חדשות היום

ההבטחה של פתרונות FPGA ניידים ביישומי אבטחה וביישומים צבאיים

הרחבת ההספק של פתרונות מבוססי FPGA להתקנים קומפקטיים שמופעלים בסוללה תאפשר את קיומו של טווח עצום של מקרי שימוש בתחום יישומי אבטחה ויישומים צבאיים ניידים.

מערכי שערים לתכנות בשטח (התקני FPGA) הפכו להיות רכיבים חיוניים ביותר ביישומי אבטחה וביישומים צבאיים. אחת הסיבות לכך טמונה בעובדה שהם מגדילים בעקביות את מהירות העיבוד של אותות ונתונים דרך מימוש אלגוריתמים בחומרה ולא בתוכנה. העלייה ביעילות המחשוב מתורגמת לחיסכון משמעותי בהספק, למשל בלימוד מכונה ובאינטליגנציה מלאכותית. בנוסף, הארכיטקטורה הייחודית שלהם משמשת להם הגנה מפני פגיעות שמאיימות על יע”מים (CPU) רגילים. שילוב ייחודי זה של יכולות הופך את הפתרונות מבוססי FPGA מתאימים באופן מושלם למגוון של יישומי אבטחה ויישומים צבאיים.

ואולם, הגודל, המשקל ודרישות אספקת המתח שלהם הגבילו עד כה את השפעתם בתחום היישומים הניידים. כאן אנו נבחן כיצד מודולי FPGA קומפקטיים שמופעלים מסוללה מתגברים על מגבלה זו ומספקים באופן ישיר אבטחה ואינטליגנציה ללא תקדים למשתמשי הקצה בתחום של יישומי אבטחה ויישומים צבאיים, בהתקני הקצה שלהם. בהמשך נבהיר כיצד פתרונות ניידים מבוססי FPGA מאפשרים יצירה של פתרונות חדשים על ידי כך שהם מביאים עיבוד תמונה בזמן אמת, אינטליגנציה מלאכותית ואבטחה עמידה אל רשתות התקשורת המתקדמות ביותר.

עיבוד תמונה בזמן אמת

בעיבוד תמונה בזמן אמת יש יותר מאשר לכידה פשוטה של נתונים חזותיים. כדי שאפשר יהיה להציע את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם, יש צורך לפרש את הנתונים באופן מיידי וחכם. פתרונות FPGA ניידים מספקים את היכולות האלו להתקנים שיש להם מגבלת גודל והספק, כדוגמת רובוטים ניידים אוטונומיים, מל”טים והתקנים לבישים, בזמן שהם מספקים יכולות מתקדמות במוצרים של ספקי פתרונות ליישומי אבטחה ויישומים צבאיים.

נתחיל ביישומים ביתיים שכוללים רובוטים ניידים או מל”טים שיוכלו לסייר בנחלה שלך, לזהות פנים, להצליב אותם עם מסד נתונים ולהתריע בפניך על נוכחותם של מבקרים או מטרידים לא רצויים. מצלמות מעקב ניידות משודרגות עם פתרונות FPGA יכולות להציע עיבוד תמונה בזמן אמת, עם צריכת הספק נמוכה ועם יתירות מזערית.

במערכות מסחריות, פתרונות ניידים של מעקב עם עיבוד תמונה בזמן אמת יכולות לאפשר ביצוע מעקב זמני שמשפר את האבטחה במפעלי ייצור, באירועים ציבוריים ובהתאספויות נרחבות של אנשים, או באתרים מרוחקים. גמישות המערכות האלו מאפשרת פרישה מהירה למתן מענה לאיומי אבטחה שמופיעים או שמתפתחים במהירות.

לבסוף, אפשר עם אותה טכנולוגיה להציע יתרון אסטרטגי ביישומי הגנה וביישומים צבאיים לאומיים, תוך שיפור תובנות מהתמונות שהתקבלו, להגנה על יחידות צבא וניצחונות בקרב. חשוב על מגוון הדרכים העצום שמתקבלות על ידי מציאות רבודה, דרך משקפיים חכמים, שממנו חיילים יכולים להפיק תועלת על ידי הגברה של יכולת הקליטה החזותית ושל משיכת תשומת הלב שלהם לאיומים מסוכנים בזמן שהם מתפתחים.

