חדשות היום

Cadence משיקה שיתוף פעולה עם Arm על מנת להתניע את האקוסיסטם מבוסס הצ’יפלט לעולם הרכב

פלטפורמת תיכנון ופיתוח התוכנה של ADAS מתבססת על טכנולוגיות הרכב המשודרגות של Arm, המאיצות את זמן ההגעה לשוק עבור SDVs (רכבים בעלי מערכת שליטה מבוססת תוכנה)

Cadence Design Systems, Inc. (סימול נאסד”ק: CDNS), הכריזה על שיתוף פעולה עם Arm לאספקה של פלטפורמת תכנון ופיתוח תוכנה מבוססת צ’יפלט, המאפשרת להאיץ את החדשנות בעולם הרכבים בעלי מערכת שליטה מבוססת תוכנה (SDV). Reference design לעולם הרכב, המיועד במקור ליישומים עבור מערכות מתקדמות לתמיכה בנהג (ADAS), מגדיר ארכיטקטורה סקלבילית של הצ’יפלט ותפעול צולב של הממשק לצורך אימוץ שיתופי פעולה חוצי-תעשייה, מאפשר אינטגרציה הטרוגנית ומרחיב את טווח החדשנות של המערכת.

הפתרון מתוכנן ונבנה תוך שימוש בדור האחרון של הטכנולוגיות המשודרגות לעולם הרכב של Arm® והקניין הרוחני של Cadence®. הפלטפורמה המשלימה לפיתוח Stack של תוכנה מסופקת בתצורה דיגיטלית תואמת באופן מלא לחומרה, באופן העומד בדרישות תקן SOAFEE – Scalable Open Architecture for Embedded Edge ליוזמה בתחום התוכנה, המאפשר התחלה של פיתוח לפני זמינות התוכנה, ומאפשר לאחר מכן ביצוע ולידציה של אינטגרציית מערכת. הפתרון המשולב מאיץ את פיתוח החומרה והתוכנה כאחד, ומקצר את זמן ההגעה לשוק.

השכיחות הגוברת של ADAS ושל SDVs מניעה את הצורך ליכולות AI ותוכנה מורכבות יותר, בנוסף לרמות גבוהות יותר של תאימות ושיתוף פעולה באקוסיסטם של המערכות האלקטרוניות לרכבים. צ’יפלטים הופכים לפתרון אטרקטיבי יותר ויותר, עקב השילוב עם הצורך להתאים במהירות מערכות 3D-IC לטווח העצום של היישומים לעולם הרכב. עם זאת, חיוני שצ’יפלטים מספקי IP שונים יתפקדו באופן חלק ביחד. בנוסף, הקצב המהיר של פיתוח בעולם הרכב מחייב כי למפתחי מערכות 3D-IC ייעזרו בפלטפורמת פיתוח תוכנה על מנת לאפשר את הסטייה בזרימת התהליך, בזמן שה IP והצי’פלטים עדיין נמצאים בתהליך תכנון.

ארכיטקטורת הפתרון החדשה וה-design reference מספקים תקן לתאימות של ממשק הצ’יפלט, תוך התייחסות לצורך קריטי של התעשייה | רכיבי הפתרון של Cadence כוללים:

  • HeliumTM Virtual and Hybrid Studio ליצירה מואצת של פלטפורמות וירטואליות והיברידיות, וכן Helium Software Digital Twin לתמיכה ביישום בסדרי גודל משמעותי עבור מפתחי תוכנה
  • פתרונות I/O IP לממשק מוביל בתעשייה ופרוטוקולי זיכרון, כוללUniversal Chiplet Interconnect ExpressTM (UCIeTM) לתקשורת במהירות גבוהה בין צ’יפלט לצ’יפלט
  • פורטפוליו נרחב לחישובי IP, כולל פתרון AI מתקדם, ה IP של יחידת העיבוד העצבית (NPU) – NEOTM, קיט פיתוח התוכנה (SDK) NeuroWeaveTM לפתרונות למידת מכונה (ML), ופתרונות חישוב DSP ברמה עולמית

“תעשיית הרכב מתפתחת באופן מואץ וההתקדמות בתחומי הבינה המלאכותית והתוכנה מדגישות את הצורך הגובר בהאצת מחזורי הפיתוח” אמר דיפטי ואשאני (Dipti Vachani), סגן נשיא בכיר ומנהל כללי, חטיבת מוצרי הרכב, Arm. “בשילוב עם שותפים באקוסיסטם כגון Cadence, אנו מאפשרים פיתוח תוכנה וחומרה מהיר יותר באמצעות יצירת פתרון שלם של טכנולוגיות תכנון ווריפיקציה, הנמצא בבסיס טכנולוגיות ה Automotive Enhanced של Arm, עובדה המאפשרת למפתחים להתחיל להיערך ל SDVs של הדור הבא פרק זמן ניכר לפני שהסיליקון זמין בשוק”.

“הן הקטנת עומס העבודה הכולל של פיתוח המערכת והן ההסטה של פיתוח חומרה ותוכנה, חיוניים לעמידה בקיצור חלון הזמן של ההגעה לשוק כאשר מפתחים את ה-,SDVs אשר הופכים להיות מורכבים יותר ויותר. פלטפורמות וירטואליות וצ’יפלטים כאחד מהווים גורמי מפתח, התומכים בדרישות של מפתחי 3D-IC SoC לעולם הרכב” אמר פול קנינגהאם (Paul Cunningham), סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת ה System Verification ב Cadence. “באמצעות העבודה בצמוד ל Arm, אנו נותנים מענה לתחומי אי-יעילות מרכזיים בפיתוח חומרה ותוכנה כאחד ובתהליכי אימות, תוך שאנו מהווים קטליזטור לאקוסיסטם של ה multi-die chiplet עבור רכיבי סמיקונדקטור לרכבים”.

הפלטפורמה הוירטואלית ורכיב ה IP עבור reference platform זמינים כעת עבור מאמצים מוקדמים. למידע נוסף, נא לקרוא את הבלוג  הזה או לבקר באתר רכבים מוגדרי-תוכנה.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות