חדשות היום

חברת Samtec מציגה את הכלי SIBORG להאצת תכנון להשקת רכיבים

לקוחות Samtec יכולים לקבל ללא עלות, במסגרת הסכם NDA את SIBORG (הגורו בתחום אזור הפרסום של שלמות אותות) אשר פועל עם HFSS 3D Layout של חברת Ansys, על מנת ליצור, להציג ולבצע אופטימיזציה של פיתוח מארז מעגל מודפס ואזורי פרסום של רכיבים (אזורי BOR).

חברת Samtec, המובילה בתעשיית המחברים, הרחיבה את ההיצע שלה בתחום Sudden Service® עם השקת SIBORG™, כלי חינמי שמיועד לאפשר ללקוחות Samtec הזדמנות לשפר את השקות הרכיבים שלהם. בכלי זה, שמלכתחילה תוכנן לשמש במהלך שיתוף פעולה בתכנון עם מומחים בקבוצת שלמות האותות (SIG) של Samtec, אפשר להשתמש גם באופן בלתי תלוי כדי לבצע במהירות ניתוח של גרסאות תכנון שונות באזור פרסום (BOR) של מחברים, אשר משפיעים על שלמות אותות.

“חשוב ביותר להבין את האלקטרומגנטיות ואת התיאוריה כאשר מבצעים אופטימיזציה של חורי מעבר (via) ושל נקודות חיבור של מחברים אל המעגל המודפס (launch) בתכנון מעגלים מודפסים למהירות גבוהה,” אמר סקוט מק’מורו [Scott McMorrow], מנהל טכנולוגיה ראשי בחברת Samtec ומי שפיתח את SIBORG. “כלי אוטומציה כזה, כמו SIBORG, מאפשר למתכננים לערוך שינויים קטנים בכמות, בגיאומטריה ובמאפייני קו התמסורת של השכבות, ולראות איך אלו משפיעים על הביצועים, מבלי להיכנס לחישובים מעמיקים. ועל ידי כך ש- SIBORG הופך את המשתנים שבהם משתמשים לסטנדרטיים, הוא מאפשר לקיים שיתוף פעולה יעיל יותר בין צוותי התכנון.”

המשתנים שאותם אפשר להתאים בכלי SIBORG כוללים: משתנים דיאלקטריים, כגון Dk, משתנים לייצור מעגלים מודפסים, כמו גודל המקדח לקידוח ביטול חיבור בחור עובר (backdrill), משתנים לגיאומטריה של רפידות מגעי BGA כגון, מרווח בין מרכז מגע למרכז מגע של כדוריות האותות, משתנים ביצירת מערך באזור הפרסום, כמו ווקטור כיוון הפרסום. הכלי SIBORG של עבור HFSS 3D Layout של חברת Ansys תומך לעת עתה ביותר מ- 70 משתנים בתשע קטגוריות.

לכלי SIBORG יש תפריטים נפתחים קלים לשימוש להגדרת פרמטרי תכנון והוא יוצר תמונות כדי לאפשר למהנדסים להגדיר, להציג ולנתח במהירות את ההשפעות של ביצוע שינויים במשתנים. האיור מציג צילום מסך של הצגת תכנון עם חורי מעבר ברפידות (via-in-pad). הכלי SIBORG יכול להשתמש בכל היכולות של HFSS 3D Layout של Ansys, לרבות ביצוע אופטימיזציה ויצירת תרשים.

לאחר שהתכנון עבר אופטימיזציה בכלי SIBORG, אפשר להעביר את התוצאות ואת פרמטרי – s לכלים אחרים לביצוע סימולציה של ערוצים מקצה לקצה. לחלופין, המתכנן יכול לייצא את התכנון הסופי למודול מקיף של אזורי פרסום למעגלים מודפסים ולמודולים תלת ממדיים של הנארז והמחבר.

את SIBORG – הגורו בתחום אזור הפרסום של שלמות אותות – שהוא כלי ליצירת מודלים עבור סימולציית HFSS של חברת Ansys, אשר יצא לשוק במהלך מושב הדרכה בכנס DesignCon בשנת 2024, אפשר לבקש דרך האתר של Samtec (www.samtec.com/hfss). מידע נוסף על SIBORG אפשר למצוא ב- tutorial slides (שקופיות הדרכה). אפשר ליצור קשר באופן ישיר עם מומחי SI של Samtec לקבלת עזרה בכתובת sig@samtec.com.


קרדיט: סמטק

מערכת ניו-טק מגזינים בע"מ

תגובות סגורות