אינטליגנציה של הקצה

אינטליגנציה מלאכותית מתרחבת באופן גובר החל בענן מחשוב ועד התקני קצה של רשתות תקשורת, היישר אל התקני הקצה הניידים. לא קיים תחום שבו המעבר הזה – אשר מונע על ידי גורמים הקשורים ליתירות, לרוחב פס ולתלות בכיסוי הרשתות – לוחץ, כפי שקורה ביישומי אבטחה וביישומים צבאיים.

כאשר הסיכונים גבוהים, מערכות מעקב אוטונומיות צריכות לקבל החלטות תוך חלקיקי שנייה, בהתבסס על נתונים שנקלטו ועברו פרשנות בזמן אמת, באמצעות אינטליגנציה מלאכותית ולימוד מכונה. על ידי שילוב האלגוריתמים האלו בחומרה נתונה במארג (fabric) בתוך התקני FPGA, התקני FPGA ניידים יכולים לעמוד בציפיות, מבלי לרוקן את חיי הסוללה ואת משאבי המחשוב.

הגדלת יכולות האינטליגנציה המתקדמת ביותר מרחיבה גם את יכולת היישום של התקנים חכמים למיקומים מרוחקים, כשהיא מאפשרת להם לבצע היסקים של אינטליגנציה מלאכותית, אפילו בהיעדר קישוריות לענן. בה בעת, הם הופכים להיות פגיעים פחות לגודש ברשתות אלחוטיות, לזמני אי–זמינות של הרשת או להפרעות מכוונות.

אבטחה מוגברת במרחב הקיברנטי

בין אם ההתקנים המחוברים פרושים בשירות של אבטחה מקומית או בשירות אבטחה של המדינה, כולם נתונים לציפיות גבוהות מבחינת האבטחה במרחב הקיברנטי. כורח זה מתרחב גם להתקנים ניידים, אשר, פריצה אליהם עלולה לסכן נתונים רגישים או לחדור לתוך רשתות תקשורת מקומיות.

בניגוד ליחידות יע”מ רגילות, התקני FPGA מספקים מידה רבה של סודיות ועמידות מול צורות מגוונות של איומים במרחב הקיברנטי, לרבות התקפות ערוץ צדדי וניסיונות שיבוש. היחידות, שפרושות בפתרונות ניידים לניטור אותות וברובוטים של אבטחה, מאפשרות למשתמשים להצפין נתונים, לפענח את ההצפנה שלהם ולהגן ולהעריך את אמיתותם ואת שלמותם.

בנוסף, מעבדי מיקרו מבוססי FPGA מציעים יעילות מחשוב רבה יותר לאבטחת יישומים. כמודולי אבטחה בחומרה הם יכולים לארח פונקציות הצפנה משולבים בחומרה במארג. התקני FPGA מספקים גם גמישות נרחבת להתאמה אישית של אלגוריתמי אבטחה עבור דרישות אבטחה ברמה גבוהה.

מודולי FPGA ניידים מספקים אינטליגנציה ואבטחה ללא תקדים להתקני קצה

המזעור הנמשך של מעבדי המיקרו, יחידות יע”מ ומארג FPGA מסלק מחסומים מהאימוץ הנרחב של מודולי FPGA קלים שמופעלים בסוללות. למרות הגודל הקומפקטי שלהם, פתרונות ניידים שבהם משולבים התקני FPGA מבטיחים לספק אינטליגנציה חסרת תקדים ליישומי אבטחה הגנה וליישומים צבאיים, בדיוק במקום שבו היא נדרשת. בתוך התהליך הם ייצרו מקרי שימוש חדשים שמעמיקים את האבטחה והעמידות של פתרונות ניידים מחוברים.

מודולי FPGA קומפקטיים אלו יתנו מענה בנקודות ואתגרים כואבים ברחבי התקני אבטחה ויישומים צבאיים. כאשר קצב פיתוח החומרה נמשך, כעת הזמן לשאול: האם אנו מוכנים לקלוט את הפוטנציאל שהם מציעים?

תכנן לעתיד על יד התחברות ל- Enclustra, השותף בתחום מודולי FPGA

הענק עוצמה ללקוחותיך על ידי התחברות ליתרונות של טכנולוגיית FPGA כפי שאלו עולים ממיקור חוץ של הפיתוח אצל שותף נאמן. תוכל ללמוד עוד אודות Enclustra בכתובת www.enclustra.com, תוכל להוריד את הקטלוג שלנו כדי לחקור את תיק המוצרים הענק שלנו או ליצור קשר, כדי לדון בפרויקט שלך דרך טופס בקשת מידע לשירות תכנון שלנו.


Philipp Baechtold, CEO Enclustra , www.enclustra.com

תגובות סגורות