חדשות היום

שילוב מגזרים מוחלשים בהייטק – דווקא עכשיו

סקייהוק סקיוריטי מודיעה על מדיניות שילוב מגזרים מוחלשים בחברתה

חברת הסייבר בענן סקייהוק סקיוריטי מודיעה על מדיניות שילוב מגזרים מוחלשים בחברתה. החברה קלטה מאז פרוץ המלחמה שלושה עובדים חדשים במסגרת שיתוף פעולה עם עמותת סטרטליין, המספקת הכשרה טכנולוגית למשוחררי צבא צעירים מרקע חברתי-כלכלי מוחלש. העובדים התקבלו לתוכנית Entry Plan בסקייהוק, המאפשרת התמחות מעשית בסביבת עבודה אמיתית במשך מספר חודשים.

זאת לאחר תהליך מיון והערכה מקיף שכלל בין היתר ראיונות אישיים, בדיקת ידע מקצועי באמצעות מבחני כניסה, ומשוב בונה למועמדים. התהליך נועד לא רק לבחון את התאמת המועמדים לתפקיד, אלא גם לספק להם כלים וניסיון רב ערך לקראת חיפוש עבודה עתידי בענף.

חן בורשן, מנכ”ל סקייהוק, אמר כי “אנו רואים במהלך הזדמנות לפעול על פי הערכים שלנו כחברה ישראלית, ולאפשר גיוון והרחבת מעגלי ההשתתפות בתעשייה הטכנולוגית הישראלית המצטיינת”.

לדברי בורשן, “תעשיית הסייבר בישראל נשענת על אותם מעגלים סגורים של בוגרי יחידות טכנולוגיות מסוימות בצבא, וקשה מאוד לחדור אותן. כשחברות בתעשייה ממשיכות לגייס מאותם מעגלים, זה למעשה יוצר מצב של הדרה תעסוקתית”.

בורשן קרא לחברות נוספות בענף לאמץ יוזמות דומות, ולנצל את ההזדמנות בימים אלו כדי לסייע לחיילים משוחררים להשתלב באזרחות לאחר שירות משמעותי למדינה. “זוהי התחייבות שלנו לא רק בימי משבר אלא גם בשגרה”, הוסיף.

אילנית ברקוביץ’, מנהלת עמותת סטרטליין, שהובילה את שיתוף הפעולה עם סקייהוק, אמרה כי “אנו שמחים על הנכונות האמיתית של סקייהוק לתת הזדמנות למועמדים ממגזרים מוחלשים. זוהי דוגמא ומודל לחברות נוספות בתעשייה שמעוניינות לקדם גיוון תעסוקתי”.

ברקוביץ’ מספרת כי פנתה למנכ”ל סקייהוק, חן בורשן, עם הצעה לשיתוף פעולה לשילוב מספר משוחררי צבא בוגרי העמותה. “חן מיד ‘הרים את הכפפה’ ונענה בחיוב, מתוך הבנה שגיוון הוא רווח לא רק לצעירים אלא גם לחברות עצמן ולחברה כולה”.

היא מספרת כי בורשן הפנה אותה להנהלה ולצוות הפיתוח בסקייהוק, שגילו אותה רוח של פתיחות ונכונות אמיתית לקדם את המהלך. “ערכנו תהליך קבלה רציני ומעצים עבור המועמדים, שכלל לא רק הערכת התאמה אלא גם משוב בונה וסימולציות שיסייעו למועמדים בהמשך”, אומרת ברקוביץ’.

אסף, אחד משלושת המתמחים שהתקבלו לסקייהוק, מספר כי “לאחר סיום קורס פיתוח בעמותת סטרטליין התקשיתי מאוד למצוא עבודה ראשונה בתחום. שלחתי עשרות מועמדויות ללא תגובה”.

עם זאת, בזכות תוכנית ההכנה לראיונות עבודה של העמותה והסימולציות שביצע מול מנטורים מנוסים, הצליח אסף בסופו של דבר להתקבל להתמחות בסקייהוק. “בוודאות, בלי התמיכה וההכוונה של סטרטליין זה לא היה קורה” מסכם אסף.

בימים אלו מראיינת סקייהוק מועמדים נוספים, במסגרת שיתוף הפעולה עם עמותת סטרטליין.


בתמונה: חן בורשן, מנכ”ל סקייהוק

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות