חדשות היום
Sakaka Solar Plant in Saudi Arabia featuring Nextracker's NX Horizon smart solar tracker. (Photo Nextracker)

Nextracker מציינת חצייה של נקודת 10 ג’יגה וואט בשווקי האנרגיה הסולארית של המזרח התיכון, אפריקה והודו

 Nextracker ‏(נאסד”ק: NXT), ספקית מובילה של פתרונות תוכנה  ועוקבים סולאריים חכמים, הודיעה כי חצתה את רף 10GW בתחום עוקבי השמש החכמים במימוש או בתפעול של פרויקטים באזור המזרח התיכון, אפריקה והודו. אבן דרך זו, אשר צוינה במקביל לוועידת COP28 Climate Change של האו”ם, המתקיימת בדובאי מזה שבועיים, הושגה החודש לאחר שהחברה קיבלה הזמנות בהיקף גדול באזור.

דן שוגר, מייסד ומנכ”ל Nextracker, אמר “באזור זה ישנן דרישות והזדמנויות מגוונות להתמרות אנרגיה, ואנו גאים לציין אבן דרך חשובה זו. נמשיך להשקיע בשווקים הללו באמצעות מכירות, הנדסה וצוותי שירות מקצועיים במטרה לשפר את השירות הניתן ללקוחותינו לאורך מחזור החיים המלא של הפרויקט הסולארי. החברה מתמקדת בניבוי צורכי הלקוח ובאספקת העוקב הסולארי האמין ביותר בענף, כמו גם פתרונות תוכנה הניחנים בביצועים מוכחים ובתיכון הנדסי חסרי מתחרים”.

הינדה ליפמנסון, מנכ”לית Middle East Solar Industry Association, אמרה “Nextracker, חברה ותיקה ב-MESIA ‏(Middle East Solar Industry Association), הוכיחה את מחויבותה כשותפה אסטרטגית רבת ערך כלפי גופי פיתוח מובילים האחראים על הפרויקטים החשובים ביותר באזור שעוסקים באנרגיה מתחדשת ברמה תעשייתית. צוות Nextracker ממשיך להוכיח את יכולתו להניב ערך בר מדידה ואת השפעתו על מחזור החיים המלא של מגה פרויקטי אנרגיה נקייה מעין אלה, החל בניהול פרויקט באתר ותמיכה הנדסית ועד למערכות המתוכננות עבור התקנה מהירה וקלה עם יכולות תוכנה, טכנולוגיה וניקיון רובוטי מתקדמים למיטוב ייצור האנרגיה”.

השווקים הללו מהווים הזדמנות לצמיחת השוק הסולארי ברמה תעשייתית ברחבי האזור, ו-Nextracker מרחיבה את תכנית הייצור והתוכן המקומי במזרח התיכון וכן בהודו, תוך חבירה לשותפים מקומיים המספקים פלדה ורכיבי קריטיים עבור העוקבים הסולאריים באזור.

משאבים נוספים

העוקב הסולארי המשולב של Nextracker, כמו גם מערכות התוכנה, פעילים נכון לעתה בפרויקטים גדולים רבים לניצול האנרגיה הסולארית באזור, כגון:

*ערב הסעודית  (Sudair ו-Sakaka Solar Parks) – פרויקטים המבוצעים עם ACWA Power ועם שותפים מינפו ייצור מקומי ב-KSA של רכיבי פלדה קריטיים, מה שתורם לצמיחה המתמשכת של Nextracker בייצוא הפלדה באזור. לפרטים נוספים, צפו בסרטון פרויקט Sakaka.

*איחוד האמירויות (שלב V של הפארק הסולארי על שם מוחמד בן ראשיד אל מקטום) – פרויקט המבוצע יחד עם Shanghai Electric ו-ACWA Power, המספק לדובאי 1 ג’יגה וואט.

*הודו (קרנטקה, גוג’ראט, ורג’סטן) – שיתוף פעולה עם חבורת EPC בולטות כגון Sterling ו-Wilson Renewable Energy, Amara Raja Infra Private Limited, ו-Rays Power Infra, וכן עם מפתחים מוכרים כגון NTPC ו-Serentica Renewables, מאפשר ל-Nextracker לספק את המערכות המצטיינות של החברה לעקיבה סולארית במגוון פרויקטים, במטרה לחזק את זירת הכלכלה הנקייה של הודו. המשרד השני בגודלו של Nextracker נמצא בהידרבאבאד ומעסיק 200 עובדים מסורים, והחברה הקימה שותפויות אסטרטגיות עם 11 ספקי ייצור ועם 13 מפעלים במטרה לספק למעלה מ-80% של תוכן מקומי לפרויקטים סולאריים בקנה מידה תעשייתי ברחבי הארץ.

*אפריקה  המערכות של Nextracker פועלות בפרויקטים סולאריים חשובים בהספק של למעלה מ-1 ג’יגה וואט ברחבי אפריקה, שוק גאוגרפי עם רמות גבוהות של קרינה סולארית ומדיניות המעודדת שימוש באנרגיה נקייה.


דובאי, איחוד האמירויות הערביות, 12 בדצמבר 2023, (BUSINESS WIRE‏)

תגובות סגורות