חדשות היום

קרן BIRD, בשיתוף המשרד לביטחון לאומי והמשרד האמריקאי לביטחון המולדת, מכריזה על השקעה בשלושה פרויקטים פורצי דרך של זיהוי איומים

במאמץ לענות על צרכי כוחות החירום וההצלה בישראל ובארה”ב ולספק להם כלים מתקדמים כדי להציל חיים ולהילחם בפשיעה, קרן BIRD, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה”ב למחקר ולפיתוח תעשייתיים, אישרה השקעה בשלושה פרויקטים חדשניים שמתמקדים בזיהוי מוקדם של איומים, כל אחד מהם בין חברה ישראלית לחברה אמריקאית. הפרויקטים נבחרו על-ידי המשרד האמריקאי לביטחון המולדת (Department of Homeland Security) והמשרד לביטחון לאומי של ישראל, במסגרת תכנית BIRD HLS, ואושרו לאחרונה על-ידי הוועד המנהל של קרן BIRD. סך ההשקעה של שלושת הפרויקטים בפיתוח הוא 6.3 מיליון דולר.

הפרוייקטים שאושרו להשקעה הם:

  • חברתai מחיפה וחברתInspire Labs  מניו-יורק יפתחו מערכת לזיהוי מיידי של ניסיונות הונאה, מבוססת על מדדים פיזיולוגיים, שתשמש את כוחות השיטור בשטח וגורמי אכיפה נוספים.
  • חברת NextVision Stabilized Systems מרעננה וחברת Data Blanket ממדינת וושינגטון יפתחו מערכת אווירית נושאת חיישנים וראייה ממוחשבת לצורך כיבוי שריפות באירועי אסון.
  • חברת NeuralGuardמנתניה וחברת Point Security מצפון-קרוליינה יפתחו מערכת של בינה מלאכותית לזיהוי מטעני חבלה מאולתרים למכשירי רנטגן.

מאז 2016 המנהל הטכנולוגי במשרד האמריקאי לביטחון המולדת (DHS S&T) והמשרד לביטחון לאומי משתפים פעולה במימון פרוייקטים טכנולוגיים משותפים של חברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי ביטחון הפנים והמולדת. שיתוף הפעולה כולל פיתוח טכנולוגיות בתחומים: אבטחת תשתיות קריטיות ומבני ציבור, ערים בטוחות ומוגנות, הגנת גבולות, מערכות אוויריות בלתי-מאוישות, וטכנולוגיות מתקדמות לכוחות חירום והצלה. הפרויקטים שנבחרים יספקו מענה לצרכי הביטחון של שתי המדינות והם בעלי פוטנציאל מסחרי משמעותי.

קרן BIRD פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי טכנולוגיה שונים. בנוסף למימון (עד מיליון דולר לפרויקט) הקרן מסייעת באיתור ובחיבור לשותפים אסטרטגיים משתי המדינות. הפרויקטים המוגשים לתכנית BIRD HLS עוברים בדיקה קפדנית על-ידי נציגי המשרד לביטחון המולדת האמריקאי, בודקי רשות החדשנות הישראלית ומומחים מהמשרד לביטחון לאומי בישראל.

“המשרד האמריקאי לביטחון המולדת שמח לציין את השנה השמינית של שיתוף פעולה עם המשרד הישראלי לביטחון לאומי ועם קרן BIRD בבחירת שלושה פרוייקטים חדשניים אלה, שיתרמו לביטחון המולדת וישפרו משמעותית את יכולות קבלת ההחלטות של כוחות החירום וההצלה”, אמרה הגב’ מייגן מאהלה, מנהלת המחלקה לשיתוף פעולה עם התעשייה במנהל הטכנולוגי (S&T) של המשרד האמריקאי לביטחון המולדת (DHS). “תכנית BIRD HLS היא כלי משמעותי בחיזוק שיתוף הפעולה בין ארה”ב לישראל בפיתוח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, ואנו מצפים לתוצאות מוצלחות בעקבות מענקים אלה”.

“לשכת המדען הראשי במשרד לביטחון לאומי מחפשת בהתמדה טכנולוגיות חדשות כדי לתמוך בפרוייקטים שעשויים להביא ערך רב לכוחות החירום וההצלה בישראל”, אמר ד”ר גד פרישמן, המדען הראשי במשרד לביטחון המולדת. “תכנית BIRD HLS יצרה דיאלוג חשוב בינינו ל-DHS, לגבי הצרכים של שתי המדינות בתחום הביטחון הלאומי. אנו מקווים ששיתוף הפעולה ההדוק עם ה-DHS, של תמיכה בשיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות, ימשיך בהצלחה גם בשנים הבאות, לתועלת שתי המדינות”.

ירון לוטן, מנכ”ל קרן BIRD, אמר: “האירועים האחרונים בישראל מדגישים את הצורך בהגברת ההשקעות בטכנולוגיות הקשורות לזיהוי מוקדם של איומים, ובכך לסייע למוכנות טובה יותר של כוחות החירום וההצלה בישראל ובארה”ב. השנה קיבלנו מספר הצעות כאלה, שמבטיחות לשפר את יכולות שתי המדינות. שלושת הפרויקטים שאושרו בישיבת הקרן, שמתמקדים כולם בזיהוי מוקדם של איומים מסוגים שונים, מצביעים על הכלים העתידיים שישרתו את כוחות החירום וההצלה בשנים הבאות, החל מבינה מלאכותית ורחפנים אוטונומיים, ועד לראייה ממוחשבת וניתוח וידאו. תכנית BIRD HLS ממשיכה להוות כלי יעיל לשיתוף פעולה בין ארה”ב וישראל, ואנו מברכים את המשרד לביטחון לאומי ואת המשרד האמריקאי לביטחון המולדת על שיתוף הפעולה המתמשך ביניהם במסגרת קרן BIRD”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות