חדשות היום

ניסטק תייצר לחברת HT VET בשנת 2024 מאות ובהמשך אלפי יחידות מהמוצר הרפואי החדשני שפיתחה לאבחון אונקולוגי

חברת HT VET מהוד השרון אשר פיתחה מוצר מהפכני לא פולשני לאבחון אונקולוגי תייצר בשנת 2024 מאות מערכות אצל קבלנית הייצור האלקטרוני ניסטק. המוצר שנקרא HT VISTA, הינו מעין סורק המבוסס על טכנולוגיה פורצת דרך, מוגנת בפטנט, המאפשרת זיהוי מוקדם של סרטן. המערכת פועלת בהצלחה רבה על חיות מחמד ונמכרת בשוק האמריקאי והאירופאי וכעת נמצאת אף בפיתוח ובניסוים קליניים בבני אדם.

שיתוף הפעולה של ניסטק עם HT VET החל לפני כ-3 שנים, בתחילת דרכו של המוצר בביצוע הרכבת הדגמים ואבות הטיפוס. בשנה האחרונה, עם הביקוש הגובר למערכת בשוק, השירות הורחב וכולל שירותים לוגיסטיים (ניהול מחסן ומלאים), בדיקות ובקרת איכות, עד הרכבה מלאה של המוצר לטובת שליחתו ללקוחות הקצה בחו”ל. עד כה, ביצע מפעל ניסטק בפ”ת הרכבות לכ-700 מערכות המיועדות לשוק האמריקאי והאירופאי ולפי חברת HT VET צפויות הזמנות של מאות מערכות נוספות בשנת 2024

חברת HT VET נוסדה בשנת 2021 על ידי שני טולדנו (מנכ“ל), מהנדסת תרמודינמיקה ובינה מלאכותית, ויזמית צעירה ומר גדעון ברק, יזם סדרתי ותיק, שבאמתחתו רקורד של למעלה מ 10 אקזיטים גדולים. סורק ה- HT VISTA שפיתחו, מאפשר להציל חיים של כלבים חולי סרטן באמצעות גילוי מוקדם. על פי האגודה הווטרינרית לסרטן, סרטן הוא הגורם המוביל למוות ב-47% מהכלבים, במיוחד בכלבים מעל גיל עשר, ו-32% מהחתולים. הטכנולוגיות והשיטות הקיימות כיום לאבחון אונקולוגי בשוק חיות המחמד הנן פולשניות ומצריכות שימוש באמצעים כגון הרדמה או טשטוש אשר מייצרות חוויה לא נעימה אצל בעל החיים המטופל ובעליו. בנוסף, משך הזמן הנדרש לפענוח הבדיקה ארוך וכן עלותה גבוהה. סורק ה HT VISTA לעומת זאת, משתמש בטכנולוגיה חדשנית המוגנת בפטנט בשם   Imaging Diffusion Heat -IDH שבאמצעותה מתבצע חימום רקמה לא פולשני באמצעות LED. מקור החום ופעולת הקירור נקלטים באמצעות חיישן IR ווידאו אופטי אשר באמצעות מנוע AI  מזהה הבדלים בין רקמות בריאות לסרטניות, בהתבסס על המאפיינים התרמודינמים הייחודיים שלהן. התוצאות, עם ההסתברות לממאירות, נשלחות תוך מספר דקות ליחידת הבקרה ומוצגות לווטרינר לקבלת החלטה סופית.

לאחר הצלחה מרובה של המערכת באבחון אונקולוגי בחיות מחמד, החלה HT VET בפיתוח והתאמת המערכת גם לבני אדם ובשלב זה נמצא המוצר בניסויים קליניים מתאימים.

“אנו שמחים לקחת חלק במוצר רפואי חשוב כל כך ומודים לחברת HT VET על האמון”. מסר אלעד ניסן, מנהל מפעל ניסטק מרכז בפ”ת “לאור הגידול הגובר בהזמנות המוצר, הרחבנו את השירותים שלנו כדי לתת מענה מיטבי ל HT VET לטובת הספקת המערכת ללקוחותיהם בעולם באיכות גבוהה ובזמן הקצר ביותר. במיוחד בתקופה זו, אנו מרגישים גאווה גדולה להיות חלק ממוצר ישראלי מצליח בעולם.”

תגובת שני טלדנו מנכ”ל HT VET “אנו רואים בניסטק שותף עיסקי חשוב, שלו חלק בהצלחת החברה והמוצר בעולם. המוצר שלנו הוא מוצר פורץ דרך הדורש חינוך שוק, גמישות ויצירתיות בהחדרתו לשוק, וזה יתאפשר רק באמצעות שותפים טובים שהיו ויהיו חלק מההצלחה שלנו”


קרדיט: HT VET

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות