חדשות היום

חברת האגרו-טק Bluewhite מגייסת 39 מיליון דולר כדי להביא חדשנות אוטונומית וברת קיימא לחקלאים ברחבי העולם

הגיוס ישמש להרחבת פעילות הטרקטורים האוטונומיים של Bluewhite לשווקים חדשים וכן, להרחבה נוספת של הפתרון לרובוטיקה חקלאית, המפחית את עלויות ייצור המזון בעד 75%

Bluewhite (בלו וייט), חברת האגרו-טק המספקת חקלאות אוטונומית מבוססת נתונים בטכנולוגיית רובוטים כשירות (Robot as a Service- RaaS) , הודיעה היום על גיוס של 39 מיליון דולר בסבב C בהובלת Insight Partners, בהשתתפותם של משקיעים חדשים כמו Alumni Ventures, LIP Ventures ומשקיעים נוספים.  המשקיעים הקיימים Entrée Capital ,Jesselson, ו- Peregrine Ventures השתתפו גם כן בסבב. החברה, שכבר פועלת באופן מסחרי עם למעלה מ-20 מגדלי גידולי קבע מובילים בארצות הברית, תשתמש בכספי הגיוס להרחבת הפעילות שלה בתחום הטרקטורים האוטונומיים ופתרונות חקלאיים אוטונומיים נוספים, וכדי להתרחב לשווקים חדשים ברחבי העולם. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של החברה ל -89 מיליון דולר.

Bluewhite הוקמה בשנת 2017 על ידי בן אלפי, יאיר שחר ואבירם שמואלי, והמטה המרכזי שלה נמצא בתל אביב עם משרדים נוספים בפרסנו, קליפורניה. לחברה 130 עובדים, 85 מהם בישראל.

הפתרון הטכנולוגי של Bluewhite המשלבת חומרה ותוכנה לפתרון כולל לחקלאי, המאפשר ניהול נוח ונגיש של צי רכבי החקלאות ושיקוף משקף את המידע עליהם מרחוק. מוצר החומרה של החברה, ה-Pathfinder, יכול להיות מותקן על כל טרקטור ומשתמש בראיה מלאכותית, Ai מתקדם, עיבוד תמונה, איסוף דאטה, היתוך מידע ממגוון סנסורים ובאינטגרציה של ממשקים חכמים בכדי שהטרקטור יוכל לנווט ולבצע משימות באופן אוטונומי, כמו זריעה, ריסוס, חיתוך וקצירה, גם בתנאים מאתגרים. תוכנת ה-Compass, רכיב התוכנה כשירות (SaaS) של Bluewhite, זמין בכל מכשיר נייד או מחשב, ואוסף נתונים מהשדה, מנתח אותם באמצעות אלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית ומספק תובנות ודוחות בזמן אמת, המבטיחים לחקלאים יעילות מרבית בפעילות החווה.

לצד העובדה שהשוק הגלובלי של טרקטורים אוטונומיים צפוי להגיע לשווי של 11.5 מיליארד דולר עד שנת 2030, מגדלים ברחבי העולם מתמודדים עם לחץ מתמיד של לייצר יותר עם פחות משאבים, וניצבים אל מול אתגרים כמו מחסור בכוח אדם, עליה דרמטית בעלויות התפעול, גידול האוכלוסייה העולמית ושינויים אקולוגיים. הפתרון האוטונומי של Bluewhite מסייע להתגבר על האתגרים הללו ועל מחסומים קיימים כמו יישום והטמעה בהיקף גבוה זאת על ידי אבזור צי הטרקטורים הקיים של החקלאי בטכנולוגיה אוטונומית ייחודית וחווית משתמש ידידותית. באופן זה, מגדלים מקבלים תובנות מבוססות נתונים לניהול טוב יותר של חוותיהם, ובכך יכולים להגדיל ולשפר את התבואות והרווחיות שלהם.

“לאחר שכבר הוכחנו את ההצלחה המסחרית של הפתרונות שלנו עם מגדלים, הגיוס יאפשר לנו להמשיך לספק חדשנות אוטונומית וברת קיימא לשווקים נוספים ולעבוד עם סוגים שונים של שותפים באקוסיסטם כדי להשפיע על כל שלב בשרשרת האספקה של המזון,” אומר בן אלפי, מייסד שותף ומנכ”ל Bluewhite. “השלב הבא בצמיחה שלנו יעזור לספק שקיפות חסרת תקדים לאורך כל שרשרת האספקה של המזון ולהבטיח ייצור וצריכת מזון יותר בריאים, בטוחים וברי-קיימא. אנחנו שמחים שיש לנו משקיעים עם ראייה ארוכת טווח, ולקוחות מדהימים שחולקים את החזון שלנו להפוך את החקלאות האוטונומית ברת-הקיימא למציאות בכל רחבי העולם.״

“במיוחד בזמנים מאתגרים אלו, התרגשנו לראות את Bluewhite מנצחת את כל הסיכויים ומצליחה לממש את הפתרונות שלה ולגייס את הסבב הזה במקביל כדי שתוכל להמשיך לגדול,” אמר דניאל ארונוביץ, פרינסיפל ב-Insight Partners וחבר בורד ב- Bluewhite. “השילוב של הטכנולוגיה האוטונומית הייחודית של Bluewhite והצוות המדהים שלהם, הובילו את החברה להתקדם מעבר לשאר החברות, ואנו מתרגשים לעבוד איתם כשהם עוברים לשלב הבא והקריטי הזה.״

הפתרון האוטונומי של Bluewhite תואם לגידולי קבע, כמו אגוזים, פירות יער, תפוחים, ענבים, כשות, תפוחים ועוד. הפתרון של החברה כבר עזר לבצע מעל 50,000 שעות של פעילות חקלאית אוטונומית במעל ל- 150,000 דונם של גידולים בקליפורניה ו-וושינגטון, ארצות הברית.


קרדיט: Bluewhite

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות