם בהייטק ולייצוג החסר של יוצאי אתיופיה בענף. הזוכים הינם עמותת בוגרי 8200, טק-קריירה ותכנית בשיתוף אונ’ רייכמן.

הנתונים בתחום התעסוקה בהיי-טק מלמדים כי על אף מגמות חיובית שחלו בשנים האחרונות וגם נוכח אתרי השעה, הרי ששיעור התעסוקה בהיי-טק בקרב יוצאי אתיופיה עדיין נמוך – ולראייה רק 4.6% מהגברים יוצאי אתיופיה ו-2.3% מהנשים מועסקים בהיי-טק, בהשוואה לשיעורים של כ-12% ו-7.5% בהיי-טק בקרב גברים יהודים לא-חרדים ונשים יהודיות לא חרדיות, בהתאמה. זאת, אל מול יעדי התעסוקה של הממשלה בתחום שילוב יוצאי אתיופיה בתעסוקה איכותית ואל מול יעדי הממשלה (כחלק מהחלטת ממשלה 787 לשילוב יוצאי אתיופיה) בתחום המענה למחסור בכוח-אדם מיומן בענף ההיי-טק.

לפיכך רשות החדשנות ומשרד העבודה מודיעות כי יממנו תוכניות להכשרה והשמה ב- 3.5 מלש”ח, מתוך תקצוב כולל של 10 מיליון ₪. שני הגופים, השיקו קול קורא ייעודי במהלך 2023 ביוזמה ובתקצוב משותף בהתבסס על מסלול קרן ההון אנושי, במטרה להעלות את אחוז יוצאי אתיופיה המועסקים בתעשיית ההייטק הישראלית.

בהתאם להיענות לקול הקורא הייעודי הוגשו 11 תוכניות, מתוכן נבחרו 3 תוכניות שיקבלו מענק ממשלתי עבור הכשרה והשמה של 520 ישראלים יוצאי אתיופיה בענף ההייטק.

התוכניות יכשירו לתפקידי פיתוח ויזמות, תוך דגש על הכשרה עיונית ומעשית בשילוב של פיתוח כישורים מתוך מטרה להגדיל את אחוז המועסקים בהיי-טק מקרב האוכלוסייה.

דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות: “מדינת ישראל רואה בתעשיית ההייטק את קטר הצמיחה של המשק הישראלי המשלב את כלל המגזרים והאוכלוסיות בחברה הישראלית.  מטרתנו הינה להגדיל את היקף המועסקים בקרב יוצאי אתיופיה בהייטק ולייצר עבורם שינוי כלכלי וחברתי כחלק מחיזוק וגיוון בהייטק הישראלי. שילוב מהיר ונכון של בוגרי תכניות אלה יהווה אחד הנדבכים החשובים לצמצום המחסור בכוח אדם טכנולוגי בהייטק בהסתכלות רחבה וארוכת טווח.”

ישראל אוזן, מנכ”ל משרד העבודה: “משרד העבודה אמון על שוק התעסוקה בישראל ואנו מחויבים לשילוב מיטבי של אוכלוסיות מגוונות במשרות איכותיות בתוך שוק עבודה משתנה וטכנולוגי. עתידנו תלוי במידה רבה ביכולת של אנשים ממגזרים שונים למצוא עצמם בתפקידים בעלי שכר ופריון גבוהים. אף ששיעורי התעסוקה בקרב יוצאי אתיופיה בישראל גבוהים מהממוצע הכללי, ייצוגם בענף הייטק נמוך באופן משמעותי מהחברה הכללית בישראל, לכן אנו פועלים במגוון כלים וערוצים לקידום ייצוג הולם של יוצאי אתיופיה בתעסוקה איכותית בכלל ענפי המשק וכחלק מכך גם בענף ההייטק, זאת כחלק מביצוע החלטות הממשלה לשילובם של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית.”

ממצאי מחקר ‘משתלבים אבל לאט: מגמות גיוון בהיי-טק’ של משרד העבודה מצביעים על שילוב איטי מידי של יוצאי אתיופיה בענף ההייטק ואנו פועלים על מנת להאיץ את השילוב באופן משמעותי. התכניות שזכו בקול קורא משותף ופורץ דרך זה עתידות להוות גורם משפיע משמעותי לכך. בעזרת מהלכים כאלו ונוספים אנו פועלים לשם השתלבות בתעסוקה איכותית שתהווה מפתח למוביליות חברתית ולשילוב חברתי הולם רחב בתחומי חיים נוספים.

מידע על הזוכים (פירוט התוכניות שנבחרו ע”י וועדת המחקר):

  1. טק קריירה – התוכנית כוללת שילוב בין למידה תיאורטית, תרגול והתנסות מעשית משמעותיים. הפרויקטים במסגרת ההתנסות המעשית יהיו רב-תחומיים וידרשו שיתוף פעולה בין משתתפים ממספר קורסים. בנוסף, הקורסים יאפשרו את חשיפת יכולות המשתתפים למעסיקים.
  2. עמותת בוגרי 8200 – תכנית יזמות וקידום מנהלים ייחודית עבור יוצאי אתיופיה, המופעלת על ידי בוגרי יחידת 8200, ומטרתה להקנות כלים משמעותיים לביסוס דרכם והשתלבותם בעולמות הניהול והיזמות הטכנולוגית תוך יצירת חיבורים משמעותיים באקו-סיסטם הישראלי.
  3. ווליום אלמנטס – חברה המתמחה בעולמות הבינה המלאכותית והראייה הממוחשבת. תוכנית בשיתוף אוניברסיטת רייכמן לפיתוח פיילוט ממוקד ומותאם, במטרה להנביט את הדור הבא של מנהיגי, מובילי ויזמי תעשיית ההייטק במדינת ישראל מקרב יוצאי אתיופיה. תכנית זו כוללת העצמה, פיתוח מנהיגות מקיפה וחדשנית והקניית כלים ומיומנויות איכותיים.

קרדיט: חנה טייב

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות