הסטארטאפ CitrusX נחשף עם גיוס 4.5 מיליון דולר לפלטפורמת AI Explainability עבור מודלי למידת מכונה

חברת הסטארטאפ CitrusX, המפתחת פלטפורמה להסברה של מודלי בינה מלאכותית, השלימה גיוס סיד בסך 4.5 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי הקרן הקנדית-ישראלית Awz Ventures ובהשתתפות משקיעים פרטיים.

CitrusX חושפת היום את פלטפורמת ה-AI-Explainability שפיתחה, הפותרת בעיה הולכת וגדלה בארגונים המשלבים בינה מלאכותית בשירותיהם. הפלטפורמה מאפשרת להסביר ולתקף מודלים של בינה מלאכותית ומנגישה מידע קריטי לבעלי תפקידים שונים בארגון האחראים לניהול הסיכונים. הם נדרשים לאשר את השימוש במודלים של בינה מלאכותית, שאין להם דרך להבטיח שהמודל שהם מאשרים בטוח מספיק לשימוש וכי אינו מהווה סכנה פיננסית או משפטית עבור הארגון. הפלטפורמה של CitrusX מחליפה את השימוש באמצעי בדיקה ידניים או במוצרי קוד פתוח הנפוצים לבדיקות אלו, אך אינם עונים באמת לדרישות הארגון ומעכבים את העלאת המודל לאוויר בשישה עד תשעה חודשים בממוצע. מה שמוביל לכך שמודלים של בינה מלאכותית שאומנו על מידע ישן מאבדים את עדכניותם ונכונותם לשוק משתנה.

הטכנולוגיה הייחודית של CitrusX מאפשרת לכלל המנהלים בארגון לוודא שהבינה המלאכותית המשמשת אותם לרבות קבלת החלטות קריטיות, מפיקה תוצאות מדויקות ומהימנות, ועומדת בדרישות רגולטוריות הולכות ומחמירות. הפלטפורמה מאתרת חולשות, שגיאות והטיות במודלים של בינה מלאכותית. העלולות להוביל לתוצאות לא רצויות לארגון, ובהן אפליה, חשיפה לסיכונים פיננסיים ומשפטיים.

CitrusX הוקמה ב-2021 על ידי נעה סרברניק, מנכ”לית, וגלעד מנור, סמנכ”ל טכנולוגיות. סרברניק, יוצאת 8200, שימשה בעברה אנליסטית ניהול סיכונים בבנק ישראל וכהנה במשרד האוצר. בתפקידה האחרון כסמנכ״לית מוצר הכירה את גלעד מנור. מנור הוא יזם סדרתי שהקים ושימש מנהל טכנולוגי בשורה של סטארטאפים. המייסדים החליטו על הקמת החברה לאחר שחוו את הקושי החוזר לבצע ולידציה למודלי ML באמצעות כלים קיימים והעיכוב עד להבאת מודלים לסביבת הפרודקשן. CitrusX מעסיקה 15 עובדים בתל אביב ונמצאת בשלבי התרחבות וגיוס עובדים חדשים. בין לקוחות החברה נמנות חברות ציבוריות בתחומי הפיננסים והאבטחה בעולם.

CitrusX הצטרפה ל- Awz X-Seed: ה-Hub הייחודי שהקימה קבוצת Awz בתל אביב לצורך הנבטה והאצה של טכנולוגיות deep-tech פורצות דרך. CitrusX משתייכת למחזור החברות הראשון שהושק ב- Awz X-Seed Hub בסוף 2021. ירון אשכנזי, מייסד ושותף-מנהל של קבוצת Awz: “סיטרוס אקס הינה אחת החברות המבטיחות בפורטפוליו שלנו. ההתקדמות הטכנולוגית והעסקית המהירה של החברה, בסיוע צמוד של קבוצת Awz, והפוטנציאל העסקי האדיר שלה, נשענים על הצמיחה המואצת של הטמעת בינה מלאכותית ו-Generative AI בתהליכי קבלת החלטות בארגונים והגברת הרגולציה בתחום זה.”

נעה סרברניק, מנכ”לית CitrusX: “הפלטפורמה של  CitrusX פותחת את ‘הקופסה השחורה’ ומגדרת סיכונים עבור כלל מקבלי ההחלטות בארגון. אנחנו מאפשרים לבצע תיקוף וניטור של מודלים באופן קל ומהיר יותר, תוך עמידה בדרישות הרגולטוריות, וגם להסביר ולשקף ללקוחות הקצה כיצד מודלים מקבלים החלטות. CitrusX מעניקה סביבה בטוחה לתהליכי בנייה, הטמעה ובקרה למודלים של בינה מלאכותית.”


קרדיט: עומר הכהן

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות