חדשות היום

מרכז חדשנות לדזרטק ואקלים קם בדרום

בהמשך להודעת הממשלה על הקמת תשעה מרכזי חדשנות בכל הארץ – מרכז חדשנות לקידום חברות טכנולוגיות אקלים ומדבר ייפתח בבאר שבע בעלות של 15 מיליון ש”ח. השותפים מציינים: “צופים כי הקמת המרכז החדש תספק מאות מקומות עבודה חדשים בנגב, כ- 120 מיזמים חדשים יוקמו, מאות יזמים יזכו לסיוע.”

מרכז החדשנות הוקם על מנת למקד מאמצים במציאת פתרונות ולהתמודד עם האתגרים של תהליכי המידבור הגלובליים והקושי במחייה בסביבה מדברית או מרוחקת. פעילותו של המרכז תתפרס על כלל מרחבי הנגב והערבה. באמצעות היכולות המקצועיות, הידע והניסיון של הגופים המפעילים אותו, המרכז יפעל לקידום מיזמים, חוקרים, סטודנטים ויזמים,  לטובת פיתוח טכנולוגיות פורצות דרך, הקמת חברות חדשות וחיזוק תשתית ההייטק באזור הדרום. הארגונים  שחברו להקמת  המרכז הם קרן מיראז’ ישראל, חממת InNegev, המכון הישראלי לחדשנות, אוניברסיטת בן גוריון, קבוצת 19, קרן ותוכניתFusion   ותאגיד נטפים.

לצורך הקמת המרכז גובשה תוכנית רחבה, המבוססת על היכרות עמוקה עם צרכי היזמים, העוגנים האזוריים והאתגרים הגלובליים של מדינות וארגונים. התוכנית כוללת פעילות מקיפה ומעמיקה של של שלב ה”רעיונאות” ה-ideation, שילוב טכנולוגיות מהאקדמיה, עבודה עם אנשי תעשייה מובילים ושותפים עסקיים אזוריים ותוכניות אקסלרציה ומנטורינג ברמה הגבוהה בעולם. אל כל אלה תצטרף פעילות של קידום תעסוקת ההייטק בנגב בהובלת קבוצת 19 אשר לה ניסיון רב ביצירת תעסוקה בנגב ובגליל, הפעילות תחבר בין מועמדים ומעסיקים ותהווה “מדריך לנוסע” בגלקסיה, עבור כל תושבי הנגב המעוניינים להשתלב בתעשיית ההייטק.

ניקול הוד סטרו, מנכ”לית קרן מיראז’ ישראל: קרן מיראז’ ישראל פועלת לפיתוח הנגב מזה כ-25 שנה מתוך הכרה בפוטנציאל הגלום בנגב ובאנשיו. מרכז החדשנות הוא הרחבה אסטרטגית של הפעילות שלנו בתחום הפיתוח הכלכלי האזורי בנגב ומגדיל את העשייה של הקרן לקידום מנוע הצמיחה של דזרטק ואקלים. אנו רואים בהקמת המרכז חשיבות רבה שכן הוא יאפשר יצירת מקומות תעסוקה נוספים בנגב ויתרום לחיזוק הקהילות לאחר האסון שפקד אותן ב-7 באוקטובר. אנו שמחים על ההזדמנות לשתף פעולה עם הממשלה עבור הפעילות שלנו בנגב ולהתאגד יחד עם גופים מקצועיים שהפכו לשותפינו.”

ארנון קולומבוס, מנכ”ל חממת  :InNegev“הקמת המרכז לחדשנות ואקלים מהווה אבן דרך להגשמת חזון החממה ומשלימה את המחויבות שלנו לטיפוח טכנולוגיות פורצות דרך ולהובלת הנגב  לצמיחה כלכלית, באמצעות חברות סטרטאפ מצויינות שיניעו את ה”קטר הטכנולוגי”. בזמנים מאתגרים אלה, יוזמה זו מקבלת משמעות נוספת, ותתרום גם לשיקום וקידום תעסוקה איכותית לקהילות שנפגעו מהאירועים האחרונים. חממת InNegev הוקמה ביוזמת הרשות לחדשנות כדי להוות מרכז מצויינות לפיתוח והשקעה בעשרות רבות של סטארטאפים ייחודיים בנגב, שהקמתם תהווה את ההוכחה וההשראה לדור הצעיר והמוכשר שלנו, שהנגב הוא העומק האסטרטגי והעתודה של ישראל גם בתחומי ההייטק. הייחוד של הנגב הוא גם בחיבור המיוחד בין אנשים וגופים, מצאנו שותפים נהדרים, מקצועיים ומחוייבים למשימה, אנחנו יוצאים ביחד למסע להעצמת יזמים ויוזמות לעתיד בר קיימא”

ד”ר יהודית זילברשטיין, מנהלת המרכז: “אני שמחה על ההזדמנות להצטרף לקבוצת שותפים ערכית ומקצועית בעשייה המשותפת לקידום הנגב ומימוש הפוטנציאל של הנגב בתחום הדזרטק והאקלים ולקדם תעסוקה איכותית במקצועות טכנולוגיים נדרשים ומובילים. אני רואה בזה כשליחות בתקופה  המאתגרת הזאת.”


צילום: יח”צ מרכז דזרטק לחדשנות ואקלים

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות