חדשות היום

נשיא המדינה ביקר בחברת רפאל

נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג ביקר ביום שני, כ”ז בטבת תשפ”ד, בחברת רפאל שבצפון. את הנשיא ליוו יו״ר רפאל הד״ר יובל שטייניץ, חברי ההנהלה הבכירה ועובדי ייצור ופיתוח.

בביקור קיבל הנשיא סקירה מקיפה על פעילות רפאל במלחמת “חרבות הברזל” וביקר בקווי הייצור של “מעיל רוח” ו”כיפת ברזל” הפועלים מסביב לשעון החל מה- 7/10.

בפתח דבריו בירך הנשיא את עובדות ועובדי רפאל על ההתגייסות המשמעותית לתמיכה במאמץ המלחמתי עם המערכות השונות שהחברה מפתחת ומייצרת שלוקחות חלק במערכה- “כיפת ברזל”, “קלע דוד”, “מעיל רוח” ועוד.

נשיא המדינה אמר בתום הביקור:

שמחתי מאוד לבקר כאן ברפאל, ולראות את פס הייצור של ״מעיל רוח״, פיתוח ישראלי מקורי יחיד ומיוחד בעולם כולו, הישג יוצא דופן ברמה העולמית. מדהים לראות את המקום הזה, מדהים לראות את העובדים, מדהים לראות את המוחות, את ההנהלה את העובדים, את הרוח ה‏מפעמת כאן.רפאל זה אחד המקומות הכי מרגשים בארץ, בעוצמה וביכולות שלו לייצר הגנה אמיתית לחיילי צה״ל במדינת ישראל, תרומה אמיתית וחיונית לביטחון ישראל.

בהמשך הביקור סייר הנשיא בקווי הייצור ופגש את עובדי רפאל. ליטל, עובדת רפאל, המשמשת כאינטגרטורית של  מערכת “מעיל רוח” סיפרה לנשיא המדינה שרק לפני שבוע חזרה ממילואים לעבודה בקו לאחר שגוייסה בתחילת המלחמה, בצבא היא משמשת כטכנאית “מעיל רוח” והיא סיפרה לנשיא על הגאווה לראות את המערכת פועלת בשטח ומצילה חיים יום יום שעה שעה. יו”ר רפאל, הד”ר יובל שטייניץ העניק לנשיא מזכרת- ראש של טיל RPG שיורט בידי “מעיל רוח”.

הנישא ביקר גם בקו ההכללה של הטיל המיירט של “כיפת ברזל”. העובדים סיפרו לנשיא על העבודה האינטנסיבית בייצור הטילים ועל תחושת השליחות המלווה אותם בייצור מערכת המגינה על העורף הישראלי ושיירטה עד כה אלפי איומים ששוגרו לעבר ישראל.

יו״ר רפאל ד״ר יובל שטייניץ

“כבוד הנשיא, אנחנו שמחים לארח אותך, בעיצומה של התקופה המאתגרת הזו, כדי להציג בפניך את תפקידה החיוני של רפאל במלחמה. אלפי עובדים מסורים, את חלקם פגשת, עושים לילות כימים לייצר מיירטים נוספים של ״כיפת ברזל״ ו״קלע דוד״, המעניקים לאזרחי המדינה הגנה משמעותית, שלא קיימת בשום מקום בעולם, בפני טילים ורקטות. אחרים עובדים ללא הרף על אספקת ״מעילי רוח״ המגנים על חיילינו הגיבורים בטנקים ובנגמ”שים, ונוספים מייצרים מסביב לשעון מערכות מודיעין תקיפה ובקרה המדויקות והטובות בעולם ועוד אינספור פתרונות הנדרשים לצה״ל במלחמה. רפאל מממשת את ייעודה ומהווה בעת הזו נדבך משמעותי בביטחון המדינה תוך שהיא ממשיכה כל העת לפתח אמצעים חדשים לכוחות האוויר, הקרקע, הים והמודיעין. רפאל מגשימה את תפיסת הביטחון שעוצבה ע״י דוד בן גוריון שאומרת שאנחנו לא יכולים לנצח בגאוגרפיה או בכמויות ולכן עלינו להיות עליונים במדע ובטכנולוגיה״.


קרדיט: דוברות רפאל

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות